Gå til innhold

Reisetips området Venezia-Bologna-Firenze?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er invitert i et bryllup i Firenze, og skal fly til og fra Venezia. Vi har en uke til disposisjon etter bryllupet, og vurderer å leie bil. Hva bør vi gjøre i dette området i slutten av september? Bading langs kysten er kanskje ikke så aktuelt, siden det begynner å bli kaldt. Men har noen gode tips? Steder å se, steder å bo? :)

Anonymkode: 205c1...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du først er i Venezia hvorfor dra noen andre steder?

Det er ikke noe problem å bruke en uke i Venezia. Det er en av de mest spennende byene jeg har besøkt. 

Istedenfor å få et overfladisk og hastig besøk, bruk heller god tid og bli litt kjent med en utrolig vakker og spennende by.

Firenze og Bologna er begge fine byer men blekner i forhold til Venezia. Syns jeg da.

Men så er jeg ganske forelsket i byen da.😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du leie bil i Italia må du være en god sjåfør. De fleste kjører fort og aggressivt. Promillegrensen er mye høyere. Det er ikke uvanlig å drikke et glass vin eller to før man kjører. Jeg ville selv brukt offentlig transport.

Jeg ville også holdt meg til en by eller kanskje to.

Hvilke interesser har dere?

Hvor mye er dere villig til å bruke? Er dere villig til å betale mere kan dere bo nærmere sentrum eller severdigheter, men det er mange fine plasser å bo litt utenfor også.

Anonymkode: 4981f...e04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal du leie bil i Italia må du være en god sjåfør. De fleste kjører fort og aggressivt. Promillegrensen er mye høyere. Det er ikke uvanlig å drikke et glass vin eller to før man kjører. Jeg ville selv brukt offentlig transport.

Jeg ville også holdt meg til en by eller kanskje to.

Hvilke interesser har dere?

Hvor mye er dere villig til å bruke? Er dere villig til å betale mere kan dere bo nærmere sentrum eller severdigheter, men det er mange fine plasser å bo litt utenfor også.

Anonymkode: 4981f...e04

Takk for svar! Vi er rutinerte når det gjelder bilkjøring i utlandet, og har kjørt i Italia to ganger før, så det er vi ikke så bekymret over. Ja, det er det vi vurderer, hvor mange byer vi evt. skal prioritere. Vi er mest glad i å rusle rundt og kose oss, se på ting, spise god mat osv, så stresseferie er ikke aktuelt. Samtidig blir jeg fort rastløs mer enn to dager i samme by.

Anonymkode: 205c1...422

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Jeg er uenig, det er ikke noe problem å kjøre i Italia. Den uskrevne hovedregelen er å prioritere å bidra til flyt i trafikken. Det kan kanskje se kaotisk ut, men det er egentlig ikke tilfelle. Alt handler om hvilke valg du kan gjøre for å bidra til best mulig flyt, for deg og andre. 

Når det er sagt, det er ingen grunn til å leie bil i det området. Togene mellom Venezia, Bologna og Firenze forflytter seg mye raskere og er veldig behagelige. Høyhastighetsnettverket for tog er i Europatoppen. 

Jeg ville prioritert å hatt et par dager helt i ro for meg selv i Firenze etter bryllupet. Deretter, siden ruten er at dere må reise nordover, ville jeg valgt de mer ukjente byene i Veneto. Padova er f.eks. livlig spennende, og Verona er søt og hyggelig, Vicenza er veldig avslappende og turistfri. Det holder helt fint med en dag eller to i hver av byene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...