Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to jobber og derfor mer enn 100%, men dette vekker alltid forundring når folk lurer på hva jeg driver med og jeg forteller om mine to arbeidsplasser. Er det virkelig så uvanlig å jobbe mer enn 100%?

Anonymkode: a5f7b...34c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en arbeidsplass og jobber 140%. Blir mye overtid og reising. 

Anonymkode: 1556a...c02

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 2 jobber fra jeg var 25-36. Greit for å komme litt frempå økonomisk.

Anonymkode: 298d9...123

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en arbeidsplass og jobber 140%. Blir mye overtid og reising. 

Du er vel ikke ansatt i en 140% stilling? Overtid, reising med tilhørende overtidsbetaling og avspasering er jo ganske vanlig.

Det som forundrer folk i mitt tilfelle er at jeg faktisk jobber langt over 100 % i to stillinger, men at dette jo da selvfølgelig ikke utløser overtidsbetaling eller avspasering av noe slag.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde 2 jobber fra jeg var 25-36. Greit for å komme litt frempå økonomisk.

Anonymkode: 298d9...123

Hvor mange % jobbet du da?

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk mange arbeidssteder en ikke har lov til å ta jobb på andre steder.....

Anonymkode: 24b83...033

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er vel ikke ansatt i en 140% stilling? Overtid, reising med tilhørende overtidsbetaling og avspasering er jo ganske vanlig.

Det som forundrer folk i mitt tilfelle er at jeg faktisk jobber langt over 100 % i to stillinger, men at dette jo da selvfølgelig ikke utløser overtidsbetaling eller avspasering av noe slag.

Jeg tar det ut som lønn. Har gjerne 400 overtidstimer ila. et år. Da er reising en ikke tatt med. 

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det faktisk mange arbeidssteder en ikke har lov til å ta jobb på andre steder.....

Anonymkode: 24b83...033

Det hadde ikke vært noe for meg. Da måtte det vært veldig høy lønn for å kompensere for muligheten til å jobbe ekstra.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar det ut som lønn. Har gjerne 400 overtidstimer ila. et år. Da er reising en ikke tatt med. 

Da bryter arbeidsgiveren din arbeidsmiljøloven så det synger etter. 

Anonymkode: 3a54a...0ee

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

I mange yrker er det ganske vanlig. AML er ikke verdt papiret det er skrevet på hos mange arbeidsgivere. Så da kan man selvsagt i teorien gå til sak mot arbeidsgiver, men det krever litt ressurser til adovkatutgifter det også, og ikke minst tid. Spørs om det er så realistisk når man møter bedriftens fem advokater i møter, og en arbeidsgiver som får dekket alle utgifter til rettergang. I praksis betyr det at du har null rettigheter i arbeidslivet. 

Anonymkode: 02baf...7c9

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det. Men dette er frivillig. Eller så kan jeg gjøre som andre her og ta en 100% og en 40%. Da bare omgår du loven hvis man liker å jobbe. 

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har to stillinger, totalt 140%. Jobben er også hobbyen, så det er slik han ønsker å ha det.

Jeg har ca 115% på papiret i en jobb. Da jeg har en mellomlederstilling der overtidstimer er inkludert i lønnen. I praksis jobber jeg nok 130% jeg og, i form av overtid. 

Begge arbeidsgivere gjør dette med AML i hand. Det finnes en rekke fritak. 

Anonymkode: d0763...212

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...