AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Hadde eggløsning lørdag eller søndag, skal jeg ta en test fredag eller lørdag eller er dette før tidlig? Hadde dere drukket om den ikke gidde utslag for det er for tidlig ? Anonymkode: 29ba1...c59
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Vil nok ikke gi positiv test.. men når det kommer til drikke, så spørs det litt.. Har dere prøvd lenge, isåfall nei, da hadde jeg ikke drukket.. Men om dere nettopp er begynt å prøve så hadde jeg kost meg med noen glass, men ikke flatfylla jeg fikk positiv test 4. August, og var på fest fredagen helga før... jeg testet ikke før fest da, selv om jeg kanskje burde gjort det.. viktigste er å leve så normalt som mulig.. også når en vet at en er gravid, ikke drikker alkohol da 😁 Anonymkode: 8f4f6...73a
Kitcat Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Hvis du prøver å bli gravid er det sikkert greit å ta det litt rolig med alkoholinntaket uansett. Tror ingen urintester gir deg et sikkert svar under en uke etter eggløsning. Får du et negativt svar kan du likevel være gravid. Kan du ikke bare ta et lite glass vin til maten da - dersom du ønsker det - , og ellers holde deg til alkoholfritt? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 7 timer siden, Kitcat skrev: Hvis du prøver å bli gravid er det sikkert greit å ta det litt rolig med alkoholinntaket uansett. Tror ingen urintester gir deg et sikkert svar under en uke etter eggløsning. Får du et negativt svar kan du likevel være gravid. Kan du ikke bare ta et lite glass vin til maten da - dersom du ønsker det - , og ellers holde deg til alkoholfritt? Ja tar nok gjerne et glass til maten! Anonymkode: 29ba1...c59
Forever22 Skrevet 8. august 2018 #5 Skrevet 8. august 2018 Vet ikke hvor lenge dere har prøvd, men jeg drakk alkohol nå på slutten før jeg ble gravid. hadde prøvd i 3 år så jeg så ikke poenget med å holde meg alkoholfri mnd på mnd. hehe, typisk at spira satt den mnd jeg var ute 3 helger på rad! 🙈 jeg hadde drukket litt vin med god samvittighet. en eventuell spire tar ikke skade av det så tidlig :-) men selvsagt, alkoholfritt er jo det beste, hehe!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 Det er for tidlig ja. Rundt 9 dager etter eggløsning er ca tidligste det vil være mulig å se noe på en test Anonymkode: 82c87...e85
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Første mnd med prøving da men sist jeg ble gravid satt den på første forsøk! Men så dere tenker det ikke vil gjøre noe skade med en liten fest da? Jeg tester uansett for å se at jeg ikke hadde EL tidligere 🙈 Anonymkode: 29ba1...c59
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 En test vil ikke slå ut så tidlig, egget fester seg normalt etter 7 dager, og man kan tidligst få positiv test 7dpo. Et-par glass til maten som inntas sakte skader ikke. Men ville droppet fylla, eller daglig inntak. Man er like gravid før man tester positivt som etter, og alkohol påvirker alle celler i kroppen. Nettopp derfor anbefaler Helsedirektoratet avhold mens man prøver å bli gravid. Anonymkode: 78381...cc4
BlendaSensitive Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Eventuell alkohol gå ikke ut i egget så tidlig uansett. Ellers hadde det jo vært svært mange med alkoholskader. Så tidlig er det jo bare ett egg som fortsatt deler seg. Noe annet er positiv test 15-20 dager etter befruktning. Kjør på! Du skal tross alt leve mens du forsøker bli gravid. 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 De fleste lever helt normalt frem til positiv test så kos deg med et par flass med vin om du vil det. Anonymkode: af7ce...557 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Jeg var i Danmark for inseminasjon for noen år siden. Da sa jordmoren på klinikken at jeg kunne gå ut og kose meg med et glass vin eller to for jeg var jo ikke gravid ennå og det kunne være det siste på lenge Anonymkode: 9988e...d82 4
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Takk for alle svar! Da skal jeg nyte litt godt å drikke å håpe d er den siste på lenge 😃 Anonymkode: 29ba1...c59 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå