Gå til innhold

Har så list til en eller annen karibisk øy

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenker ferie neste år. Noen anbefalinger/tips? Er åpen for det meste, men det er sol/bading/avslapning jeg helst ser for meg :)

Anonymkode: f5c2b...5cc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skal selvsagt stå lyst i overskriften

AnonymBruker
Skrevet

Aruba er helt fantastisk!

Anonymkode: 340b1...a68

Skrevet (endret)

Jeg vil og anbefale Aruba.  Hvorfor. 

Aruba ligger utenfor orkansonen og har derfor mye mer stabilt vær enn mange av de andre øyene i Karibia.  Aruba er nederlandsk koloni.  De snakker godt engelsk der. Det finnes omtrent ikke kriminalitet. Man kan enkelt ta lokalbuss  og taxi rundt på øya.  Maten er god og man kan kjøpe  mat på store supermarkeder der de har alt og mere til.  Vannet er så rent at man trygt kan drikke det rett fra springen. Folk er hyggelige og vennlige.  Strendene er nydelige og vannet krystallklart.

Man kommet seg dit enkelt via Amsterdam med KLM  eller fra Fort Lauderdale hvertfall.  Tror Tui og har turer med rutefly dit.

Det er dyrt der da. Norske priser men kan du bo litt over gaten fra stranden i leilighet så er  The Mill Resorts and suites på Palm Beach   et bra alternativ.  Ikke luksus men helt grei standard.  Jeg har selv bodd der i  14 dager og reiser gjerne tilbake.  Du må over veien for å komme til stranden men hotellet har egen avdeling på stranden med gratis solstoler.  Tar mindre enn 5 minutter å komme seg dit. 

Aruba er bare fantastisk for sol , avslapning og badeferie.

Endret av caroprins
AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, caroprins skrev:

Aruba ligger utenfor orkansonen og har derfor mye mer stabilt vær enn mange av de andre øyene i Karibia.  Aruba er nederlandsk koloni.  De snakker godt engelsk der. Det finnes omtrent ikke kriminalitet. Man kan enkelt ta lokalbuss  og taxi rundt på øya.  Maten er god og man kan kjøpe  mat på store supermarkeder der de har alt og mere til.  Vannet er så rent at man trygt kan drikke det rett fra springen. Folk er hyggelige og vennlige.  Strendene er nydelige og vannet krystallklart.

Man kommet seg dit enkelt via Amsterdam med KLM  eller fra Fort Lauderdale hvertfall.  Tror Tui og har turer med rutefly dit.

Det er dyrt der da. Norske priser men kan du bo litt over gaten fra stranden i leilighet så er  The Mill Resorts and suites på Palm Beach   et bra alternativ.  Ikke luksus men helt grei standard.  Jeg har selv bodd der i  14 dager og reiser gjerne tilbake.  Du må over veien for å komme til stranden men hotellet har egen avdeling på stranden med gratis solstoler.  Tar mindre enn 5 minutter å komme seg dit. 

Tusen takk for tips, frister veldig! 😍

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, caroprins skrev:

Aruba ER nedelandsk koloni? Yeah right.

Anonymkode: 21c93...374

AnonymBruker
Skrevet

Personlig elsker jeg Bahamas og Bali, selv om sistnevnte ikke er karibien.

Anonymkode: 21c49...6ce

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aruba ER nedelandsk koloni? Yeah right.

Anonymkode: 21c93...374

Det hører jo til det nederlandske kongeriket ihvertfall...??

Skrevet

Masse fine øyer å besøke i karibien men unngå St Thomas, Barbados, St Martin.  Altfor mye masseturrisme, Flyter over av brautende Amerikanere. New Providence på Bahamas (Nassau) har også mistet det eksotiske syntes jeg, masseturrisme og narkohandel i gatene.

St Lucia, Grenada, St Barths og masse andre øyer er fine.

Skrevet

Aruba er akkurat som siste beskrev over at mange andre karibiske øyer er...invadert av amerikanere, Mc Donalds, KFC +++ akkurat som Granca men lenger unna. Langt i fra så eksotisk jeg hadde sett for meg. Også stenger alle butikker etc i 18 tiden i sentrum, så da er det ikke noe liv der heller...Stol på meg, reis ikke til Aruba! Hilsen en som kom hjem derfra for et par uker siden... 

Skrevet

Jeg har vært på Aruba, og drar ikke tilbake dit. Strendene var helt fantastiske, men det stopper der. Signerer Fomle over her. 

Jeg ble rett og slett skuffet. 

Anonymkode: 61af2...3bc

Skrevet

Cuba er et helt unikt reisemål og har fine strender i tillegg. Beste ferien jeg har hatt! 

Hvis det er i sommerferien du tenker å reise, ville jeg imidlertid sjekket værforholdene. På Cuba (og muligens i resten av Karibien) er det lavsesong på sommeren på grunn av høy luftfuktighet. Da kan selv 30 grader føles overveldende. Mye bedre å reise i desember-mars.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...