AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Jeg flyttet ut for et år siden, i begynnelsen kunne jeg sende mail, og fortelle hvordan jeg hadde det. Jeg har kontant kort, dårlig økonomi og dette vet han, han har abo med fri ringe, når han ringer setter jeg av en stund for å snakke. Jeg fikk aldri svar heller ikke på sms, eller at det tok et par dager, han er på mailen sin og telfonen flere timer dagen, og til slutt ble det til at det bare blir beskjeder. Noen ganger var det ting jeg MÅTTE ha svar på, hvor han kun svarte på det ene og ikke det andre. Jeg har fått kjefte mail fordi jeg ikke forteller om livet mitt, jeg har fått to-tre telefoner av han på 1 år, hvor han klager på at jeg ikke tar kontakt. Det kan vel ikke bare være mitt ansvar å opprette relasjonen? Jeg merker jo at når jeg skriver hyggelig mail med hva jeg/drev at det ikke er noe hyggelig når jeg ikke for svar. Eller at han ikke tar kontakt verken via mail, sms eller telefon, han har ringt to ganger på 1 år, og da er det klaging for at jeg ikke tar kontakt, jeg har gitt beskjed både på telefon og email, at jeg synes det også er hans ansvar og ta kontakt, enten ved å ringe eller svare på mail jeg sender han. Anonymkode: 54a57...fa2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Jeg flyttet ut for et år siden (til min samboer), i begynnelsen kunne jeg sende mail, og fortelle hvordan jeg hadde det. Jeg har kontant kort, dårlig økonomi og dette vet han, han har abo med fri ringe, når han ringer setter jeg av en stund for å snakke. Jeg får aldri svar heller ikke på sms, eller at det tok et par dager, han er på mailen sin og telfonen flere timer dagen, og til slutt ble det til at det bare blir beskjeder. Noen ganger var det ting jeg MÅTTE ha svar på, hvor han kun svarte på det ene og ikke det andre jeg trengte svar på og jeg måtte mase om svar. Jeg har fått kjefte mail fordi jeg ikke forteller om livet mitt, jeg har fått to-tre telefoner av han på 1 år, hvor han klager på at jeg ikke tar kontakt. Det kan vel ikke bare være mitt ansvar å opprette relasjonen? Jeg merker jo at når jeg skriver hyggelig mail med hva jeg/vi driver med at det ikke er noe hyggelig når jeg ikke for svar. Eller at han ikke tar kontakt verken via mail, sms eller telefon, han har ringt to ganger på 1 år, og da er det klaging for at jeg ikke tar kontakt, jeg har gitt beskjed både på telefon og email, at jeg synes det også er hans ansvar og ta kontakt, enten ved å ringe eller svare på mail jeg sender han. Anonymkode: 54a57...fa2
Rosatoast Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Det er like mye ditt ansvar som han sitt ansvar. Du får skaffe deg abonnement, ingen som sender mail når ttelefonen ligger rett ved siden av. Da får du prioritrte penger til telefon, og ta din aktive rolle i å opprettholde kontakten. Selv om han er din far, betyr det ikke at han skal gjøre alt eller sørge for at dere har kontakt. Du er voksen!!!!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, Rosatoast skrev: Det er like mye ditt ansvar som han sitt ansvar. Du får skaffe deg abonnement, ingen som sender mail når ttelefonen ligger rett ved siden av. Da får du prioritrte penger til telefon, og ta din aktive rolle i å opprettholde kontakten. Selv om han er din far, betyr det ikke at han skal gjøre alt eller sørge for at dere har kontakt. Du er voksen!!!! Jeg melder han både på sms og på mail hvor jeg forteller om mitt liv, OG spør han hvordan ferien var ol, hvordan mamma og pappa har det-jeg for ikke svar. Ringer han setter jeg av en stund til å snakke med han, og jeg stiller opp på famileselskap Har du lest det? Jeg har også på dette året foreslått 3 ganger når jeg må hjemmestedet å gjøre noen ærend at jeg skal stikke innom hjemom og tilbringe tid med han, har gitt han tidspunkt på når jeg kommer, fått svar "ja, det hadde vært hyggelig". Alle de tre (3) gangene jeg har kommet og på det tidspunktet jeg sa jeg skulle komme og ringt på ringeklokka, har han ikke vært hjemme! Anonymkode: 54a57...fa2 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Vil si jeg har det ganske likt som deg, TS. Min mor klarer alltid å lire av seg at jeg aldri tar kontakt, men av oss to er jeg den som kontakter henne oftest. Da får hun snakke om seg og sitt i godt og vel en time, før hun må legge på fordi hun skal ordne ett eller annet. Hun forventer at jeg skal reise til henne (hun bor en time unna), men selv gidder hun ikke ta turen til meg. Jeg har barn hun gjerne vil være med, men hun vil ha dem hos seg, og avleggee besøk hos oss kun ved bursdagsfeiringer. Er det mitt ansvar å opprettholde et forhold til ei som tydeligvis ikke er interessert i meg? Burde ikke hun gjøre en innsats den andre veien? Jo, det mener jeg. Kan aldri se for meg at jeg hadde latt forholdet mellom min datter og meg bli så kaldt og upersonlig som forholdet mellom min mor og jeg er. Anonymkode: fd710...800 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vil si jeg har det ganske likt som deg, TS. Min mor klarer alltid å lire av seg at jeg aldri tar kontakt, men av oss to er jeg den som kontakter henne oftest. Da får hun snakke om seg og sitt i godt og vel en time, før hun må legge på fordi hun skal ordne ett eller annet. Hun forventer at jeg skal reise til henne (hun bor en time unna), men selv gidder hun ikke ta turen til meg. Jeg har barn hun gjerne vil være med, men hun vil ha dem hos seg, og avleggee besøk hos oss kun ved bursdagsfeiringer. Er det mitt ansvar å opprettholde et forhold til ei som tydeligvis ikke er interessert i meg? Burde ikke hun gjøre en innsats den andre veien? Jo, det mener jeg. Kan aldri se for meg at jeg hadde latt forholdet mellom min datter og meg bli så kaldt og upersonlig som forholdet mellom min mor og jeg er. Anonymkode: fd710...800 Pappa prater ikke bare om seg selv, men han spør ikke lite om meg, det er stort sett jeg så må "stå for" samtalen ved å spørre. Pappa og mamma er også slik at de aller helst vil at jeg/vi skal til de, har klart å "lurt" de til komme en gang før sommer til middag hos med foreldrene til samboer og klart å "lure" de til å komme neste uke på bursdagselskap. Jeg hadde en periode i begynnelsen av samboerskapet mobilen avslått fordi jeg har glemt å skru den på etter natta, han klagte på at han hadde ringt flere ganger til avslått telefon, jeg har forklart hva som skjedde og sagt at mobilen fra og med kommer til være påog etter det (over et år siden) vært veldig nøye med å ha den på og være tilgjengelig på det året har han ringt 2 ganger. Mamma ringer veldig sjelden, kun sms. Anonymkode: 54a57...fa2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Pappa prater ikke bare om seg selv, men han spør ikke lite om meg, det er stort sett jeg så må "stå for" samtalen ved å spørre. Pappa og mamma er også slik at de aller helst vil at jeg/vi skal til de, har klart å "lurt" de til komme en gang før sommer til middag hos med foreldrene til samboer og klart å "lure" de til å komme neste uke på bursdagselskap. Jeg hadde en periode i begynnelsen av samboerskapet mobilen avslått fordi jeg har glemt å skru den på etter natta, han klagte på at han hadde ringt flere ganger til avslått telefon, jeg har forklart hva som skjedde og sagt at mobilen fra og med kommer til være påog etter det (over et år siden) vært veldig nøye med å ha den på og være tilgjengelig på det året har han ringt 2 ganger. Mamma ringer veldig sjelden, kun sms. Anonymkode: 54a57...fa2 "spør lite mente jeg. Anonymkode: 54a57...fa2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #9 Skrevet 20. juli 2022 Sånn er mine foreldre og. De fikk spille på samvittigheten min lenge, men nå har jeg lært meg å snakke litt tilbake. det er ikke bare ditt ansvar for at relasjonen består. Mine foreldre klager på at jeg ikke kommer på besøk lenger. Men de kommer aldri på besøk til meg. De ser det ikke selv. Men nå har jeg foreldre i den typiske realisere seg generasjonen. Ingenting er så viktig som de. Anonymkode: fb717...446
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #10 Skrevet 20. juli 2022 Du får mobilabonnement for 99 kr i måneden med fri tale og sms. Hvorfor ikke kjøpe det, fremfor kontantkort? Men uansett, han har like mye ansvar som deg til å holde kontakt, det å opprettholde kontakt går begge veier. Anonymkode: 314fb...c4f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #11 Skrevet 20. juli 2022 Så først nå at dette er en tre år gammel tråd.... Anonymkode: 314fb...c4f
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2022 #12 Skrevet 20. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du får mobilabonnement for 99 kr i måneden med fri tale og sms. Hvorfor ikke kjøpe det, fremfor kontantkort? Men uansett, han har like mye ansvar som deg til å holde kontakt, det å opprettholde kontakt går begge veier. Anonymkode: 314fb...c4f Har ikke kontant kort lengre 🙂 men han tar ikke tlfen Anonymkode: 1ce69...8bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå