Gå til innhold

Bleieslutt ved 17 mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke spørsmålet mitt. Jeg er enig i at det er tidlig, men hvorfor utsette når h*n klarer å gå på do?

Anonymkode: 03d32...37a

Kjøp buksetruser eller noe sånt slik at barnet føler at forandringen blir markert, men at det ikke blir vått og tilgriset om uhellet er ute. Fortsett med å gå på do. 

Anonymkode: 9c9c3...5b1

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det for tidlig? :klo:

Det er helt normalt at et barn som faktisk har foreldre som gidder ta seg på tak og drive dotrening er avvent rundt året. 

Dette med at unger går i bleie til de er halvvegs til skolealder er et av den moderne tids beste reklamekampanjer (nest etter de for røyk og sånt noe). Barnet selv har godt av å komme ut av bleia (mtp risiko for infeksjoner etc). At de går med den til de er 3-4 år er kun til foreldrenes (og, altså da selgerne av bleier) sin fordel.

Anonymkode: 355a4...3eb

Ordentlig sjarmerende debatteknikk på deg.

Den eneste jeg kjenner som drev med tidlig dotrening stresset med den stakkars ungen så det var vondt å se på, av med bleia og opp på vasken i hytt og pine, og helt ærlig virket fokuset på tiss og bæsj på grensen til usunt. Det kan da umulig være sunt for et lite barn å oppleve at tilværelsen i høy grad kretser rundt det å måtte prestere på do hvert tjuende minutt.

Men, og her er poenget, dette gjaldt henne. Det er godt mulig andre driver dotrening på en annen måte, det vet ikke jeg og derfor kan jeg ikke dra alle som brdirver tidlig dotrening over en kam. Like lite som du kan sitte på din høye hest og mene at du og dine meningsfeller er de eneste som gidder å ta tak, og alle andre er giddalause.

Et lite PS til dotrening i østen, det stemmer at barn i Kina ikke bruker bleier, men de setter seg jo ned og driter på hvert gatehjørne :fnise: 

Anonymkode: eba74...b04

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...