Gå til innhold

Pålagt å bruke arbeidsklær, men det er ofte tomt for plagg i min størrelse i automaten - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Startet i ny jobb 1. juli og er ganske oppgitt nå. Vi er pålagt å bruke arbeidsklær på jobb, private klær skal helst ikke brukes på jobb. Buksene kan jo brukes et par dager, men t-skjorte/genser må byttes hvert skift. Klærne henter vi i en automat ved garderoben. Jeg opplever stadig at det ikke er bukse i min størrelse tilgjengelig og størrelsen over, som er for stor (men jeg "svømmer" ikke i den, så går greit med belte i livet) er det også tomt for. I helgene er gjerne automaten stengt, jeg antar den er tom. 

Snakket med leder om bukseproblematikken og fikk beskjed om at det var greit å bruke egen bukse dersom det ikke var bukse som passet tilgjengelig i automaten og jeg ikke hadde bukse fra dagen før jeg kunne bruke. Vil tror jeg har brukt arbeidsbukse og egen bukse ca 50/50. T-skjorte er det enklere med, om den er en størrelse for stor eller liten går det greit. 

I dag fikk jeg en epost fra bemanningsbyrået jeg er ansatt via om diverse ting oppdragsgiver har påpekt (en generell epost til alle som jobber via dem i firmaet, så det er ikke adressert til meg personlig), hvor det ble påpekt at det ikke er tillatt med private klær på jobb. Man skal bruke arbeidsklær. Ingen unntak.

Hvordan forholder jeg meg til dette? Bør jeg ta en ny prat med leder? Det er jo ikke min feil at det ikke er bukser i passende størrelse tilgjengelig? Eller at automaten er helt tom i helgene, så man må bruke egen overdel også? Jeg vil helst unngå å bruke egne klær på jobb, da de slites veldig. Den ene buksa jeg har brukt på jobb kjøpte jeg rett før jeg startet der og den er nå så nuppete og stygg at det er uaktuelt at den blir brukt som annet enn arbeidsbukse.

Anonymkode: 7e593...8db

Videoannonse
Annonse
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ene hånden som ikke snakker med den andre igjen, er ikke sikkert det var akkurat din sjef som sendte den mailen.Og er det din sjef, så får du snakke igjen. Enkelte korka mennesker med lite mellom øra trenger inn 10 ganger. 

Anonymkode: 583bb...7f2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et ekstra uniformssett i garderoben, er ikke krise å bruke for stor str en dag. 

Anonymkode: 373f5...2f1

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har et ekstra uniformssett i garderoben, er ikke krise å bruke for stor str en dag. 

Anonymkode: 373f5...2f1

Vi får kun hentet ut et sett per dag, så jeg kan ikke "sikre" meg et ekstra sett til neste gang jeg skal jobbe. Vi må sveipe adgangskortet vårt i leser på maskinen og maksantall per plagg er 1 stk. Prøver vi å sveipe på nytt får vi beskjed om at vi ikke får hentet mer klær den dagen.

Som jeg skrev i HI bruker jeg bukser i størrelsen over om det er tilgjengelig og ikke min størrelse, men dessverre er begge størrelsene ofte ikke tilgjengelige og hva gjør jeg da?! 

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel ene hånden som ikke snakker med den andre igjen, er ikke sikkert det var akkurat din sjef som sendte den mailen.Og er det din sjef, så får du snakke igjen. Enkelte korka mennesker med lite mellom øra trenger inn 10 ganger. 

Anonymkode: 583bb...7f2

Eposten kom fra kontaktpersonen min i bemanningsbyrået og var som jeg skrev i HI en generell epost til alle oss som jobber hos den arbeidsgiveren via dem, den var ikke myntet på meg personlig. 

Jeg har avklart det med bukser med avdelingsleder, men jeg har ikke snakket med hver enkelt skiftleder om at "jeg går i egen bukse, det har jeg avklart med XX fordi det ikke er bukser i min størrelse tilgjengelig". Det er mulig jeg burde gjort det?

Har svart kontaktpersonen på bemanningsbyrået at jeg har snakket med avdelingsleder og avklart dette med vedkommende, samt forklart situasjonen med mangel på klær tilgjengelig, så får vi se om det kommer noe svar.

-ts

Anonymkode: 7e593...8db

AnonymBruker
Skrevet

Du må snakke med kollegaene dine. Jeg regner med det ikke bare er du som har problemet. Så får dere sammen til leder og sier at det er for få uniformer i automaten, og at det derfor blir vanskelig å overholde uniformsplikten. Be de fylle på, så blir alle happy. 

Anonymkode: b3812...e3d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i det offentlige og er både stor høy kraftig osv. Er to andre der som er tykke. Mindre men tykke. Det er hundrevis av bukser i størrelse m,s,xs. Men ikke nok til oss store. De små ikke så kraftige tykke kan fint bruke litt mindre størrelse og få muffinform. Men de går faktisk ik over rygg/skuldre hofter på meg. Har informert tusen ganger at vi større ikke har klær. Dette blir oversett. Så bare ver glad du i d minste kan få på deg noe større. 

Anonymkode: 527df...b58

Skrevet

Da burde det blitt bestilt opp fler klær til dere. Vi hadde samme problem der jeg jobber for en stund tilbake, spesielt på sommeren da vi hadde mange vikarer som brukte samme størelse. Da måtte alle ansatte skrive hvilken størrelse vi bruker på et skjema, og det ble bestilt opp rett antall i forhold til ansatte. Nå er det ikke noe problem lengere. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...