AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Jeg har ekstrem angst. Den blir verst når jeg må forholde meg til andre, og nav vil egentlig ha meg over på ufør. Jeg vil så gjerne jobbe. Finnes det utdannelser over nett som kan føre til en selvstendig jobb? Jeg har studiekompetanse, men ingenting utover det. Jeg er villig til å jobbe med hva som helst. Eneste kriterier er lite til ingen kontakt med andre mennesker, og at det ikke er fysisk tungt/Mye løft etc. Anonymkode: 22fea...67c
Traktor Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Lokomotivfører, og da særlig godstog, vil jeg si innebærer svært lite kontakt med andre mennesker. Det kan bli noe kontakt med togleder over telefon og med skiftepersonale under klargjøring av toget, men eller sitter man stort sett mutters alene i timesvis i et godstog. Men dersom du har ekstrem angst spørs det om du kommer igjennom den psykologiske testen.
Oddy Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 Hva med fabrikk? Er ikke akkurat så avhengig av personer der. Eventuelt jobbe på bibliotek, der er det heller ikke masse folk og det er ofte stille. Så har du gartner, mye av det foregår alene.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #4 Skrevet 8. august 2018 Jeg har fagbrev i indistriell matproduksjon. Ble altfor lite sosialt for meg, men kanskje det er noe for deg? Anonymkode: 49de7...7a0
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #5 Skrevet 9. august 2018 Jeg jobber i jernbanen og vil ikke anbefale deg å bli lokfører. Utdanningen er klasseromsundervisning og veldig sosial, så bare der vil du slite. Er du god i språk? Hva med oversetter? Anonymkode: 65b17...c04
Gjest Linaria Skrevet 9. august 2018 #6 Skrevet 9. august 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber i jernbanen og vil ikke anbefale deg å bli lokfører. Utdanningen er klasseromsundervisning og veldig sosial, så bare der vil du slite. Er du god i språk? Hva med oversetter? Anonymkode: 65b17...c04 Jeg er oversetter. Man må forholde seg til folk u der utdanningen, men etter det kan man jobbe alene om man får gode freelancekunder, men for å skaffe det må man mingle og skape et kontaktnettverk. Finnes kanskje måter å komme utenom da.
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #7 Skrevet 9. august 2018 9 timer siden, Linaria skrev: Jeg er oversetter. Man må forholde seg til folk u der utdanningen, men etter det kan man jobbe alene om man får gode freelancekunder, men for å skaffe det må man mingle og skape et kontaktnettverk. Finnes kanskje måter å komme utenom da. 😊 Jeg tror det skal godt gjøres å finne et yrke hvor man ikke må omgås andre. Anonymkode: 65b17...c04
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 #8 Skrevet 9. august 2018 For å komme til de virkelig isolerte jobbene er det vanligvis en ganske sosial vei, enten i form av utdanning med minimum seminarer eller oblig undervisning, eller opplæring/klatre innad i firma, bli godt likt og anbefalt videre. Du tror ikke at det å treffe litt folk kan utfordre angsten din litt da? Feks ta imot penger på bomstasjon etc. Anonymkode: b733d...a5f
Gjest Linaria Skrevet 10. august 2018 #9 Skrevet 10. august 2018 5 hours ago, AnonymBruker said: 😊 Jeg tror det skal godt gjøres å finne et yrke hvor man ikke må omgås andre. Anonymkode: 65b17...c04 Ja, når man er ferdig utdannet og har en rekke kunder, trenger man ikke være spesielt sosial som oversetter. Er derfor jeg har annen jobb ved siden av. Blir fryktelig ensomt i lengden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå