AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Skrev her tidligere om en idiot vi leide leilighet av i Frankrike. De kastet oss ut 2 dager før tiden fordi vi klaget til Airbnb om at strømmen i leiligheten ikke fungerte. Det ble masse bråk og de var skikkelig sinte fordi vi hadde kontaktet Airbnb (vi prøvde å løse det med de som Eide leiligheten, men de sa bare «sorry, vet ikke hva som er galt».. ihvertfall... de sendte et krav ca 1 time etter vi hadde reist fra stedet. Mener at vi har ødelagt sovesofaen dems. Det som er ødelagt er tydeligvis den låsen som gjør at sovesofaen ikke kan låses i «sofastilling». Dette krever de 3000 kr for.. Jeg vet vi ikke ødela den da vi brukte den som sofa rett før vi reiste derifra. På bildene de har sendt med som «bevis» ser det egentlig ut som om det ligger en skrue på gulvet. Nå har de koblet inn Airbnb som «megler» i denne saken. Hva faen gjør jeg? Jeg har allerede ringt og sperret kortet mitt. Airbnb skriver at jeg må forklare hva som har skjedd. Men det har jeg allerede gjort da jeg avslo kravet verten la fram. Men forklarte meg igjen. Her blir det da ord mot ord? De kan jo ikke bevise at vi gjorde dette? Dette er grusomt, er så sint! Airbnb kan tydeligvis bare trekke fra kortet, så sperret jo det. Men vil kanskje få faktura? Det er latterlig at de kan gjøre dette? Da kan hvem som helst si at noe er ødelagt og så skal man bare betale? Anonymkode: ca50e...dfd
Gjest Dævendøtte Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skrev her tidligere om en idiot vi leide leilighet av i Frankrike. De kastet oss ut 2 dager før tiden fordi vi klaget til Airbnb om at strømmen i leiligheten ikke fungerte. Det ble masse bråk og de var skikkelig sinte fordi vi hadde kontaktet Airbnb (vi prøvde å løse det med de som Eide leiligheten, men de sa bare «sorry, vet ikke hva som er galt».. ihvertfall... de sendte et krav ca 1 time etter vi hadde reist fra stedet. Mener at vi har ødelagt sovesofaen dems. Det som er ødelagt er tydeligvis den låsen som gjør at sovesofaen ikke kan låses i «sofastilling». Dette krever de 3000 kr for.. Jeg vet vi ikke ødela den da vi brukte den som sofa rett før vi reiste derifra. På bildene de har sendt med som «bevis» ser det egentlig ut som om det ligger en skrue på gulvet. Nå har de koblet inn Airbnb som «megler» i denne saken. Hva faen gjør jeg? Jeg har allerede ringt og sperret kortet mitt. Airbnb skriver at jeg må forklare hva som har skjedd. Men det har jeg allerede gjort da jeg avslo kravet verten la fram. Men forklarte meg igjen. Her blir det da ord mot ord? De kan jo ikke bevise at vi gjorde dette? Dette er grusomt, er så sint! Airbnb kan tydeligvis bare trekke fra kortet, så sperret jo det. Men vil kanskje få faktura? Det er latterlig at de kan gjøre dette? Da kan hvem som helst si at noe er ødelagt og så skal man bare betale? Anonymkode: ca50e...dfd Si det som det er, at du tror det er en hevn for at dere først klagde. Du er 100 % sikker på at sofaen var hel og fin da dere dro. Nekt, nekt og atter nekt for at det var dere som ødela den. Vær hard og avvis hvert eneste krav fra utleier.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 27 minutter siden, Dævendøtte skrev: Si det som det er, at du tror det er en hevn for at dere først klagde. Du er 100 % sikker på at sofaen var hel og fin da dere dro. Nekt, nekt og atter nekt for at det var dere som ødela den. Vær hard og avvis hvert eneste krav fra utleier. Jeg gjør det . Men hva gjør jeg om Airbnb fatter en beslutning at det er oss som har ødelagt? De skrev blant annet at om jeg ikke svarte innen 72 timer ville de trekke beløpet fra det kortet jeg gjorde reservasjonen med (som nå er sperret) utifra utleierens dokumentasjon. Som er 3 bilder som viser en skrue på gulvet. Kan poste bildene her Anonymkode: ca50e...dfd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Kortet ditt er sperret. Airbnb gidder ikke gå til sak mot deg for småpenger. Anse saken som løst inntil du evt. får brev fra et norsk advokatfirma. Anonymkode: 57748...365 6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kortet ditt er sperret. Airbnb gidder ikke gå til sak mot deg for småpenger. Anse saken som løst inntil du evt. får brev fra et norsk advokatfirma. Anonymkode: 57748...365 Kan det skje? Har dårlig råd så er jo ganske kjipt. Hadde spart lenge til denne ferien.. Anonymkode: ca50e...dfd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Hvorfor stresse ts? Du har sperret kortet ditt. Så du er trygg.. Anonymkode: bf6d4...217 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 Du høres litt ut som en kranglefant. Anonymkode: 00968...19b 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du høres litt ut som en kranglefant. Anonymkode: 00968...19b Jeg faktisk.. Anonymkode: ca50e...dfd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hotell❤️ Anonymkode: cfb1f...73b Ja tror ikke jeg tør å bruke Airbnb om folk kan gjøre som de vil.. Anonymkode: ca50e...dfd 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #12 Skrevet 7. august 2018 Airbnb er ingen domstol. Om de bestemmer seg for noe, må de kreve inn pengene som hvilken som helst privatperson. Hvis du står på ditt, må Airbnb ta saken til retten. Og du skal ikke se bort fra at du vinner, og da må airbnb dekke sakskostnadene dine. Inkludert utgifter til advokat. Så ikke nøl med å finne den beste og dyreste advokaten. Anonymkode: 3dd67...49e 11
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #13 Skrevet 7. august 2018 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Airbnb er ingen domstol. Om de bestemmer seg for noe, må de kreve inn pengene som hvilken som helst privatperson. Hvis du står på ditt, må Airbnb ta saken til retten. Og du skal ikke se bort fra at du vinner, og da må airbnb dekke sakskostnadene dine. Inkludert utgifter til advokat. Så ikke nøl med å finne den beste og dyreste advokaten. Anonymkode: 3dd67...49e Ok. Bare reagerte på at de skrev «om du ikke svarer på denne mailen innen 72 timer trekker vi beløpet fra kortet du utførte reservasjonen med». Hva om jeg ikke hadde hatt Internett på 3 dager/ferie? Er jo sykt at de bare kan gjøre sånn Anonymkode: ca50e...dfd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #14 Skrevet 7. august 2018 Skriv til de at de får ta kontakt med advokaten din. Du har alt på det tørre. Anonymkode: 56c6d...cb4 2
Husholdning1 Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Da har du kanskje lært at man ikke skal bruke slike useriøse tjenester til senere? 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 1 time siden, Husholdning1 skrev: Da har du kanskje lært at man ikke skal bruke slike useriøse tjenester til senere? Har aldri hatt problemer med de før? denne personen hadde ingen negative tilbakemeldinger heller Anonymkode: ca50e...dfd
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #17 Skrevet 9. august 2018 Nå har jeg tatt igjen med samme mynt. Send inn et pengekrav mot han. Før vi reiste fra leiligheten tok jeg bilder av sikringsskapet (som er justerbart) og filmet at alt i hele leiligheten var skrudd av bortsett fra vaskemaskinen, og at strømmen da gikk. Fått beskjed nå av Airbnb at de skal snakke med utleier om hva som er passende å refundere MEG. Svarte på anklagene om den ødelagte sofaen og fikk beskjed at de nå skulle ta en avgjørelse. Så i verste fall ber de meg betale og motregner det jeg burde få refundert av han.. masse tull, men han startet det. Han skrev meg en sint melding om at vi hadde vært respektløse mot Hans mor og at vi ikke hadde hørt på reglene dems. Vet ikke engang hva han snakker om Anonymkode: ca50e...dfd 8
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #18 Skrevet 9. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg tatt igjen med samme mynt. Send inn et pengekrav mot han. Før vi reiste fra leiligheten tok jeg bilder av sikringsskapet (som er justerbart) og filmet at alt i hele leiligheten var skrudd av bortsett fra vaskemaskinen, og at strømmen da gikk. Fått beskjed nå av Airbnb at de skal snakke med utleier om hva som er passende å refundere MEG. Svarte på anklagene om den ødelagte sofaen og fikk beskjed at de nå skulle ta en avgjørelse. Så i verste fall ber de meg betale og motregner det jeg burde få refundert av han.. masse tull, men han startet det. Han skrev meg en sint melding om at vi hadde vært respektløse mot Hans mor og at vi ikke hadde hørt på reglene dems. Vet ikke engang hva han snakker om Anonymkode: ca50e...dfd Vær tydelig til AirBnb at all kommunikasjon skal gå gjennom dem og at du nå mottar hissige meldinger fra dem som du anser som uakseptable. Anonymkode: 8d93f...670 6
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #19 Skrevet 9. august 2018 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær tydelig til AirBnb at all kommunikasjon skal gå gjennom dem og at du nå mottar hissige meldinger fra dem som du anser som uakseptable. Anonymkode: 8d93f...670 Ja den meldinga var vedlagt når han avslo å betale meg penger. Disse personene virker jo helt tilbakestående. Mener at det var vår skyld at strømmen gikk for at vi ikke fulgte reglene (?). Kunne jo ikke gjøre mer når absolutt alt bortsett fra komfyr var av? Håper bare Airbnb skjønner, men alle jeg har snakket med der prater veldig dårlig / skriver dårlig engelsk.. skulle gjerne pratet med noen nordiske, men det er vel ikke mulig virker det som. Har spurt mange ganger Anonymkode: ca50e...dfd 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2018 #20 Skrevet 17. august 2018 Oppdatering: Jeg sendte inn en del klager (igjen) og krevde han for penger. Ba også om å få igjen for maten som ble ødelagt.. fikk refundert 50% av nettene -gebyr fra Airbnb. Fikk også dekket 1000 kr som var hele matkjøpet. De 50% måtte utleier betale så det gjør meg glad Hans anklager om den ødelagte sofaen ble også avvist så den saken er stengt. Alt i alt ble jeg 2000 kr rikere og han måtte betale. Karma.. Anonymkode: ca50e...dfd 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå