Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring med å jobbe ren nattevaktstilling mens barna er små (barnehage/barneskolealder)? Hva er fordeler/ulemper?

Jeg er sykepleier i 3-delt turnus og misliker sterkt den store vaktbelastningen. Liker egentlig ikke nattevaktene men det tror jeg er pga travelhet og stor avdeling. Hadde nok vært bedre på en roligere avdeling eller på et sykehjem. Virker deiligt å bare ha en arbeidstid å forholde seg til og være hjemme sammen med familien på ettermiddag og kveld.

Ønsker å høre deres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk natt i 2 år fra mini var 1 år. Fungerte veldig fint frem til jeg uke klarte å sove på dagtid lengre:)

Anonymkode: e3caf...5d3

AnonymBruker
Skrevet

Da skulle du ikke ha blitt sykepleier:)

Anonymkode: 76e4a...2ef

AnonymBruker
Skrevet

Er du en av de som klarer å sovne når du er trøtt og legger deg, selv midt på dagen, så fungerer det utmerket. Jeg sliter veldig med å snu døgnet etter nattvakter og går rundt som en zombie i flere dager. 

De med små barn sliter ofte med netter om helgene, små barn forstår jo ikke at de ikke skal fly å vekke den sovende foreldren.

Anonymkode: fcd91...f5a

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skulle du ikke ha blitt sykepleier:)

Anonymkode: 76e4a...2ef

Jeg vet. Dessverre fant jeg ut av det etter jeg hadde fått mann, barn og hus. Angrer på yrkesvalget.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare hjelpepleier jeg da, men går i rein nattevaktsstilling. 

For meg så fungerer det best helsemessig og gå natt, men jeg lever i min egen boble de periodene jeg jobber, men nå er jeg ikke noen ungdom lenger og klarer ikke lenger å omstille meg på samme måte som da jeg var yngre. Kroppen min trenger nå lengere tid på å omstille seg. Fordelen er at man har mye fri.

Jeg har kollegaer som er unge og har små barn. De klarer og fungere i hverdagen,  de klarer å følge opp barna ang barnehage, skole og fritid. De er alle enten samboere eller gift. Tror ikke de hadde klart det alene. Man må bare legge opp dagene sånn at det fungerer, som på hverdagene leverer mannen i barnehage og/eller SFO sånn at mor får dratt rett hjem og sove. I helgene er får sammen med barna, og tar de gjerne med ut sånn at mor får sove uten forstyrrelser. 

Dette er en livsstil, og man må like den.

Anonymkode: 29707...876

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn,men jobbet natt i mange år og likte det godt. Flere småbarnsmødre hos oss som gikk 50-65% natt, og det passet bra med hjemmesiutasjonen. De kom hjem i tide til å få ungene opp, spise frokost og få avgårde til skole/barnehage. Så hadde de hele ettermiddagene hjemme og fikk lagt ungene før jobb.

Anonymkode: b76fe...132

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...