Shake90 Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Hei. I dag er det mange som trener regelmessig, og flere trener relativt hardt og ofte. Tenker dere over dette i prøvetiden? Jeg trener hovedsakelig regelmessig styrketrening (hovedsakelig tunge baseløft) 4 gr/uke, løper intervaller 1 gr/uke og en løpeøkt rolig ca 60 min om overskudd. Ellers aktiv i hverdagen. Slapper også godt av på ettermiddagen, etter jobb og trening - og sover 8-9 timer hver natt. Dette er en hverdag jeg trives veldig godt i, men usikker hvordan det vil påvirke hormoner og fertiliteten. Mulig dumt tema, men er helt fersk i dette og vil derfor prøve å utføre prøvingen på best mulig måte Håper på svar ved deres tanker og hverdagen.
Alvildeivf Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Man skal leve som normalt i prøveperioden. ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Har ingenting å si. Bare et pluss å være i god form når du blir gravid Anonymkode: 18bcb...bff 3
frk.Sanna Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting å si. Bare et pluss å være i god form når du blir gravid Anonymkode: 18bcb...bff Enig! Jeg trener også styrke et par ganger i uka og løper intervall et par ganger i uka☺️ Endret 7. august 2018 av frk.Sanna 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Det er bare overdreven trening som er lite heldig for fertilitet. Men det er som regel flere faktorer som spiller inn for de kvinnene det gjelder: de spiser gjerne overdrevent sunt i tillegg og har som regel også lav fett prosent og lite fett i kosten. Ville ikke tenkt på det, med mindre du har uregelmessig menstruasjon/mangler menstruasjon. Anonymkode: 9aa5a...332 2
Febmamma Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ingenting å si. Bare et pluss å være i god form når du blir gravid Anonymkode: 18bcb...bff Veldig enig i dette men jeg tenker - om egget er i ferd med å feste seg og jeg trener hardt (noe jeg ofte gjør) - feks styrketrening . Kan da treningen ødelegge for egget ?😆 teit tanke kanskje , men en tenker jo på alt som kan ødelegge mulighetene
bondekone Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 21 minutter siden, Febmamma skrev: Veldig enig i dette men jeg tenker - om egget er i ferd med å feste seg og jeg trener hardt (noe jeg ofte gjør) - feks styrketrening . Kan da treningen ødelegge for egget ?😆 teit tanke kanskje , men en tenker jo på alt som kan ødelegge mulighetene Det har ingenting å si, kun positivt ☺ 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 2 timer siden, Febmamma skrev: Veldig enig i dette men jeg tenker - om egget er i ferd med å feste seg og jeg trener hardt (noe jeg ofte gjør) - feks styrketrening . Kan da treningen ødelegge for egget ?😆 teit tanke kanskje , men en tenker jo på alt som kan ødelegge mulighetene Nå vet jeg ikke om jeg har vitenskapelig belegg for å si dette, men jeg tror det heller er tvert om. At trening gir økt blodgjennomstrømning og at det er positivt. Anonymkode: 18bcb...bff 3
Shake90 Skrevet 8. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 8. august 2018 Takk for gode tilbakemeldinger - glad for å høre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå