Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

I dag er det mange som trener regelmessig, og flere trener relativt hardt og ofte. 

Tenker dere over dette i prøvetiden? 

Jeg trener hovedsakelig regelmessig styrketrening (hovedsakelig tunge baseløft) 4 gr/uke, løper intervaller 1 gr/uke og en løpeøkt rolig ca 60 min om overskudd. Ellers aktiv i hverdagen. Slapper også godt av på ettermiddagen, etter jobb og trening - og sover 8-9 timer hver natt. Dette er en hverdag jeg trives veldig godt i, men usikker hvordan det vil påvirke hormoner og fertiliteten. Mulig dumt tema, men er helt fersk i dette og vil derfor prøve å utføre prøvingen på best mulig måte :)

Håper på svar ved deres tanker og hverdagen. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man skal leve som normalt i prøveperioden. ☺️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ingenting å si. Bare et pluss å være i god form når du blir gravid :)

Anonymkode: 18bcb...bff

• Liker 3
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Jeg trener også styrke et par ganger i uka og løper intervall et par ganger i uka☺️

Endret av frk.Sanna
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare overdreven trening som er lite heldig for fertilitet. Men det er som regel flere faktorer som spiller inn for de kvinnene det gjelder: de spiser gjerne overdrevent sunt i tillegg og har som regel også lav fett prosent og lite fett i kosten. Ville ikke tenkt på det, med mindre du har uregelmessig menstruasjon/mangler menstruasjon. 

Anonymkode: 9aa5a...332

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veldig enig i dette :) men jeg tenker - om egget er i ferd med å feste seg og jeg trener hardt (noe jeg ofte gjør) - feks styrketrening . Kan da treningen ødelegge for egget ?😆 teit tanke kanskje , men en tenker jo på alt som kan ødelegge mulighetene

Skrevet
21 minutter siden, Febmamma skrev:

Veldig enig i dette :) men jeg tenker - om egget er i ferd med å feste seg og jeg trener hardt (noe jeg ofte gjør) - feks styrketrening . Kan da treningen ødelegge for egget ?😆 teit tanke kanskje , men en tenker jo på alt som kan ødelegge mulighetene

Det har ingenting å si, kun positivt ☺ 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Febmamma skrev:

Nå vet jeg ikke om jeg har vitenskapelig belegg for å si dette, men jeg tror det heller er tvert om. At trening gir økt blodgjennomstrømning og at det er positivt. 

• Liker 3
Skrevet

Takk for gode tilbakemeldinger - glad for å høre! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...