Gå til innhold

Straffbart?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei, lurer på en ting. 

Har en bekjent som nettopp la ut en video på instagram mens han/hun kjørte en lastebil på e18. 

Personen kjørte i ganske høy fart å vær på jobb i dette tilfellet via et firma. Er dette lov? Hvis sjefen oppdager dette, vil han/hun kunne få sparken? 

Anonymkode: f026b...028

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, lurer på en ting. 

Har en bekjent som nettopp la ut en video på instagram mens han/hun kjørte en lastebil på e18. 

Personen kjørte i ganske høy fart å vær på jobb i dette tilfellet via et firma. Er dette lov? Hvis sjefen oppdager dette, vil han/hun kunne få sparken? 

Vedkommende burde fått sparken, når ikke trafikksikkerheten settes høyest!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han har kjoert over fartsgrensen saa har han brutt loven, men hvem har ikke kjoert for fort en eller annen gang? Daarlig samfunnsoekonomi aa soerge for at han faar sparken.

Anonymkode: e10c6...138

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært mange slike saker med oppsigelser og til og med straffesaker knyttet til slike filmer. Kommer vel an på hvor glad du er i idioten som legger slikt ut offentlig. 

Anonymkode: 4cce5...57f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var ei dame som la den ut, faktisk. Litt spesiellt spør du meg. Jeg vet hun er i et firma, jeg kjenner til ansatte av henne. Det er jo dumt å legge ut slikt på instagram? 

Hun kjørte vel akkurat på fartsgrensen, men når hun kjører en så stort kjøretøy og biler kjører forbi - bør hun passe bedre på...

AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2018 den 17.38, AnonymBruker skrev:

Hvis han har kjoert over fartsgrensen saa har han brutt loven, men hvem har ikke kjoert for fort en eller annen gang? Daarlig samfunnsoekonomi aa soerge for at han faar sparken.

Anonymkode: e10c6...138

Litt annerledes å filme når vedkommende kjører en stor lastebil, uavhengig av fart. 

Her var det 2 filer og hun fikk flere kjøretøy kjørende forbi. 

Jeg lurer bare på hva steken ville reagert i dette tilfellet. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun brukte mobilen mens hun kjørte og/eller kjører for fort så ville jeg sendt videoen til politiet og firmaet. 

Vedkommende er en fare for andre. Slike folk fortjener ikke å ha lappen! Vet at politiet har gitt folk advarsel og bøter pga slikt

Anonymkode: 15335...b4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 1500 kr i bot for å bruke mobilen mens man kjører. Å bruke et kamera er lovlig. 

Skjønner ikke hva som er så farlig med å filme trafikken mens man kjører. Man ser jo hva som skjer både på skjermen og rundt seg.  Det er blitt et voldsomt hysteri rundt mobilbruk i bil, men det er da minst like distraherende å spise mat fra drive-through uten å søle, bytte CD, dytte smokken tilbake i gapet på ungen i barnesetet osv osv  

Anonymkode: ce440...918

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 7.8.2018 den 17.33, tdm900 skrev:

Vedkommende burde fått sparken, når ikke trafikksikkerheten settes høyest!

Bør man få sparken for å kjøre 9 km for fort i en 70-sone  eller kjøre uten belte også? 

Anonymkode: ce440...918

• Liker 1
Gjest Eline993
Skrevet

Hvis hun brukte mobilen mens hun kjørte for fort ville jeg sendt videoen til politiet og firma...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvor fort hun kjørte. Hun skulle ut fra en sidevei og ut på E18, der fartsgrensen er 80. Det var som sagt 2 filer, men reagerer alikavel på å fort ukonsentrert man kan bli av å filme i det hun skal kjøre opp i fart og ut på E18 med lastebil...! Litt vingling der, så ville småbilene fått store skader. 

Til sist, hva er baktanken om å legge ut slikt? Trodde bare det var ungdomsgutter som gjorde slikt. 

Er 29 selv. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Så å filme i en fartssone på 80 km/t i en lastebil, tippbil, så ville dere sagt ifra til sjefen for firmaet? Jeg kjenner forsåvidt sjefen også, men vil jo ikke akkurat tyste på andre heller. ☺

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor lager du flere tråder om nøyaktig det samme? Det holder med en!

Anonymkode: 33be8...29a

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på ho filma med mobil og ikkje med dashkamera?

Anonymkode: 5218d...459

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på ho filma med mobil og ikkje med dashkamera?

Anonymkode: 5218d...459

Hvordan kan jeg vite det da? Ser rattet for å si det sånn. Har ikke kamera ved dashbordet, så aner ikke. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...