Gå til innhold

MIn bror har skilt seg, og plutselig vil tibringe tid med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som jeg er oppvekst med som barn, vi hadde et bra forhold, men etter at han fikk unger, har han trekket seg unna meg og ikke inkuldert meg.  Og oppført seg dårlig., Dette har foregått i flere år.

For et halvt år siden ca gikk kona fra han, og de deler ungene annen hver uke.

De ukene han ikke har barna, har han pluteslig blitt intressert i tilbirnge tid med meg igjen.

Er det rart at jeg reagere på det, og ikke har lyst til tilbringe tid med han etter 10 års tid dårlig oppførsel?

Anonymkode: e1036...52d

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han innså etter skilsmissen at han faktisk har søsken, og angrer så mye for sin tidligere oppførsel at han vil gjøre opp ved å tilbringe mer tid med deg? Prøv å snakke med han om hvordan du føler deg om alt dette, så vil han nok forstå deg bedre.

Anonymkode: 3fa93...a5f

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje han innså etter skilsmissen at han faktisk har søsken, og angrer så mye for sin tidligere oppførsel at han vil gjøre opp ved å tilbringe mer tid med deg? Prøv å snakke med han om hvordan du føler deg om alt dette, så vil han nok forstå deg bedre.

Anonymkode: 3fa93...a5f

Har litt lyst til at han skal kjenne litt på det, hvordan det er å føles ikke være velkommen eller likt.

Etter at min andre søsken har blitt innvitert på det ene eller det andre, mens jeg ikke ble invitert.

Var såra og skuffa over det i mange år, har tatt det opp og fått fine ord uten handling. og nå har det vært flere år hvor jeg ikke har villet å ha noe med han å gjøre.

• Liker 6
Skrevet

Blod er tykkere enn vann blir det sagt, det lønner seg nok for dere å snakke ut, det kan jo være mange grunner til at han trakk seg unna 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes synd på han sitausjon, og håper det ordner seg for han, men etter år med skuffelse og dårlig oppførsel, og lurt på om han i det hele tatt likte og var glad i meg,  tror jeg ikke jeg er glad i han lengre, jeg liker værtfall ikke han lengre.

Og tror ikke jeg vil ha kontakt med han (utenom familiesamenkomst selvsagtr)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Apis skrev:

Blod er tykkere enn vann blir det sagt, det lønner seg nok for dere å snakke ut, det kan jo være mange grunner til at han trakk seg unna 

Som sagt jeg har prøvd. vært fine ord fra han uten handling-og nå som han ikke har noen, er jeg plutselig godt nok?

Nei, det for meg ikke til å føle meg bra, og lysten til å tilbringe tid med han, hva skjer når han for ny dame? Og de eventuelt stifter familie? 

Er jeg i kulda igjen da?

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt jeg har prøvd. vært fine ord fra han uten handling-og nå som han ikke har noen, er jeg plutselig godt nok?

Nei, det for meg ikke til å føle meg bra, og lysten til å tilbringe tid med han, hva skjer når han for ny dame? Og de eventuelt stifter familie? 

Er jeg i kulda igjen da?

Kanskje det var x dama som splittet, 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Apis skrev:

Nei, hun var super hyggelig, og viste det med handling.

Har godt kontakt med henne fortsatt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Apis skrev:

Vi møtes ofte da og nå.

• Liker 3
Skrevet

Han skal vel få en fot innenfor igjen nå når han er alene med ansvar for barn annenhver uke. Kjekt å da ha en søster som han etterhvert kan utnytte til barnepass osv. Ikke la deg lure. La han klare seg selv. Han er neppe noen bra mann siden kona forlot ham når de har tre barn sammen, og videre har du selv fått erfare at han behandler deg dårlig. Bare la han seile sin egen sjø du :) 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Han skal vel få en fot innenfor igjen nå når han er alene med ansvar for barn annenhver uke. Kjekt å da ha en søster som han etterhvert kan utnytte til barnepass osv. Ikke la deg lure. La han klare seg selv. Han er neppe noen bra mann siden kona forlot ham når de har tre barn sammen, og videre har du selv fått erfare at han behandler deg dårlig. Bare la han seile sin egen sjø du :) 

Takk :)

De eldste er nok for gamle for barnevakt, men jeg ser poenget  :)

• Liker 1
Skrevet

Det kan også være andre ting han er ute etter, som f.eks. emosjonell støtte og en sjelesørger, hvis dette var en rolle eks-kona hadde. Endel menn forventer at vi kvinner skal gi omsorg og oppmerksomhet, og forsvinner det èn kvinne ut av livet deres, er de raskt ute med å erstatte henne med en ny, være seg mor, søster eller nabodama. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Trulteskogen skrev:

Det kan også være andre ting han er ute etter, som f.eks. emosjonell støtte og en sjelesørger, hvis dette var en rolle eks-kona hadde. Endel menn forventer at vi kvinner skal gi omsorg og oppmerksomhet, og forsvinner det èn kvinne ut av livet deres, er de raskt ute med å erstatte henne med en ny, være seg mor, søster eller nabodama. 

Følger hjertet mit og holder meg unna.

Takk for kloke ord :)

• Liker 8
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bror som jeg er oppvekst med som barn, vi hadde et bra forhold, men etter at han fikk unger, har han trekket seg unna meg og ikke inkuldert meg.  Og oppført seg dårlig., Dette har foregått i flere år.

For et halvt år siden ca gikk kona fra han, og de deler ungene annen hver uke.

De ukene han ikke har barna, har han pluteslig blitt intressert i tilbirnge tid med meg igjen.

Er det rart at jeg reagere på det, og ikke har lyst til tilbringe tid med han etter 10 års tid dårlig oppførsel?

Ikke rart av deg å reagere på det i det hele tatt. Jeg hadde spurt han rett ut hvorfor han plutselig etter så lang tid er så gira på å tilbringe tid med deg

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Ikke rart av deg å reagere på det i det hele tatt. Jeg hadde spurt han rett ut hvorfor han plutselig etter så lang tid er så gira på å tilbringe tid med deg

Enig, hadde vært noe annet hvis han hadde spurt om tilbringe tid med meg med barna.

Hadde stilt opp på et blunk!

Gjest BearMama
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har litt lyst til at han skal kjenne litt på det, hvordan det er å føles ikke være velkommen eller likt.

Etter at min andre søsken har blitt innvitert på det ene eller det andre, mens jeg ikke ble invitert.

Var såra og skuffa over det i mange år, har tatt det opp og fått fine ord uten handling. og nå har det vært flere år hvor jeg ikke har villet å ha noe med han å gjøre.

Hva med å konfrontere han med det istedenfor?

Fortell hvordan du føler det og at du synes han burde forklare seg og komme med en unnskyldning til deg.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, BearMama skrev:

Hva med å konfrontere han med det istedenfor?

Fortell hvordan du føler det og at du synes han burde forklare seg og komme med en unnskyldning til deg.

MIn brpr er er veldig vanskelig person, og klarer ikke å se noe utover sitt egen perspektiv.

Han blir veldig fornærmet over lite, sier du noe er helt uskyldig som ingen ville ha reagert eller tenk over, for du sint kommentar tilbake, blir han fornærmet over noe skal han vise det, ved å ikke gjøre noe eller gjøre noe.

Sist gang i stua når jeg satt ved siden av han, satt han med romba mot meg fordi han var sur fordi jeg hadde forsøkt å ta opp noe jeg hadde reagert på.

Han skal alltid demostrer ved oppførsel, rulle med øya eller å huffe høyt. så jeg tror det bare blir drama. 

"jeg har også hatt problemmer med min andre bror( foreldre (og venner) skjønner hvorfor på begge,men vil ikke blandes inn), og han har tatt siden til bror uten å egentlig spurt eller vite hva det handler om- dette er dog i senere tid. men jeg synes det forteller en del om vår dynamikk.

Beklager dette ble langt!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er midten av 40 årene, synes dette er merkelig og ganske umoden oppførsel,

• Liker 2
Skrevet

Han er vel seg selv, og vil være med deg fordi det gir ham noe nå. Jeg tenker det er fint at han ikke forestiller seg. Livet har ulike faser.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, eller skrev:

Han er vel seg selv, og vil være med deg fordi det gir ham noe nå. Jeg tenker det er fint at han ikke forestiller seg. Livet har ulike faser.

Synes det ikke er hyggelig å være med noen som ruller med øyene eller sitter i sofaen med ryggen til.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...