AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Datteren min avviser veldig ofte når jeg ringer henne. Hun har det travelt, hun er opptatt med venner, hun ser på en serie osv. Er vant til at vi har kontakt ofte, så dette har kommet det siste halve året. Så når jeg ringer, så avviser hun oftest. Jeg synes det er sårt å bli avvist på tlf veldig ofte. Uten så mye som en melding om hvorfor. Føler hun tar meg som en selvfølge. Når hun vil snakke, og det er gjerne når hun kjeder seg i bilen til og fra jobb, så er jeg ok å snakke med. Og da føler jeg at jeg MÅ snakke for i det hele tatt å ha kontakt. Det skjer gjerne midt i middagen eller når jeg skal legge meg, men jeg snakker med henne den tida det tar. Jeg synes det er fint at hun er blitt uavhengig av meg som mor, men skulle ønske mer kontakt med henne. Også pga kontakt med barnebarn. Når jeg bor 5 min unna med bil, er det sårt å ikke se barnebarna mer enn max 2 ganger i mnd. Vi har en fin fortid som mor og datter. Men jeg har ikke stilt opp med å passe barna hennes alltid når hun har ønsket det, så det er mulig det spiller inn her. Jeg er ufør, og har dårlige dager, så jeg kan ikke planlegge fram i tid, for jeg vet ikke hvordan min form er på den dagen de trenger barnepass. Men jeg sitter gjerne barnevakt hjemme hos dem på kvelder. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: cf973...50d
Gjest Cocosa Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Hvorfor tror du hun ringer når hun kjører bil fordi hun kjeder seg? Kanskje det kun er da hun faktisk har tid til å snakke med deg, uten at det er klesvask som skal settes på, middag som skal lages, lekser som skal gjøres og små barn som surrer rundt bena på henne. Prøv å snu på det. Hun ringer når hun kan. Evt kan du snakke med henne om at det sårer deg at kontakten dabber av.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Datteren min avviser veldig ofte når jeg ringer henne. Hun har det travelt, hun er opptatt med venner, hun ser på en serie osv. Er vant til at vi har kontakt ofte, så dette har kommet det siste halve året. Så når jeg ringer, så avviser hun oftest. Jeg synes det er sårt å bli avvist på tlf veldig ofte. Uten så mye som en melding om hvorfor. Føler hun tar meg som en selvfølge. Når hun vil snakke, og det er gjerne når hun kjeder seg i bilen til og fra jobb, så er jeg ok å snakke med. Og da føler jeg at jeg MÅ snakke for i det hele tatt å ha kontakt. Det skjer gjerne midt i middagen eller når jeg skal legge meg, men jeg snakker med henne den tida det tar. Jeg synes det er fint at hun er blitt uavhengig av meg som mor, men skulle ønske mer kontakt med henne. Også pga kontakt med barnebarn. Når jeg bor 5 min unna med bil, er det sårt å ikke se barnebarna mer enn max 2 ganger i mnd. Vi har en fin fortid som mor og datter. Men jeg har ikke stilt opp med å passe barna hennes alltid når hun har ønsket det, så det er mulig det spiller inn her. Jeg er ufør, og har dårlige dager, så jeg kan ikke planlegge fram i tid, for jeg vet ikke hvordan min form er på den dagen de trenger barnepass. Men jeg sitter gjerne barnevakt hjemme hos dem på kvelder. Hva kan jeg gjøre med dette? Anonymkode: cf973...50d Ikke gjør noe med dette. Det høres ut som du har gjort en god jobb med oppdragelsen hvis du faktisk har en datter som ikke svarer i telefonen når hun er opptatt med andre. Det finnes nok av den motsatte typen, som tekster og prater og glor på telefonen hele tiden. Det er en uting at man skal være tilgjengelig hele tiden. Anonymkode: 02c0e...ccb 14
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, Cocosa skrev: Hvorfor tror du hun ringer når hun kjører bil fordi hun kjeder seg? Kanskje det kun er da hun faktisk har tid til å snakke med deg, uten at det er klesvask som skal settes på, middag som skal lages, lekser som skal gjøres og små barn som surrer rundt bena på henne. Prøv å snu på det. Hun ringer når hun kan. Evt kan du snakke med henne om at det sårer deg at kontakten dabber av. Ja, har tenkt på det jeg også, at det er da hun har tid til å prate. Men ja, jeg blir såret av at hun avviser mine tlf så ofte ellers. Jeg ringer ikke hele tida, det er sikkert to dager mellom hver gang. Og når hun avviser, så kan hun vel sende en melding om hvorfor hun gjør det. Anonymkode: cf973...50d 2
Mkigjen Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg ringer ikke hele tida, det er sikkert to dager mellom hver gang. Det er nokså heftig når man er opptatt med barn, jobb osv.La det gå lengere tid mellom hver gang 21
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 4 minutter siden, Mkigjen skrev: Det er nokså heftig når man er opptatt med barn, jobb osv.La det gå lengere tid mellom hver gang Hun ringer gjerne oftere selv. Anonymkode: cf973...50d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 6 minutter siden, Mkigjen skrev: Det er nokså heftig når man er opptatt med barn, jobb osv.La det gå lengere tid mellom hver gang Ja, det er kanskje bedre å vente noen dager. Anonymkode: cf973...50d
Mkigjen Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hun ringer gjerne oftere selv. Hva er da problemet? Da har dere jo ofte kontakt 20
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 Kanskje skal du la henne ringe deg istedenfor at du ringer henne? Da slipper du å føle deg avvist, og når hun først ringer deg har hun tid til å prate med deg. Anonymkode: 4e557...1c4 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, Mkigjen skrev: Hva er da problemet? Da har dere jo ofte kontakt Leser du hovedinnlegget, så ser du problemet Anonymkode: cf973...50d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 15 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, har tenkt på det jeg også, at det er da hun har tid til å prate. Men ja, jeg blir såret av at hun avviser mine tlf så ofte ellers. Jeg ringer ikke hele tida, det er sikkert to dager mellom hver gang. Og når hun avviser, så kan hun vel sende en melding om hvorfor hun gjør det. Anonymkode: cf973...50d Hvis man er sammen med andre så er det ufint å drive og tekste på mobilen. Anonymkode: 02c0e...ccb 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje skal du la henne ringe deg istedenfor at du ringer henne? Da slipper du å føle deg avvist, og når hun først ringer deg har hun tid til å prate med deg. Anonymkode: 4e557...1c4 Ja, jeg skal prøve det. Skulle gjort det før, men jeg føler da at hun kanskje tror at jeg ikke bryr meg. Er jo barnebarn der også, som jeg er glad i. Anonymkode: cf973...50d 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #13 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis man er sammen med andre så er det ufint å drive og tekste på mobilen. Anonymkode: 02c0e...ccb Men det er ofte når hun er alene også, Anonymkode: cf973...50d
Arabella Skrevet 7. august 2018 #14 Skrevet 7. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har tenkt på det jeg også, at det er da hun har tid til å prate. Men ja, jeg blir såret av at hun avviser mine tlf så ofte ellers. Jeg ringer ikke hele tida, det er sikkert to dager mellom hver gang. Og når hun avviser, så kan hun vel sende en melding om hvorfor hun gjør det. Anonymkode: cf973...50d Hvis mine barn skulle ringe meg så ofte, hadde jeg blitt sprø. Nå er det riktignok bare to jeg har mer eller mindre jevnlig kontakt med, sånn cirka annenhver uke, de andre mer sporadisk. Hva er det du har å snakke med din datter om så ofte? 8
Biloba Skrevet 7. august 2018 #15 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Leser du hovedinnlegget, så ser du problemet Anonymkode: cf973...50d Det er ikke noe problem her når hun kontakter deg oftere enn annenhver dag. Hun har jobb, barn, husarbeid, avkoblingstid og venner også. Hun styrer pratetiden med deg til til avkoblingstid fungerer. Hun bør ikke måtte sende en unnskyldning/forklaring hver gang noe annet krever henne. 16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #16 Skrevet 7. august 2018 6 minutter siden, Biloba skrev: Det er ikke noe problem her når hun kontakter deg oftere enn annenhver dag. Hun har jobb, barn, husarbeid, avkoblingstid og venner også. Hun styrer pratetiden med deg til til avkoblingstid fungerer. Hun bør ikke måtte sende en unnskyldning/forklaring hver gang noe annet krever henne. Du har rett i det. Jeg har ikke sett det på den måten. Anonymkode: cf973...50d 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #17 Skrevet 7. august 2018 Det å ring sine barn mer enn 1 dag i uka hvis det ikke er noe spesielt vil jeg se på som masete. Jeg ringer innimellom for å høre hvordan det går, barnet ringer innimellom for å si noe barnet vil si. Barnet er trygg på at jeg elsker det, jeg er trygg på at barnet elsker meg. Når barnet er nærmere 30 g har eget liv, så ser jeg på det som et sunnhetstegn at mamma ikke er den som er i fokus. Anonymkode: e06b8...ad7 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #18 Skrevet 7. august 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, har tenkt på det jeg også, at det er da hun har tid til å prate. Men ja, jeg blir såret av at hun avviser mine tlf så ofte ellers. Jeg ringer ikke hele tida, det er sikkert to dager mellom hver gang. Og når hun avviser, så kan hun vel sende en melding om hvorfor hun gjør det. Anonymkode: cf973...50d Men kjære deg, du ringer da alt for ofte og tett datteren din synes jeg- Har selv en sønn på 22 og vi har verdens beste forhold, men om jeg hadde ringt så ofte hadde han avvist meg hele tiden han også. jeg ringer kanskje en gang i uken av og til oftere noen ganger sjeldnere. Han bor på den andre enden av landet, men det er grenser for hvor ofte en kan snakke sammen på mobilen og ha noe vettugt å si. Du må ikke kvele henne fullstendig heller. Anonymkode: 3d111...f4d 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #19 Skrevet 7. august 2018 7 minutter siden, Arabella skrev: Hvis mine barn skulle ringe meg så ofte, hadde jeg blitt sprø. Nå er det riktignok bare to jeg har mer eller mindre jevnlig kontakt med, sånn cirka annenhver uke, de andre mer sporadisk. Hva er det du har å snakke med din datter om så ofte? Vi snakker om det meste. Småprater om hva som har skjedd i dagen, på jobben og med barna deres. Hverdagslivet deler vi via tlf. Både hun som bor nært, og hun som bor langt unna. Det er hun som bor nært som avviser tlf. Anonymkode: cf973...50d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #20 Skrevet 7. august 2018 Jeg og moren min ringes en mer eller mindre fast kveld i uka. Det synes jeg er greit. Hvis en av oss er opptatt, dropper vi det selvsagt, men det er greit å ha det som en ramme. Også ringes vi ellers hvis det dukker om noe, eller vi føler for det. Kanskje det kan være noe? Anonymkode: 5935b...1bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå