AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Mannen har to store barn, 16 og snart 20. Han ønsker ikke at vi skal kreve noe av tenåringene, fordi da kanskje de vil være mer hos mor (de har ingen oppgaver der heller.) Jeg begynner å bli lei av at de bor på hotell, ingen krav om å legge noe i skittentøy, oppvaskmaskin osv. Jeg har trukket meg litt unna, og bevisst ikke ryddet/vasket etter hans barn på en stund. Nå får jeg beskjed om at jeg bidrar lite og at mannen må ta «alt». Hva synes dere? Bør ikke han fly rundt og rydde og vaske etter så store barn når han ikke vil at de skal bidra hjemme? Anonymkode: bfaa5...c94 5
Gjest Bolledeig Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 (endret) Jeg forstår ikke hvorfor du lager en tråd med "spørsmål" som i beste fall er retoriske. Men om du trenger ammunisjon så kan jeg jo gi deg noen punkter. Voksne barn (særlig noen som snart er 20!!) skal helt åpenbart bidra hjemme. Hans barn, hans kamp. Her har han bestemt seg for linjen dere skal legge dere på, og får ta konsekvensene av de Rot er en ting men fullstendig streik på det som ellers ville vært et felles prosjekt, å holde et felles hjem rent er en uting synes jeg. Så det spørs om det er vasking eller rydding det er snakk om her. Jeg synes egentlig det er litt barnslig og passiv-agressivt å la være å gjøre ting "på trass" men når det er sagt, akkurat når det kommer til rydding etter folk tror jeg det er det eneste som duger så de ser det tårner seg opp. Endret 7. august 2018 av Bolledeig
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Syns helt klart du kan forvente at så store barn bidrar hjemme. Eldste er vel strengt tatt voksen og bubrde ha flyttet for seg selv. Hadde sagt til mannen at om han ikke tok en prat med dem om å hjelpe til, så blir det han som må rydde og vaske etter dem til de har folatt rede. Han gjør dem en bjørnetjeneste med å ikke stille krav. Evt kan dere jo gå sammen med mor og fortelle dem i fellesskap at de må bidra i begge hjem. Anonymkode: a0deb...e75 1
Arkana Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 Jeg tenker at det hadde vært helt uaktuelt at barn på den alderen ikke skulle bidra hjemme. Jeg skjønner at dette er en gråsone mellom hans barn - hans oppdragelse og at dette også er ditt hjem hvor du skal ha medbestemmelse i hvordan dere har det der. Jeg er enig med Bolledeig i at det er ganske passiv-aggressivt å la ting ligge til mannen din og jeg tror ikke du vinner noe på det. Dette må dere sette dere ned og snakke skikkelig om og bli enige om, rett og slett. Om han står på sitt og insisterer på at de ikke skal bidra med noe som helst får han da også gjøre deres del av arbeidet (og ja, da betyr det at ditt bidrag blir betydelig mindre enn hans, det er i så fall hans valg som han må ta konsekvensene av), men uansett må dette bli en enighet mellom dere og ikke noe du bare gjør fordi du er lei. Jeg synes også mannen din krisemaksimerer litt i forhold til hvor viktig dette er for barnas trivsel, det er nok ikke husarbeid som avgjør hvem de ønsker å bo hos. Og ikke minst, hva mor gjør i sitt hus skal da heller ikke være standarden for hvordan dere gjør det i deres hus. 3
Biloba Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva synes dere? Bør ikke han fly rundt og rydde og vaske etter så store barn når han ikke vil at de skal bidra hjemme? Anonymkode: bfaa5...c94 Jo definitivt. Hva i all verden får ham til å tro at andre er interessert i å ta rot og skitt etter hans halvvoksne, bortskjemte ungdommer? Hvis han alene vil ta bestemmelsen om at de ikke skal gjøre noe, får konsekvensen være hans alene også.
Lycka Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Helt på trynet at så store barn ikke skal bidra. Hvordan skal det liksom bli når de flytter for seg selv? Så lenge din mann nekter å stille krav til dem får han ta størstedelen av husarbeidet uten å mukke. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Stakkars den 20-åringen som ikke får oppdragelse fra hverken mor eller far. Vedkommede får seg et realt slag i trynet den dagen han eller hun skal flytte for seg selv. For så vidt den andre også, når den kommer i den alderen. Vanskelig, for jeg føler ikke at det bør være ditt ansvar å si ifra om dette, dette burde mannen strengt tatt forstått selv. Men jeg ville nok tatt opp med mannnen hvordan du ønsker at ting skal gjøres i ditt hus og sette deg litt på bakbena. Selv om det ikke er dine unger, så er det ditt hjem. Det er ikke riktig at du skal ta konsekvensene av det som er hans beslutning, som du ikke fikk ta del i. Anonymkode: da5a2...749 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 Hvorfor prates ikke slike ting som dette om FØR en flytter inn med noen med barn? Er vel både forsent og ikke minst dumt at du nå skal begynne å sette krav? Anonymkode: 298af...5d5
Lycka Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor prates ikke slike ting som dette om FØR en flytter inn med noen med barn? Er vel både forsent og ikke minst dumt at du nå skal begynne å sette krav? Anonymkode: 298af...5d5 Barn? Den ene er jo voksen og burde strengt tatt skjønt selv at skal man bo hjemme i den alderen, er det en selvfølge å hjelp til. For det andre er det jo ikke ts som skal stille krav til dem, men hennes tafatte mann.
Gjest BearMama Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mannen har to store barn, 16 og snart 20. Han ønsker ikke at vi skal kreve noe av tenåringene, fordi da kanskje de vil være mer hos mor (de har ingen oppgaver der heller.) Jeg begynner å bli lei av at de bor på hotell, ingen krav om å legge noe i skittentøy, oppvaskmaskin osv. Jeg har trukket meg litt unna, og bevisst ikke ryddet/vasket etter hans barn på en stund. Nå får jeg beskjed om at jeg bidrar lite og at mannen må ta «alt». Hva synes dere? Bør ikke han fly rundt og rydde og vaske etter så store barn når han ikke vil at de skal bidra hjemme? Anonymkode: bfaa5...c94 Mannen tar alt. Om hans regel er å være barnas tjener så må han ta alt ansvaret. Endret 7. august 2018 av BearMama
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #11 Skrevet 7. august 2018 La mannen rydde alt etter ungene sine. På den måten så ser han selv og får føle på kroppen at det er tullete å ikke forvente noe av de. Du kan ikke endre meningen hans uten at han skjønner hvorfor den skal endres. Når han blir lei av å rydde etter ungene sine vil han også sette krav. Og når han klager at det er mye så får du si at du rydder opp etter deg selv. Så om han synes det er rotete så må han ta det med ungene sine siden det er de han rydder opp etter. Anonymkode: 4528b...b33 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor prates ikke slike ting som dette om FØR en flytter inn med noen med barn? Er vel både forsent og ikke minst dumt at du nå skal begynne å sette krav? Anonymkode: 298af...5d5 Ting var ikke slik for 10-12 år siden når vi flyttet sammen. Anonymkode: bfaa5...c94
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå