Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skrev her tidligere om en idiot vi leide leilighet av i Frankrike. De kastet oss ut 2 dager før tiden fordi vi klaget til Airbnb om at strømmen i leiligheten ikke fungerte. Det ble masse bråk og de var skikkelig sinte fordi vi hadde kontaktet Airbnb (vi prøvde å løse det med de som Eide leiligheten, men de sa bare «sorry, vet ikke hva som er galt».. 

ihvertfall... de sendte et krav ca 1 time etter vi hadde reist fra stedet. Mener at vi har ødelagt sovesofaen dems. Det som er ødelagt er tydeligvis den låsen som gjør at sovesofaen ikke kan låses i «sofastilling». Dette krever de 3000 kr for.. 

Jeg vet vi ikke ødela den da vi brukte den som sofa rett før vi reiste derifra. På bildene de har sendt med som «bevis» ser det egentlig ut som om det ligger en skrue på gulvet. 

Nå har de koblet inn Airbnb som «megler» i denne saken. Hva faen gjør jeg? Jeg har allerede ringt og sperret kortet mitt. Airbnb skriver at jeg må forklare hva som har skjedd. Men det har jeg allerede gjort da jeg avslo kravet verten la fram. Men forklarte meg igjen. 

Her blir det da ord mot ord? De kan jo ikke bevise at vi gjorde dette? Dette er grusomt, er så sint! Airbnb kan tydeligvis bare trekke fra kortet, så sperret jo det. Men vil kanskje få faktura? Det er latterlig at de kan gjøre dette? Da kan hvem som helst si at noe er ødelagt og så skal man bare betale? :( 

Anonymkode: ca50e...dfd

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skrev her tidligere om en idiot vi leide leilighet av i Frankrike. De kastet oss ut 2 dager før tiden fordi vi klaget til Airbnb om at strømmen i leiligheten ikke fungerte. Det ble masse bråk og de var skikkelig sinte fordi vi hadde kontaktet Airbnb (vi prøvde å løse det med de som Eide leiligheten, men de sa bare «sorry, vet ikke hva som er galt».. 

ihvertfall... de sendte et krav ca 1 time etter vi hadde reist fra stedet. Mener at vi har ødelagt sovesofaen dems. Det som er ødelagt er tydeligvis den låsen som gjør at sovesofaen ikke kan låses i «sofastilling». Dette krever de 3000 kr for.. 

Jeg vet vi ikke ødela den da vi brukte den som sofa rett før vi reiste derifra. På bildene de har sendt med som «bevis» ser det egentlig ut som om det ligger en skrue på gulvet. 

Nå har de koblet inn Airbnb som «megler» i denne saken. Hva faen gjør jeg? Jeg har allerede ringt og sperret kortet mitt. Airbnb skriver at jeg må forklare hva som har skjedd. Men det har jeg allerede gjort da jeg avslo kravet verten la fram. Men forklarte meg igjen. 

Her blir det da ord mot ord? De kan jo ikke bevise at vi gjorde dette? Dette er grusomt, er så sint! Airbnb kan tydeligvis bare trekke fra kortet, så sperret jo det. Men vil kanskje få faktura? Det er latterlig at de kan gjøre dette? Da kan hvem som helst si at noe er ødelagt og så skal man bare betale? :( 

Anonymkode: ca50e...dfd

Si det som det er, at du tror det er en hevn for at dere først klagde. Du er 100 % sikker på at sofaen var hel og fin da dere dro. Nekt, nekt og atter nekt for at det var dere som ødela den. Vær hard og avvis hvert eneste krav fra utleier. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Si det som det er, at du tror det er en hevn for at dere først klagde. Du er 100 % sikker på at sofaen var hel og fin da dere dro. Nekt, nekt og atter nekt for at det var dere som ødela den. Vær hard og avvis hvert eneste krav fra utleier. 

Jeg gjør det . Men hva gjør jeg om Airbnb fatter en beslutning at det er oss som har ødelagt? De skrev blant annet at om jeg ikke svarte innen 72 timer ville de trekke beløpet fra det kortet jeg gjorde reservasjonen med (som nå er sperret) utifra utleierens dokumentasjon. Som er 3 bilder som viser en skrue på gulvet. Kan poste bildene her 

 

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Kortet ditt er sperret. Airbnb gidder ikke gå til sak mot deg for småpenger. Anse saken som løst inntil du evt. får brev fra et norsk advokatfirma.

Anonymkode: 57748...365

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

81FB7DBE-8133-4093-AD51-1C129668F784.jpeg

6D6D9F0D-A775-4E55-9C11-C83A25A3004F.jpeg

C10E470C-B7F6-4948-8DEC-CE6F440D5F93.jpeg

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kortet ditt er sperret. Airbnb gidder ikke gå til sak mot deg for småpenger. Anse saken som løst inntil du evt. får brev fra et norsk advokatfirma.

Anonymkode: 57748...365

Kan det skje? Har dårlig råd så er jo ganske kjipt. Hadde spart lenge til denne ferien.. 

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stresse ts? Du har sperret kortet ditt. Så du er trygg..

Anonymkode: bf6d4...217

  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres litt ut som en kranglefant. 

Anonymkode: 00968...19b

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hotell❤️

Anonymkode: cfb1f...73b

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres litt ut som en kranglefant. 

Anonymkode: 00968...19b

Jeg faktisk.. 

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hotell❤️

Anonymkode: cfb1f...73b

Ja tror ikke jeg tør å bruke Airbnb om folk kan gjøre som de vil.. 

Anonymkode: ca50e...dfd

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Airbnb er ingen domstol. Om de bestemmer seg for noe, må de kreve inn pengene som hvilken som helst privatperson.

Hvis du står på ditt, må Airbnb ta saken til retten. Og du skal ikke se bort fra at du vinner, og da må airbnb dekke sakskostnadene dine. Inkludert utgifter til advokat. Så ikke nøl med å finne den beste og dyreste advokaten.

Anonymkode: 3dd67...49e

  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Airbnb er ingen domstol. Om de bestemmer seg for noe, må de kreve inn pengene som hvilken som helst privatperson.

Hvis du står på ditt, må Airbnb ta saken til retten. Og du skal ikke se bort fra at du vinner, og da må airbnb dekke sakskostnadene dine. Inkludert utgifter til advokat. Så ikke nøl med å finne den beste og dyreste advokaten.

Anonymkode: 3dd67...49e

Ok. Bare reagerte på at de skrev «om du ikke svarer på denne mailen innen 72 timer trekker vi beløpet fra kortet du utførte reservasjonen med». Hva om jeg ikke hadde hatt Internett på 3 dager/ferie? Er jo sykt at de bare kan gjøre sånn 

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Skriv til de at de får ta kontakt med advokaten din. Du har alt på det tørre.

Anonymkode: 56c6d...cb4

  • Liker 2
Skrevet

Da har du kanskje lært at man ikke skal bruke slike useriøse tjenester til senere?

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Husholdning1 skrev:

Da har du kanskje lært at man ikke skal bruke slike useriøse tjenester til senere?

Har aldri hatt problemer med de før? denne personen hadde ingen negative tilbakemeldinger heller 

Anonymkode: ca50e...dfd

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg tatt igjen med samme mynt. Send inn et pengekrav mot han. Før vi reiste fra leiligheten tok jeg bilder av sikringsskapet (som er justerbart) og filmet at alt i hele leiligheten var skrudd av bortsett fra vaskemaskinen, og at strømmen da gikk. Fått beskjed nå av Airbnb at de skal snakke med utleier om hva som er passende å refundere MEG. 

Svarte på anklagene om den ødelagte sofaen og fikk beskjed at de nå skulle ta en avgjørelse. Så i verste fall ber de meg betale og motregner det jeg burde få refundert av han.. masse tull, men han startet det. Han skrev meg en sint melding om at vi hadde vært respektløse mot Hans mor og at vi ikke hadde hørt på reglene dems. Vet ikke engang hva han snakker om 

Anonymkode: ca50e...dfd

  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg tatt igjen med samme mynt. Send inn et pengekrav mot han. Før vi reiste fra leiligheten tok jeg bilder av sikringsskapet (som er justerbart) og filmet at alt i hele leiligheten var skrudd av bortsett fra vaskemaskinen, og at strømmen da gikk. Fått beskjed nå av Airbnb at de skal snakke med utleier om hva som er passende å refundere MEG. 

Svarte på anklagene om den ødelagte sofaen og fikk beskjed at de nå skulle ta en avgjørelse. Så i verste fall ber de meg betale og motregner det jeg burde få refundert av han.. masse tull, men han startet det. Han skrev meg en sint melding om at vi hadde vært respektløse mot Hans mor og at vi ikke hadde hørt på reglene dems. Vet ikke engang hva han snakker om 

Anonymkode: ca50e...dfd

Vær tydelig til AirBnb at all kommunikasjon skal gå gjennom dem og at du nå mottar hissige meldinger fra dem som du anser som uakseptable. 

Anonymkode: 8d93f...670

  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær tydelig til AirBnb at all kommunikasjon skal gå gjennom dem og at du nå mottar hissige meldinger fra dem som du anser som uakseptable. 

Anonymkode: 8d93f...670

Ja den meldinga var vedlagt når han avslo å betale meg penger. Disse personene virker jo helt tilbakestående. Mener at det var vår skyld at strømmen gikk for at vi ikke fulgte reglene (?). Kunne jo ikke gjøre mer når absolutt alt bortsett fra komfyr var av? Håper bare Airbnb skjønner, men alle jeg har snakket med der prater veldig dårlig / skriver dårlig engelsk.. skulle gjerne pratet med noen nordiske, men det er vel ikke mulig virker det som. Har spurt mange ganger 

Anonymkode: ca50e...dfd

  • Liker 1
Skrevet

Oppdatering: 

Jeg sendte inn en del klager (igjen) og krevde han for penger. Ba også om å få igjen for maten som ble ødelagt.. fikk refundert 50% av nettene -gebyr fra Airbnb. Fikk også dekket 1000 kr som var hele matkjøpet. De 50% måtte utleier betale så det gjør meg glad ;) 

Hans anklager om den ødelagte sofaen ble også avvist så den saken er stengt. Alt i alt ble jeg 2000 kr rikere og han måtte betale. Karma.. 

Anonymkode: ca50e...dfd

  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...