BerntHulken Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 (endret) . Endret 11. februar 2019 av æøå* 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Enig. Det er alt for enkelt - og feil! - å påstå at alle menn som ikke har fått barn ved fylte førti, er «valgt bort». Anonymkode: 17e59...74f 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig. Det er alt for enkelt - og feil! - å påstå at alle menn som ikke har fått barn ved fylte førti, er «valgt bort». Anonymkode: 17e59...74f Sant. Og bra. Troen på at menn er blitt ofre for denne selektive utvelgelsen florerer jo i incel-miljøer og også hos J. Peterson. Anonymkode: 65ad7...b19 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Det er vel mer riktig å si at det er vi damer som alltid må sitte å vente på å bli valgt. Har selv tatt mye initiativ og plukker og avviser, men neida. Også får jeg alltid høre og at jeg burde være glad for at en kompis av en venn eller i deres familie liker meg. Og som oftest er vedkommende rar også. Anonymkode: 15864...ef2
Gjest hind Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 48 minutter siden, AnonymBruker said: Sant. Og bra. Troen på at menn er blitt ofre for denne selektive utvelgelsen florerer jo i incel-miljøer og også hos J. Peterson. Anonymkode: 65ad7...b19 Ja, en del av dem er jo svært aktive her på Kvinneguiden også. Mitt inntrykk er at flertallet av barnløse menn er det fordi de har valgt det selv og ikke fordi de er blitt valgt bort.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #6 Skrevet 8. august 2018 Er enig at flere har nok valgt det selv, eller at kvinnen i deres liv kanskje ikke har valgt det. Det går igjen at barn er mer et kvinneprosjekt siden flere menn i forhold tar mindre ansvar for barnet sånn generelt. De er rett og slett ikke like henrykte som kvinnene. Anonymkode: 4073a...f31 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 I løpet av mine 20 år som voksen har jeg til gode å treffe menn som er incels pga de ikke får seg dame og barn. Noen har vert glad for å være singel lenge, mange har ikke følt på savnet før drømmedama kom inenfor rekkevidde og en del tenkte aldri på det å få barn før barnet faktisk kom. Noen har og vert ulykkelige pga mangel på dame og barn men incels har de aldeles ikke vert, heller motsatt. Jeg synes det er bra at disse helt vanlige mennene blir løftet frem, at de kan være som de vil eller gjøre det de kan for å få det slik de vil uten at de må skylde på alle andre. Det å legge skylden på at vi damer ikke vil er en sikker no-no hvis man ønsker deg dame. Anonymkode: 998bb...1be 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Tror også tallet 1 av 4 er ekstremt misvisende og at det er langt i fra så mange menn som egentlig ønsker barn. Men samtidig fremstår jo ikke menn som noe mindre tapersk av denne artikkelen "Menn vil bare ha SEX og sier NEI, NEI , NEI til barn!!", kort oppsummert. Goddag til neandertaler-generasjonen av menn, liksom. Anonymkode: d5e64...339 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 Ideen om barnløse menn, en historie i to akter Akt 1: Jeg er en mann som ikke vil ha noe seriøst forhold. Jeg vil gjerne prioritere karrieren min, hobbyer, venner, uforpliktende sex, mest mulig uteliv og helst kunne holde alle muligheter åpne til dersom noe bedre kommer gående Akt 2: Jeg er 45 og barnløs, hvorfor er jeg offer for denne feministiske konspirasjonen Anonymkode: 93c99...a24 13
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ideen om barnløse menn, en historie i to akter Akt 1: Jeg er en mann som ikke vil ha noe seriøst forhold. Jeg vil gjerne prioritere karrieren min, hobbyer, venner, uforpliktende sex, mest mulig uteliv og helst kunne holde alle muligheter åpne til dersom noe bedre kommer gående Akt 2: Jeg er 45 og barnløs, hvorfor er jeg offer for denne feministiske konspirasjonen Anonymkode: 93c99...a24 Jepp! Tatt på kornet!😂😂😂 Anonymkode: b8bc0...b90 2
Isambard Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 (endret) Det er ingen ting i artikkelen som underbygger at "veldig få menn blir valgt bort". Det er ingen statistikk der. Jeg er enig i at det blir helt feil å anta at 25% er ufrivillig barnløse, men like feil å tro at alle barnløse har valgt det selv. Jeg lurer på hva som er vanligst. Endret 8. august 2018 av Isambard 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Jeg kjenner faktisk en del menn over og rett under 40 som er barnløse. De fleste har ikke noe problem med å dra damer, så det er ikke det det står på. De har bare ikke lyst å slå seg til ro. De tror de er 22 år og liker friheten med å dra på puben når de vil, ha sex med noen her og der, sløse penger på tull og vas. Noen av de har familie da de har slått seg til ro med stebarn og fornøyd med det, også er det et par som gjerne ønsker barn. Anekdotisk, men det er jo noe i det. Anonymkode: e554f...8b8 2
4barnsmor Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Jeg tror de fleste menn som er barnløse har valgt dette selv og trives som barnløse. Det å få barn krever mye oppofrelse av egne behov. 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ideen om barnløse menn, en historie i to akter Akt 1: Jeg er en mann som ikke vil ha noe seriøst forhold. Jeg vil gjerne prioritere karrieren min, hobbyer, venner, uforpliktende sex, mest mulig uteliv og helst kunne holde alle muligheter åpne til dersom noe bedre kommer gående Akt 2: Jeg er 45 og barnløs, hvorfor er jeg offer for denne feministiske konspirasjonen Anonymkode: 93c99...a24 He he denne traff godt! Anonymkode: cf093...ee1 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Det jeg lurer på, er hvor mange menn over førti som aldri har vært i et forhold. Jeg kjenner feks en mann på 50 som har vært gift to ganger, men som ikke har barn. Det blir da vanskelig å hevde at han ikke har fått barn fordi han er «valgt bort». I min venninnekrets har det ofte vært slik at venninnene mine har vært nødt til å gå og mase en stund på samboerne sine før de gikk med på å få barn. Etter at barnet er kommet til verden, er mennene også lykkelige for barna. Det er nok noe i det at det å ønske seg barn i stor grad er en kvinnegreie. Det oppleves ikke like viktig for menn, og de ofrer ikle like mye for å få det til. Hvor mange menn er det liksom som går ned i halv stilling for å ta seg av hus og hjem, mens kona jobber fulltid? (Og nei! Dette handler ikke kun om hvem som tjener best) Anonymkode: 17e59...74f 3
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror også tallet 1 av 4 er ekstremt misvisende og at det er langt i fra så mange menn som egentlig ønsker barn. Men samtidig fremstår jo ikke menn som noe mindre tapersk av denne artikkelen "Menn vil bare ha SEX og sier NEI, NEI , NEI til barn!!", kort oppsummert. Goddag til neandertaler-generasjonen av menn, liksom. Anonymkode: d5e64...339 Enig, men sånn kunne man jo sagt om kvinner også, i dag. At de ikke får barn fordi de vil ha uforpliktende sex og arbeide. Jeg synes ikke bildet er SÅ unyansert som du skal ha det til heller, men artikkelen kunne ha vært mer utdypende, mener jeg. Anonymkode: 65ad7...b19
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ideen om barnløse menn, en historie i to akter Akt 1: Jeg er en mann som ikke vil ha noe seriøst forhold. Jeg vil gjerne prioritere karrieren min, hobbyer, venner, uforpliktende sex, mest mulig uteliv og helst kunne holde alle muligheter åpne til dersom noe bedre kommer gående Akt 2: Jeg er 45 og barnløs, hvorfor er jeg offer for denne feministiske konspirasjonen Anonymkode: 93c99...a24 Det er jo faktisk også noe i denne. De to jeg kjenner over førti som ikke har barn, HAR forsåvidt lyst på barn. Men begge har et dårlig kvinnesyn, og da tenker jeg lissom at de kan takke seg selv litt når damer ikke vil ha noe varig med dem. Og tror ikke grunnen til ikke å ville ha barn vbare er sex og arbeid. Å få barn er en STOR greie som forandrer MYE. Anonymkode: 65ad7...b19 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #18 Skrevet 8. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig, men sånn kunne man jo sagt om kvinner også, i dag. At de ikke får barn fordi de vil ha uforpliktende sex og arbeide. Jeg synes ikke bildet er SÅ unyansert som du skal ha det til heller, men artikkelen kunne ha vært mer utdypende, mener jeg. Anonymkode: 65ad7...b19 Men saken er jo ikke at kvinner ikke får barn, det er mange flere barnløse menn enn kvinner. Anonymkode: c92a7...af4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå