Gå til innhold

Hvor langer tid før jeg ser resultater?

Anbefalte innlegg

Gjest Vanilje99
Skrevet

Hei! Er ca  170-171 cm høy 85 cm rundt midjen, og vil helst klare å gå ned til 80 cm. Så jeg lurer på om det er noe fasit på ca hvor lang tid dette vil ta, hvis trener både styrke og kondisjon 4-5 ganger i uken og får et bedre kosthold (dvs bl.a kutte ned på sukker, lyse kornprodukter, spiser mer frukt og grønnsaker, kutter ut brus og drikker mer vann)?

Er forøvrig ikke sikker på om 80 cm er så veldig optimalt (eller et realistisk mål, for den slags skyld), men har lest at man helst ikke bør være mer enn 80 rundt midjen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer ganske mye. Kommer an på kaloriinntaket ditt, og hvor mye du forbrenner. 

Anonymkode: a2d7e...533

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Vanilje99 said:

Hei! Er ca  170-171 cm høy 85 cm rundt midjen, og vil helst klare å gå ned til 80 cm. Så jeg lurer på om det er noe fasit på ca hvor lang tid dette vil ta, hvis trener både styrke og kondisjon 4-5 ganger i uken og får et bedre kosthold (dvs bl.a kutte ned på sukker, lyse kornprodukter, spiser mer frukt og grønnsaker, kutter ut brus og drikker mer vann)?

Er forøvrig ikke sikker på om 80 cm er så veldig optimalt (eller et realistisk mål, for den slags skyld), men har lest at man helst ikke bør være mer enn 80 rundt midjen.

Det eneste som spiller en rolle på vekten din er kalorier. Bruker du mer kalorier enn du spiser så går du ned i vekt. Begynn å telle kalorier, så legger du deg ca 500 kcal under dagsbehovet ditt per dag. Da går du ned ca 2 kg / mnd.

Anonymkode: 97184...8b2

Gjest Vanilje99
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste som spiller en rolle på vekten din er kalorier. Bruker du mer kalorier enn du spiser så går du ned i vekt. Begynn å telle kalorier, så legger du deg ca 500 kcal under dagsbehovet ditt per dag. Da går du ned ca 2 kg / mnd.

Anonymkode: 97184...8b2

Er egentlig det at jeg må ned i vekt (har en helt normal mbi), men vil få mindre fett/ bli strammere rundt midjen

Gjest Vanilje99
Skrevet
2 timer siden, Vanilje99 skrev:

Er egentlig det at jeg må ned i vekt (har en helt normal mbi), men vil få mindre fett/ bli strammere rundt midjen

Er egentlig ikke*

AnonymBruker
Skrevet

I løpet av 2-3 mnd vil du se resultater ts. Bruk målebånd å du får fulgt med.

Anonymkode: 13e4e...ab5

Skrevet

Mat er viktigere enn trening. Du kan trene tre timer hver dag og gå opp i både vekt og kroppsbygning om du spiser for mye.

Så stress litt mindre med treninga og tenk litt mer på maten, er steg én.

Ellers så er det veldig individuelt. Har holdt på i litt over en måned og gått ned ca to cm rundt livet. Forsåvidt ganske fornøyd med det, for selv om jeg gikk ned 3-4 kilo holdt centimetrene stand... men nå merker jeg faktisk at jeg er litt smalere, også når jeg har på meg bukser osv. Men tok litt tid før jeg begynte å merke det rundt livet.

Jeg trener ikke, men går som oftest minst et par fjellturer i uka. Til vinteren vil jeg nok trene på senter 1-2 ganger i uka. Mao. er det ikke mye trening som skal til om man mest er opptatt av vekt og eventuelt midjemål.

• Liker 1
Gjest Vanilje99
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av 2-3 mnd vil du se resultater ts. Bruk målebånd å du får fulgt med.

Anonymkode: 13e4e...ab5

Hvor stor forandring er det snakk om? 

Skrevet

Kjør på med styrketrening og fokuser på kjernemusklene. Med litt fornuftig diett vil du bli stram, flott og vil kunne få "fit" looken på sikt. Ha det gøy på veien, finn øvelser og rutiner du trives med. Prøv nye ting hele veien, er mye moro der ute, men du må prøve deg frem. Ha et åpent sinn osv. 

Skrevet
10 timer siden, jenny_d_b skrev:

Mat er viktigere enn trening. Du kan trene tre timer hver dag og gå opp i både vekt og kroppsbygning om du spiser for mye.

Så stress litt mindre med treninga og tenk litt mer på maten, er steg én.

Ellers så er det veldig individuelt. Har holdt på i litt over en måned og gått ned ca to cm rundt livet. Forsåvidt ganske fornøyd med det, for selv om jeg gikk ned 3-4 kilo holdt centimetrene stand... men nå merker jeg faktisk at jeg er litt smalere, også når jeg har på meg bukser osv. Men tok litt tid før jeg begynte å merke det rundt livet.

Jeg trener ikke, men går som oftest minst et par fjellturer i uka. Til vinteren vil jeg nok trene på senter 1-2 ganger i uka. Mao. er det ikke mye trening som skal til om man mest er opptatt av vekt og eventuelt midjemål.

Ikke når hun ikke vil ned i vekt. 

Skrevet

Hvis du har normal BMI mens midjen er over gjennomsnitt, må kostholdet kanskje endres om. Det høres ut som man har mer fett enn man skal ha. Man trenger ikke å spise mindre, men spise sunnere. Spiser du nok protein? Uten protein vil du slite med å bygge opp muskler.

Bare fortsett å trene regelmessig, men pass på å ikke trene de samme musklene på kort tid. Trente muskler trenger 2-3 dager til å bygge seg opp etter treningen, ellers rekker musklene ikke å bygge / reparere seg selv. Det tok forøvrig ca halvt år å se synlige forandringer hos meg. Men jeg var ikke "nazi" mot meg selv og det varierer fra folk til folk :) 

Skrevet

Den dagen du ser deg i speilet og tenker «jøss! Se på meg a 😛» 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...