Gå til innhold

I AM A KILLER

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det beste jeg har sett på lenge, noen andre som har sett serien/dokumentaren, noen kommentarer ?

anbefales på det sterkeste! 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagret den i min liste. Må bare se ferdig en annen serie først🙃 

Likte veldig godt "Women behind bars"👍

Anonymkode: cfccc...b3a

• Liker 1
Gjest thejohan
Skrevet

Skal starte på den nå!

Var den guffen?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sett et par episoder. Det er bra å få høre den dømtes versjon og hvordan (noen) endrer seg i fengselet, det er også bra at de intervjuer de som er rundt, familie på begge sider, aktivister og advokater. Etter nettopp å ha sett ferdig siste sesong av OITNB (sikker derfor Netflix anbefalte I am a killer) så bekrefter jo de innsatte i I am a killer en del av de temaene OITNB tar opp. F.eks at man blir banket opp av vakter og medfanger, at andre fucker ting opp for deg så du får lenger dom, at det viktigste er å få noen dømt uansett hvordan et drap skjedde, at svarte har dårligere rettsvern og at politikk mer enn rettferdighet avgjør folks sjebne. Uten å spoile for mye så er det helt vilt at han ene som ikke er blitt trodd på sin forklaring i over 20 år plutselig får den bekreftet av et vitne, og selv om vitne og den dømte sier det samme, så nekter statsadvokaten for at det var slik det skjedde. Det er så ufattelig arrogant. Eller han som begår drap i fengsel fordi hans eneste vei ut er via dødsstraff, det er bare trist. 

Det vare sagt så er flere av drapene bestialske, og gjerningsmennene fortjener sin straff. Jeg syns det er bra at man blir burt inne for resten av livet etter å ha hakket i hjel flere mennesker med kniv og øks, i Norge hadde de blitt dømt utilregnelig og være ute etter et år på psyk. 

Anonymkode: 0f5d8...5ea

• Liker 2
Skrevet

Synes programmet er bra. Men er mye løse tråder og plutselig blir det en vri du ikke så komme. Det er mye to sider av samme sak, som selvfølgelig er forståelig. 

Men det jeg ikke skjønte, tror det er episode 3 som omtaler han som satt i bilen og ble dødsdømt fordi kameraten skjøt en fyr. Det jeg ikke fikk med meg var de ulike forklaringene. Politiet mente han og kameratene rana et par, en mann og en dame. Han mente at dem ikke gjorde det, og visste ikke engang om pistolen. Hvem har rett, og hvorfor kan vi ikke snakke med vitnet, altså paret?? 

Og plutselig, helt på slutten av programmet, sier han at han har spart på å si noe til dette programmet.. Altså visste han for 25 år siden at programmet skulle lages. I hvertfall så innrømmet han et lite motiv (som jeg ikke skal spoile). Virker bare litt rart at han eller de 3 andre ikke har sagt det før.. og han plutselig sier det nå ... :)

Anonymkode: 3884a...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...