AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #1 Skrevet 7. august 2018 Begynner å få verdens styggeste legger /lår. Det klør og ser stygt ut. Ekle er de! Helvetes drittkropp. Du vet du begynner å bli eldre når du må begynne å ta operasjoner. Drittgener. Anonymkode: 38c83...287
Wonders Skrevet 7. august 2018 #2 Skrevet 7. august 2018 Jeg har også dette, og mamma og mormor. Vel, mine bein er ikke vonde eller slitne, de har bare små tynne striper/rosetter. Lurer på om dette er tråden å følge med på
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #3 Skrevet 7. august 2018 57 minutter siden, Wonders skrev: Jeg har også dette, og mamma og mormor. Vel, mine bein er ikke vonde eller slitne, de har bare små tynne striper/rosetter. Lurer på om dette er tråden å følge med på Jeg er 27 og vet det ikke blir bedre med årene. Det er bare så irriterende at kroppen skal lage så masse stygt med tiden. Har fått noen ekle klumper ved kneet på høyre bein . De forsvinner om jeg retter beina i lufta, men jeg skal jo ikke leve på huet. De klør når jeg går, i tillegg skaper de rynker ved knærne da de blir tunge. Det er ekkelt å se på og de kjennes ekle ut. Er det svært varmt så blir alt mer synlig, og jeg har i tillegg fått noen striper nedover leggene. Anonymkode: 38c83...287
Djungelvrål Skrevet 7. august 2018 #4 Skrevet 7. august 2018 (endret) Da jeg var 27 fikk jeg det dekket og fikk fjernet 3 store åreknuter. Betalltr bare en liten egenandel på 3-400 kroner. Fikk tilsammen 16 sting nedover hele v bein. Da jeg fikk henvisning for et års tid siden, ble jeg fortalt at det var helt normalt i min alder på 45 og måtte betale 10 000 kr for å få fjernet en åreknute på h legg. Inngrepet tar ca 15 min. Endret 7. august 2018 av Peonjenta
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #5 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, Peonjenta skrev: Da jeg var 27 fikk jeg dekket og fikk fjernet 3 store åreknuter. Ble tilsammen 16 sting nedover hele v bein. Da jeg fikk hanvisning for et års tid siden, ble jeg fortalt at det var helt normalt i min alder på 45 og måtte betale 10 000 kr for å få fjernet en åreknute på h legg. Inngrepet tar ca 15 min. Kan man få det dekket? Hvorfor betaler noen mens andre får gratis, hvis det er tilfellet? Har det med alder å gjøre. Har ikke verdens beste lkonomi så det er jo jævla kjedelige penger egentlig. Anonymkode: 38c83...287
Djungelvrål Skrevet 7. august 2018 #6 Skrevet 7. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan man få det dekket? Hvorfor betaler noen mens andre får gratis, hvis det er tilfellet? Har det med alder å gjøre. Har ikke verdens beste lkonomi så det er jo jævla kjedelige penger egentlig. Anonymkode: 38c83...287 Ja klart det har med alder å gjøre. I en alder av 27 er det ikke normalt å ha store vonde åreknuter, i en alder av 45 er det mye mer normalt.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #7 Skrevet 7. august 2018 Nye regler sier man ikke får det dekket lenger. Min mor skulle fjerne flere åreknuter, men ventet litt for lenge.. Anonymkode: 9bb99...cd9
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 4 minutter siden, Peonjenta skrev: Ja klart det har med alder å gjøre. I en alder av 27 er det ikke normalt å ha store vonde åreknuter, i en alder av 45 er det mye mer normalt. Hva er maks alder for å få det dekket? Har du kilder? Anonymkode: 38c83...287
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 Hvis de er sjenerende med ubehag og gir deg redusert livskvalitet får du det dekket uansett alder. Betente åreknuter fjernes om du er 27 eller 60. Men det må være medisinsk grunn. Nå finnes det noe som heter heklenålmetode. Søk på hamarklinikken. Det er og forskjell på åreknuter og spindelvevsårer. Spindelvevsårer er ikke så lett å få dekket. Anonymkode: e5436...696
LittDiva Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 Jeg har hatt arvelige åreknuter siden begynnelsen av 20 årene. "Kranglet" lenge med gamle fastlegen for og bli vurdert til operasjon, da disse ble skikkelig vonde etterhvert. Operert 3 ganger i det offentlige. Kostet noen hundrelapper i egenandel, men mye venting og ca et år etter operasjonene er de tilbake. Siste operasjon, da privat hos åreknutespesialisten for 1,5 år siden er meget vellykket! I hvert fall enn så lenge. Kostet en del, men verdt hver krone. Hadde jeg visst dette, så hadde jeg aldri tatt stripping og damping offentlig, med 6 mnd med lange støttestrømper og masse arr på bena. Hadde spart opp og tatt privat med engang. 1
Wonders Skrevet 8. august 2018 #11 Skrevet 8. august 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 27 og vet det ikke blir bedre med årene. Det er bare så irriterende at kroppen skal lage så masse stygt med tiden. Har fått noen ekle klumper ved kneet på høyre bein . De forsvinner om jeg retter beina i lufta, men jeg skal jo ikke leve på huet. De klør når jeg går, i tillegg skaper de rynker ved knærne da de blir tunge. Det er ekkelt å se på og de kjennes ekle ut. Er det svært varmt så blir alt mer synlig, og jeg har i tillegg fått noen striper nedover leggene. Anonymkode: 38c83...287 Jeg er 38 og fikk det fra rundt 23 års alder. Og jeg har slike; Dette er åreknuter. Dette er jeg så enig i; 17 timer siden, AnonymBruker skrev: . Det er og forskjell på åreknuter og spindelvevsårer. Dette er spindelvevsårer.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #12 Skrevet 8. august 2018 19 minutter siden, Wonders skrev: Jeg er 38 og fikk det fra rundt 23 års alder. Og jeg har slike; Dette er åreknuter. Dette er jeg så enig i; Dette er spindelvevsårer. Omvendt! Anonymkode: e5436...696 3
Perle Skrevet 8. august 2018 #13 Skrevet 8. august 2018 Min mor fikk henvisen fra legen og gjorde det på et offentlig sykehus, så da betalte hun vel vanlig egenandel. Det var kjempe fort gjort, og resultatet ble knallbra.
Wonders Skrevet 8. august 2018 #14 Skrevet 8. august 2018 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Omvendt! Anonymkode: e5436...696 Hahahahahahha ja så klart! Kjære vene hva tenker jeg hahahahaha Endret 8. august 2018 av Wonders
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #15 Skrevet 8. august 2018 Etter å ha lest denne tråden, tror jeg at jeg har spindelvevsårer. Jeg har én på ca.1cm på den ene hoften/låret, og to på andre siden. Jeg er bare 28, men har allerede hatt disse i mange år. Bør jeg dra til legen? Anonymkode: 70e0d...812 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #16 Skrevet 8. august 2018 25 minutter siden, Wonders skrev: Hahahahahahha ja så klart! Kjære vene hva tenker jeg hahahahaha Kjære VENE!😂😂😂😂 Har aldri passet bedre å si det, enn i denne tråden. Anonymkode: e5436...696 1
Wonders Skrevet 8. august 2018 #17 Skrevet 8. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjære VENE!😂😂😂😂 Har aldri passet bedre å si det, enn i denne tråden. Anonymkode: e5436...696 Takk for at du la merke til det
miss summers Skrevet 8. august 2018 #18 Skrevet 8. august 2018 Jeg har fjernet på begge ben privat. Hadde ikke plager, bare syns det var skjemmende. Noen helseforsikringer kan dekke dette. Jeg betale vel rundt 50’. Verdt hver krone 😊
Djungelvrål Skrevet 8. august 2018 #19 Skrevet 8. august 2018 Spindelvevsårer er noe de fleste kvinner får i løpet av livet. De er ikke smertefulle og man får ikke dekket å fjerne de. Sklerorisering fjerner de men det koster. Jeg fikk det gjort bak den ene knehasen. Tok 6-7 mnd føre de var helt borte etter behandling.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 #20 Skrevet 8. august 2018 22 timer siden, Peonjenta skrev: Ja klart det har med alder å gjøre. I en alder av 27 er det ikke normalt å ha store vonde åreknuter, i en alder av 45 er det mye mer normalt. Jeg vet jo at eldre har fått det dekket også, om de er vonde. Det handler vel mer om om det er et kosmetisk eller et helsemessig problem. Anonymkode: a5130...448
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå