AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Kjenner dere noen slike og er det vanlig? Det kan være slike som overrasker. De er kjent som stille, sjenerte , tilbaketrukne og blir fort borte i mengden. De har liksom aldri noen meninger de sier høyt, sier ikke så mye generelt og gjør liksom aldri noe galt. Kan kanskje fremstå som for forsiktige og englebarn? Men når de først skal ta en avgjørelse, havner i en konflikt eller hva som helst så blir det VELDIG MYE. Kjenner ei slik. Hun ble mobbet på skolen, fordi hun var for stille. Så vokste hun seg pen og fikk oppmerkosmhet fra mennene til de som var kjent som populære jenter. Hun var da den ene som havnet i catfights med andre jenter. Sier ikke at det jentene gjorde mot henne var riktig, for det var de som startet kampen. Men var det værre siden det var hun som fikk oppmerkosmhet mot at det hadde vært en annen populær? det tror jeg, for populære jenter har jo blitt sammen med guttene til andre populære/venninnene sine (vil si at dette var når vi var ungdommer). Fremstod kanskje litt som kjedelig hele veien. Typisk litt sånne som ikke blir noe stort. Men så ser man på karriereveien hun velger, og så er det noe litt mer krevende/uvanlig. vil ikke skrive hva det er. Den forsitkige jenta flytter til utlandet på toppen av det hele. Et land med annen religion. Anonymkode: 885f1...114
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Forstår ikke helt hvorfor du reagerer så mye på at denne jenta ble gjenstand for sjalusi fra andre jenter eller at hun valgte en krevende karriere og flyttet til utlandet. Hun burde kanskje kjent sin plass, eller? Virker som du har behov for å sette folk i bås. Anonymkode: 35f49...901 9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Forstår ikke helt hvorfor du reagerer så mye på at denne jenta ble gjenstand for sjalusi fra andre jenter eller at hun valgte en krevende karriere og flyttet til utlandet. Hun burde kanskje kjent sin plass, eller? Virker som du har behov for å sette folk i bås. Anonymkode: 35f49...901 hva mener du med at hun skulle kjent sin plass? Anonymkode: 885f1...114 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Jeg kjenner en som er litt slik. Hun er veldig sånn typisk "stakkarslig", forsiktig, har blitt mobbet osv - men plutselig klikker hun og skjeller deg ut for ting hun overhodet ikke har noe med samt. fullstendig mangler innsikt i.> Selv er jeg vel egentlig motsatt. Flere har sagt til meg "åååh, jeg trodde du skulle klikke!" "wow, så rolig du er" "oi, så bra du tok det". Tror jeg virker tøffere enn jeg er, eller folk tar meg kanskje for å være en som sier tydeligere ifra (kan si ifra, men gjør det på en ordentlig måte). Vet ikke om folk forventer det pga mine foreldre (begge to er ganske krakilske) eller utseendet eller måten jeg er på. Anonymkode: 8e24b...b16
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Hva mener du? Burde disse bare akseptere å bli plaget, ta kjedelige utdannelser og ihvertfall ikke flytte til utlandet? Anonymkode: 01678...2ee 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du? Burde disse bare akseptere å bli plaget, ta kjedelige utdannelser og ihvertfall ikke flytte til utlandet? Anonymkode: 01678...2ee neida, det jeg skulle frem til var at de alltid fremstår som ganske stille, usykyldige og tilbaketrukket og kanskje litt kjedelige. Men så tar de ganske ektstreme avgjørelser, lager et helvetes liv hvis det oppstår konflikt mellom de og andre. Anonymkode: 885f1...114
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: neida, det jeg skulle frem til var at de alltid fremstår som ganske stille, usykyldige og tilbaketrukket og kanskje litt kjedelige. Men så tar de ganske ektstreme avgjørelser, lager et helvetes liv hvis det oppstår konflikt mellom de og andre. Anonymkode: 885f1...114 Jeg er litt slik, selv om jeg aldri har vært i catfight, og har ikke blitt mobbet/behandlet dårlig. Jeg snakker mye blant venner og når jeg føler meg vel, trekker meg tilbake i store grupper. Deler kun private ting med veldig få, kollegaer har jeg feks null kontakt med, løse bekjente kjenner meg heller ikke. Jeg kan klikke dersom noen oppfører seg som drittsekker og da eksploderer jeg ordentlig. Kollegaene mine ser meg nok som dritkjedelig og som en person som aldri sier noe. Kjæresten min opplever meg som dominant og snakkesalig. Jeg har bodd i flere verdensdeler, har mye «actionfylte» hobbier, har reist verden rundt og deltar i idrettskonkurranser. Sa opp jobben spontant to ganger og flyttet til et annet land. Alt dette vet kun mine næreste fordi jeg ikke føler behov for å snakke med alt og alle. Jeg snakker heller ikke om planene mine før jeg utfører dem, derfor virker det nok ekstremt. De fleste mennesker har flere sider, og ikke alle føler behov for å snakke om alt mulig. Anonymkode: 01678...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: hva mener du med at hun skulle kjent sin plass? Anonymkode: 885f1...114 Har du ikke hørt uttrykket "kjenn din plass"? Du fremstiller det som at denne jenta ikke skulle ha gjort de valgene hun gjorde senere i livet, fordi du synes hun var beskjeden, stille og kjedelig i oppveksten. Ergo kan det virke som du synes hun skulle "kjent sin plass" som en stille grå mus. Anonymkode: 35f49...901 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 Er denne jenta et godt menneske? Bidrar hun på en positiv måte til verden på noen måte? Jeg klarer ikke helt forstå om det å «lage liv» betyr noe negativt eller ikke, og hvos det gjør det; er det slik at hun er stygg mot andre når hun «lager liv» eller er det at hun står opp for seg selv og sine meninger? Anonymkode: 120d2...196
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 15 hours ago, AnonymBruker said: Er denne jenta et godt menneske? Bidrar hun på en positiv måte til verden på noen måte? Jeg klarer ikke helt forstå om det å «lage liv» betyr noe negativt eller ikke, og hvos det gjør det; er det slik at hun er stygg mot andre når hun «lager liv» eller er det at hun står opp for seg selv og sine meninger? Anonymkode: 120d2...196 Jeg skulle gjerne også hatt svar på disse spørsmålene før jeg ville uttalt meg Anonymkode: 120d2...196 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 Er du denne jenta, eller en denne jenta har gjort disse tingene mot? Syns det virker til at du stiller veldig mye spørsmål rundt hennes identitet og væremåte, kanskje litt mye for å være en jente du eventuelt ikke har noe med i hverdagen. Anonymkode: d1471...bef 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Skjønner ikke hvaTS vil fram til. Flott at jenta har funnet ut hva hun vil gjøre i livet? Hvorfor skal hun ikke flytte til utlandet, hvorfor skal hun ikke få oppmerksomhet? Anonymkode: 9a1d1...9ff 3
wintergirl Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 Skjønner jenta godt. Du skjønner det Ts, at mange som er stille og tålmodige sprekker når det blir for mye. De kan tåle mye en stund, men så når det til slutt bristepunktet. Syns det er fint at hun gjør mye ut av livet sitt. Hun vil ha det bedre da vel. Noen mennesker vokser og forandrer seg, og gjør mer ut av seg. Så lenge de ikke behandler andre dårlig, så ser ikke jeg problemet. Hun har vokst seg bedre enn miss populare og det liker noen veldig dårlig. Ikke hennes problem. 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Å kjære. Du må slutte å tro at du kjenner noen fordi du har oppfattet noen på den ene eller den andre måten. Du veit ingenting om mennesker utover det de lar deg vite. Forstå at alle er komplekse og slutt å let etter båser! Det hjelper deg ikke. Hun har jo ikke listet seg rundt bare fordi du har oppfattet det slik. Det er din oppfattelse som er riv ruskende gal, ikke at hun har forandret seg. Anonymkode: 96f04...41b
AnonymBruker Skrevet 15. august 2018 #16 Skrevet 15. august 2018 På 7.8.2018 den 19.28, AnonymBruker skrev: neida, det jeg skulle frem til var at de alltid fremstår som ganske stille, usykyldige og tilbaketrukket og kanskje litt kjedelige. Men så tar de ganske ektstreme avgjørelser, lager et helvetes liv hvis det oppstår konflikt mellom de og andre. Anonymkode: 885f1...114 Åja du vet ikke helt hvor du har de? Anonymkode: 960ce...2f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå