Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Er det noen her som har mulighet til å forklare meg oppbygningen til jus-studiet? Hvilke fag inkluderes og hvordan er studiet generelt? Hvordan er det med gruppearbeid og ellers praktiske oppgaver? 

Jeg vurderer å studere det, men jeg er samtidig redd for å studere noe jeg ikke vet altfor mye om. 

Anonymkode: 5a53b...123

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker å forhøre meg om Oslo og Bergen. Vurderer aller mest Bergen.

Gjest moreno
Skrevet
8 timer siden, Ceau skrev:

Ønsker å forhøre meg om Oslo og Bergen. Vurderer aller mest Bergen.

Studerte i Bergen. Veldig mye obligatorisk oppmøte og oppgaver, mye gruppearbeid (både i små grupper og større), men det likte jeg godt. Eksamen etter hvert fag (dvs flere ganger i året) og god nærhet til fagfolk man kan spørre. Uteksaminert i 2014. 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste førsteårsstudenter vet ingenting. Det inkluderer de som har hatt rettslære på vgs.

Jus er et fag du enten skjønner eller så skjønner du det ikke. Men uansett vil du aldri stryke. Universitetet stryker ingen (med mindre du går bevisst inn for å stryke). Så om du begynner kan du være trygg på at du kommer ut i enden med en grad.

Anonymkode: ca340...1e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! :) Dette hørtes bra ut 👌

Hvilke type gruppearbeid må en gjennom? Hvilke fag har man? Jeg har lyst til å forberede meg så mye jeg kan før studiestart (neste år), noen tips? 

Vil dere si at en trenger noen spesielle kvaliteter for å gå der?

Finnes det muligheter for utveksling?

Dersom en senere ønsker å arbeide i utlandet, finnes det muligheter for det? Kan man på noen som helst måte videreutdanne seg til det? 

Hva er ca. snittalderen ved studiestart? 

Anonymkode: 5a53b...123

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

De fleste førsteårsstudenter vet ingenting. Det inkluderer de som har hatt rettslære på vgs.

Jus er et fag du enten skjønner eller så skjønner du det ikke. Men uansett vil du aldri stryke. Universitetet stryker ingen (med mindre du går bevisst inn for å stryke). Så om du begynner kan du være trygg på at du kommer ut i enden med en grad.

Anonymkode: ca340...1e7

Dette er ikke sant. 

Anonymkode: 0243a...8d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...