Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei alle dere.

Jeg er 25 år og vurderer og begynne å studere neste år. Jeg har 3 barn og fast jobb nå. 
Tenker da deltid og jobbe noe, eller fulltid og slutte jobbe.

Men hvordan klarer man seg egentlig økonomisk! Altså jeg forstår at man ikke kan forvente å leve fett, det er jeg forberedt på.. men man skal jo få det til å gå rundt. Vi er to om barna ghar hus og «alt vi trenger». 
På kalkulator på lånekassen sier jeg kan få rundt 10.000,- i stipend og lån. har jo da ca 3000,- i barnetrygd. Dette regner jeg vanligvis ikke med da det spares men ja... får ta det med nå da.

Så fulltid da så ville jeg hatt ca 14.000,- i mnd.
Deltoid kanskje noe mer, men da går jo stipendet ne ned samt at det uansett tar lenger tid så det er jo ikke akkurat noe vinn å gjøre det heller.

Hvordan fungerer det for dere???? :)

Anonymkode: 4e23d...019

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen?!:P

Anonymkode: 4e23d...019

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp blitt ferdig med en bachelor. Har et barn. Fikk ca 7500 fra lånekassa i mnd (stipend og lån), og jeg har jobbet 35 % på jobben min (turnusarbeid i helsevesenet) og fått ca 11 000 utbetalt derfra. (Lavere skatt når jeg jobbet så lite). Og selvfølgelig barnetrygden på 1000 kr da. Jeg har klart meg kjempefint! Å jobbe 35% var ikke noe problem, det tilsvarte ca en kveld i uka + hver fjerde fredag, lørdag og søndag i tillegg. Altså 7 vakter i måneden. Jeg har tatt et studie med mye praksis, og i praksisperiodene har jeg ikke jobbet noe. Godt mulig jeg hadde orket, men jeg ville ikke slite meg helt ut (og mannen tjener godt). Studiet mitt hadde undervisning 4 dager i uka (heltid), og det var korte dager (som regel 9-14). Det var også lite obligatorisk, og ikke noe problem å ta seg fri innimellom (eller ofte ;) )

Anonymkode: 5226a...d5b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg studerer fulltid og har fullt lån og stipend. Har 14% stilling fast ( 2 dager hver 3.helg) samt tar på meg ekstra vakter, så jobber godt mot 35% til sammen. Ligger på rundt 12-15000kr i lønn, 10500kr i lån og stipend, 2000kr i barnetrygd og 2200kr i bidrag. Har huslån, billån, husdyr, mann og barn. Det går akkurat rundt :)

Anonymkode: b6b37...2ae

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke noe mer hokus pokus enn det du skisserer. Stipend og lån er det man får, og forbruket må justeres deretter. Barnetrygden må selvfølgelig taes med. Avhengig av hva mannen din tjener så vil kanskje barnehageutgiftene reduseres hvis du blir student? Jeg har vært student med barn i tre år. Har bare ett barn da, men det har gått veldig fint økonomisk for oss. Eier leilighet og samboer tjener 400 000 i året. Jeg har ikke jobbet noe særlig i semesteret, men har hatt (relevant) sommerjobb et par av studieårene. Lykke til, studiehverdagen, også med barn, er en fin tilværelse synes jeg :)

Anonymkode: 41d8e...514

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...