Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare lurer på om det er noen her som har brukt å hoppe av i svingen som prevansjon, eller har noen andre forslag til ei som ikke kan gå på p-piller. Jeg og kjæresten min har gjort det i et år nå, og jeg leste et sted at det er høyest usannsynlig å bli gravid da det ikke er sæd i precum og om mannen er flink til å tisse før sex, og jenta tisser etter sex skal det fysisk nesten ikke være mulig. Har enda ikke blitt gravid. Tar graviditetstest hver mnd for å være sikker om mensen er forsinket. Er bare 20 år og vil ikke ha noe baby enda, men siden det er en risiko vi tar med å ha ubeskyttet sex har vi blitt enige om å beholde barnet om jeg blir gravid.

Tåler ikke p-piller, eller rettere sagt hormoner da jeg har et gen som gjør at jeg kan få blodpropp av det(søsteren min fikk hjerneslag pga p-piller). Kobberspiral er derfor eneste form for prevansjon jeg tåler pga det ikke inneholder hormoner, og jeg har prøvd å sette det inn to ganger, og det er noe helvetes vondt i tillegg til at begge gangene har kroppen min støtet det ut, og siste gang fikk jeg nesten bekkeninfeksjon av dritten.

Har noen erfariner med sånn temperaturprevansjon, eller vet om hoppe av i svingen er så sikkert som det jeg leste en gang, haha? Kondom er uaktuelt. Ødelegger hele opplevelsen, så da blir jeg heller gravid litt tidligere enn ønsket faktisk enn å ha dårlig sex med kondom hver gang

Anonymkode: 9801e...962

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje denne du sikter til når du sier at "hoppe av i svingen" er ganske sikker? https://www.tv2.no/a/8180634/

Her står det at forskningen på området er mangelfull. De har også kun testet forsatsen til fem gutter. Altså er datagrunnlaget meget tynt. Dersom dere skal fortsette å bruke denne metoden, bør dere vurdere å bruke den sammen med et sæddrepende middel. 

Husk at mange opplever å bli gravide ved å bruke denne metoden. https://www.kk.no/helse/derfor-bor-du-unnga-a-hoppe-av-i-svingen-67948832

Anonymkode: 32c8a...cd0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lær deg å nyte analsex

Anonymkode: f12c9...b70

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboeren min gjorde dette i en lang periode uten at det ble noe, men det skal sies at vi var/er voksne og etablerte, så om det skulle skje at jeg ble gravid så ville det ikke vært krise. Hadde aldri gjort det som 20åring.

Anonymkode: aa722...099

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan jo bruke kondom.

Anonymkode: 7c696...b05

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er en bra form for prevensjon hvis dere vil bli gravide, noe dere jo ikke vil. 

Anonymkode: d7d17...c29

• Liker 5
Skrevet

Beklager for å sprekke boblen din: Precum inneholder sæd.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Tåler heller ikke hormonprevensjon, vi brukte appen natural cycles og hoppet av i svingen på «sikre» dager + brukte kondom på usikre.

Jeg har ekstremt regelmessig menstruasjon, så funka fint for oss - men så er det heller ikke kriiiise om jeg blir gravid. Holdt på et år og ikke hadd noen «uhell» enda :)

Anonymkode: 361f3...942

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Persephone skrev:

Beklager for å sprekke boblen din: Precum inneholder sæd.

Feil. 

Anonymkode: 361f3...942

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Vi er gift i snart 8 år, har vært sammen i et år før det.

Vi bruker denne metoden i alle år. Fungerer utmerket. Vi har hatt to pauser da vi var enig i å få barn. Det er 4 års forskjell mellom barna. Vi levde fritt i de månedene jeg var gravid eller ville bli gravid, men begynte å være forsiktig rett etter fødsel selv om jeg ammet.

Mannen min vil helst bruke denne metoden enn kondom eller tillate meg bruke hormoner. 

Jeg tenker at denne metoden passer så lenge begge føler seg sikre.

Anonymkode: 2720e...46a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er 18&19 og gjorde det en periode jeg ikke gikk på P-piller og vi ikke ville bruke kondom :) Ble ikke gravid

Anonymkode: dd5e0...c63

Skrevet

Det er en veldig dum ting å ta sjansen på om du ikke vil bli gravid, da man helt klart kan bli det. Bruk kondom!

Merkelig at folk er så lite opplyste; selv om det går bra 100 ganger, er ikke det ensbetydende med at det funker.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil bruke hormonell prevenson, spiral eller kondom må det være mye bedre å kun ha oral de 5 dagene per måned man kan bli gravid. Det finnes rimelige apper for sånt, men du må måle tempen selv. 

Å hoppe av i svingen er ubehagelig, jeg skjønner ikke at noen vil. Et tynt kondom som barriere er ingenting i ubehag sammenlikning med å måtte avbryte sexen når den er på sitt mest intime og du selv kanskje holder på å komme. Greit nok for å komme utenfor/på dama si som en variasjon, men hadde typen min gjort det hver gang, som en prevensjonsmetode, hadde jeg slått opp med ham. 

Anonymkode: d769a...fcd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er individuelt. Noen gutter har sædceller i forsatsen, andre har ingen. Uten å sjekke dette kan man ikke vite om «hoppe av i svingen»-metoden er sikker.

Vi tok riktignok sjansen, og har vel konkludert etter 13 år at kjærestens forsats er uten sædceller. 

Anonymkode: 30109...a90

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

*menn

Anonymkode: 30109...a90

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte har lettere for å bli gravid enn andre så kan godt hende dette fungerer for dere. Jeg har ikke brukt prevensjon siden sommeren 2015, fødte min første i år. Var prøver lenge før jeg ble gravid selv om begge er friske. Nå bruker vi ikke prevensjon og jeg ammer heller ikke. Har app og tester som forteller meg når jeg har eggløsning så vi unngår disse datoene. 5 mnd nå og har ennå ikke blitt gravid selv om man kan bli det lettere etter fødsel.

Anonymkode: 1cdf3...3ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiral

Anonymkode: d6125...5db

Gjest CamillaCollett
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer på om det er noen her som har brukt å hoppe av i svingen som prevansjon, eller har noen andre forslag til ei som ikke kan gå på p-piller. Jeg og kjæresten min har gjort det i et år nå, og jeg leste et sted at det er høyest usannsynlig å bli gravid da det ikke er sæd i precum og om mannen er flink til å tisse før sex, og jenta tisser etter sex skal det fysisk nesten ikke være mulig. Har enda ikke blitt gravid. Tar graviditetstest hver mnd for å være sikker om mensen er forsinket. Er bare 20 år og vil ikke ha noe baby enda, men siden det er en risiko vi tar med å ha ubeskyttet sex har vi blitt enige om å beholde barnet om jeg blir gravid.

Tåler ikke p-piller, eller rettere sagt hormoner da jeg har et gen som gjør at jeg kan få blodpropp av det(søsteren min fikk hjerneslag pga p-piller). Kobberspiral er derfor eneste form for prevansjon jeg tåler pga det ikke inneholder hormoner, og jeg har prøvd å sette det inn to ganger, og det er noe helvetes vondt i tillegg til at begge gangene har kroppen min støtet det ut, og siste gang fikk jeg nesten bekkeninfeksjon av dritten.

Har noen erfariner med sånn temperaturprevansjon, eller vet om hoppe av i svingen er så sikkert som det jeg leste en gang, haha? Kondom er uaktuelt. Ødelegger hele opplevelsen, så da blir jeg heller gravid litt tidligere enn ønsket faktisk enn å ha dårlig sex med kondom hver gang

Anonymkode: 9801e...962

Er du sikker på at du ikke kan ha hormonspiral? Den virker kun lokalt. Jeg kan heller ikke bruke det meste hormonprevensjon, men hormonspiral og minipille går.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt det i 8år, siden jeg var 19år. Ingen uhell! Jeg ble gravid for 3år siden, da var det planlagt, og det satt med ei gang. Vi "prøvde" i kun 2 dager. Jenta vår er 2år nå og vi bruker fortsatt samme metoden.

Jeg tør ikke gå på prevensjon siden jeg har migrene. Er redd for at det blir verre

Anonymkode: f64b7...db2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er så tullete når folk sier at kondom ødelegger opplevelsen. Da bruker man den feil, eller bruker en type som egentlig ikke passer. Aller helst sitter det i hodet. Jeg og mannen har brukt kondom i alle år, utenom da vi lagde barn. Vi kjenner ikke noe til kondomen, og begge kommer under penetreringen hver eneste gang. 

Anonymkode: 66aa5...e97

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...