AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Var innom skolebiblioteket i dag, og de hadde ferdiglagd pakkeløsninger av de bøkene de forskjellige retningene skulle ta. I tillegg har emnebeskrivelsen for semesteret med pensum vært ute en stund. Bør jeg kjøpe pensum nå 2 uker før skolestart, eller er det en sjangs alt endres dagen før? Anonymkode: f3202...9af
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Jeg synes at dette høres ut som en dum idé. Ja, pensumlisten kan endres, og nei, det er slettes ikke alle bøker som er nødvendige. Jeg ville heller ha kjøpt bøkene som du vet du vil ha og funnet de der de er billige, eksempelvis Adlibris. Ibok.no er også smart hvis man aksepterer brukte bøker. Anonymkode: 7c11d...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Var innom skolebiblioteket i dag, og de hadde ferdiglagd pakkeløsninger av de bøkene de forskjellige retningene skulle ta. I tillegg har emnebeskrivelsen for semesteret med pensum vært ute en stund. Bør jeg kjøpe pensum nå 2 uker før skolestart, eller er det en sjangs alt endres dagen før? Anonymkode: f3202...9af Send en kjapp mail til foreleserne, spør evt studiekoordinator om pensumlisten er oppdatert. Anonymkode: 895ce...cd7
gohege Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Pensumlisten til mine fag har vært ute siden juli. Hvis du googler «pensumliste <studiested> <studieretning> Høst 2018» finner du ut om den har kommet ut. Lite sannsynlig at den blir endret nå vil jeg tro.Anbefaler å sjekke ut adlibris og ibok før du evt kjøper på akademika. De er dyrere (ofte selv med pakkesalg).
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Studentbokhandlerne får pensumlisten får utdanningene når den er ferdig, det endres neppe nå, de bestiller jo inn de bøkene fagkoordinator gir beskjed om. Bokpakkene består som regel av de meste sentrale bøkene innen hver retning, vil si du trygt kan kjøpe det nå. Anonymkode: 74630...83e
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes at dette høres ut som en dum idé. Ja, pensumlisten kan endres, og nei, det er slettes ikke alle bøker som er nødvendige. Jeg ville heller ha kjøpt bøkene som du vet du vil ha og funnet de der de er billige, eksempelvis Adlibris. Ibok.no er også smart hvis man aksepterer brukte bøker. Anonymkode: 7c11d...f2d Dum ide å kjøpe pensum? Jeg har merket at jeg skriver mine beste oppgaver når jeg har mest mulig pensum å velge fra: er nesten der at jeg også leser: ''anbefalt pensum'' (ikke-obligatoris/eksamensspesifikt). Men ja: kjenner til de som deg som bare f.eks. låner boken når oppsummeringen starter og kopierer et par Summary-sider osv. da. Men det er ikke mine verdier. 37 minutter siden, gohege said: Pensumlisten til mine fag har vært ute siden juli. Hvis du googler «pensumliste <studiested> <studieretning> Høst 2018» finner du ut om den har kommet ut. Lite sannsynlig at den blir endret nå vil jeg tro.Anbefaler å sjekke ut adlibris og ibok før du evt kjøper på akademika. De er dyrere (ofte selv med pakkesalg). Velger enkelhet vs. pris, da penger ikke er et tema. Anonymkode: f3202...9af
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #7 Skrevet 8. august 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dum ide å kjøpe pensum? Jeg har merket at jeg skriver mine beste oppgaver når jeg har mest mulig pensum å velge fra: er nesten der at jeg også leser: ''anbefalt pensum'' (ikke-obligatoris/eksamensspesifikt). Men ja: kjenner til de som deg som bare f.eks. låner boken når oppsummeringen starter og kopierer et par Summary-sider osv. da. Men det er ikke mine verdier. Velger enkelhet vs. pris, da penger ikke er et tema. Anonymkode: f3202...9af Nei, selvfølgelig ikke. Nå må du jo selv vite hva du spør om i din egen tråd og i tillegg lese svarene du får. Det er en dum idé å kjøpe en pensumpakke før semesteret har startet. Dersom du liker mest mulig pensum bør du jo også gjøre din egen research på hvilke fagressurser du kan bruke og ikke bare forholde deg til en pensumpakke, som jo er veldig passivt. Anonymkode: 7c11d...f2d
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #8 Skrevet 8. august 2018 Hva mener du? Foreleser har lagt ut pensumslisten allerede. Det er den biblioteket har laget pakkeløsninger av. DET er pensum. Hvorfor er det mer tabbe å kjøpe nå, og starte studiet tidlig, vs. å kjøpe etter skolestart? Anonymkode: f3202...9af
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #9 Skrevet 8. august 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Foreleser har lagt ut pensumslisten allerede. Det er den biblioteket har laget pakkeløsninger av. DET er pensum. Hvorfor er det mer tabbe å kjøpe nå, og starte studiet tidlig, vs. å kjøpe etter skolestart? Anonymkode: f3202...9af Beklager, men sliter du med noe? Jeg synes nå det er rart at du ikke klarer å ta til deg det som står skrevet i svarene du får. Hvis det er slik at du bare har vondt i viljen ser jeg ikke hvorfor du oppretter en tråd når du allerede har bestemt deg. Anonymkode: 7c11d...f2d 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #10 Skrevet 8. august 2018 Hva mente du her, egentlig? Det er en fyr som mener at jeg ikke bør kjøpe pensum før pensum er ute. Jeg tilbakesvarer at pensum nettopp er ute? Anonymkode: f3202...9af
Gjest Peanut Skrevet 9. august 2018 #11 Skrevet 9. august 2018 Jeg ventet alltid med å kjøpe pensum før første forelesning.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #12 Skrevet 9. august 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva mente du her, egentlig? Det er en fyr som mener at jeg ikke bør kjøpe pensum før pensum er ute. Jeg tilbakesvarer at pensum nettopp er ute? Anonymkode: f3202...9af Nei, det er det ikke. Da regner jeg med at det er din leseforståelse som er problemet her. Anonymkode: 7c11d...f2d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #13 Skrevet 9. august 2018 Jaja... uansett: forelesere har lagt ut pensumlister biblioteket har fått. Biblioteket har derav laget ferdige pensumspakker, klar til kjøpt. Satser på at ingenting endres den neste uken da. Anonymkode: f3202...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå