Gå til innhold

Dere som "ga opp" nettdating, hvordan har det gått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ga opp. Nettdating er skikkelig stress! Noen måneder etter dukket drømmemannen opp. :rodmer:

Anonymkode: da348...dad

Deg igjen, særlig 😂

Anonymkode: 4cc5e...5e0

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nettdating er et ganske nytt fenomen i den formen det har nå, og "alle" single skal liksom inn på alle de utallige sidene og lete etter partnere... Det sier seg selv at det verken er lett (alt for mange å velge mellom) eller bra for selvfølelsen (avvisning på avvisning ødelegger troen på seg selv).

Dessuten er det avhengighetsskapende! Man trekkes mot spenningen i det å lete etter en person som kanskje kan bekrefte deg som en som er ønsket av en annen...

Men - det er ødeleggende for selvbildet og selvfølelsen!

Jeg har holdt meg borte en god stund nå og savner det ikke. Resultatet er at jeg har holdt kontakt med en jeg ble kjent med for lenge siden gjennom nettdating, og vi knytter oss til hverandre. Jeg tror faktisk at mennesker trenger mer enn en halvtimes kaffe med en fremmed for å vite om det kan være en god venn og kjæreste. Relasjoner vokser over tid når man har blitt kjent med både de gode og de dårligere sidene til personen, sett sterke og svake egenskaper.

Hvis alle vi single ser opp og inn i øynene til andre mennesker, og smiler og sier hei.... Da ville vi kanskje funnet hverandre, men i stedet sitter alle med nesa i mobilen og sveiper på Tinder.... Ut og lev livet, vær en person som andre ønsker å bli kjent med! Smil, le og snakk! Dropp kjøttmarkedet på nettet!

Anonymkode: 77d5b...705

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også gitt opp nettdatinga/dating generelt. Lei av å se de samme advokatene på happn, dritt lei tinder og alle som bare skal ha sex eller som ghoster deg, dritt lei okcupid og alle de utrente gubbene som skriver ‘hi my name is .... i would like 2 know u better do u want to talk’, eller alle de som ser noenlunde normale ut som viser seg å være klin gærne fotfetisjister. Nå har jeg fått meg en såkalt søndagskjæreste inntil videre, han er iallefall oppegående og søt, selv om jeg ikke er så glad i tanken på at jeg ikke er bra nok til å være kjæresten hans. Jeg er dritt lei av å tenke på menn og kjærlighet, og selv om jeg vet at jeg helt sikkert kommer til å få kjærlighetssorg på grunn av ff’en, føles det bra å i det minste ha en kjekkas å ligge med hver helg inntil det ikke går lenger/hjertet mitt brister og jeg ser grava i det fjerne.

Anonymkode: 0b7ef...7fb

Høres akkurat som meg. Nå er jeg jo knust også på en måte 😂 man er aldri bra nok for en mann, han mister jo interessen like fort som vinden og er opptatt av å ha mange damer. Det er bare de ingen vil ha som vil ha et forhold.

• Liker 2
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ga dere totalt opp eller var det kun en pause? Hvordan har det gått i etterkant? 

Etter 9-8 dates fra Tinder som ikke har resultert i noe annet enn ghosting, mikset signaler, tilfeldig ligg etc. så vurderer jeg å gi opp. Er ikke mer enn 24 år (jente) men merker jeg blir temmelig lei av hele nettdating-konseptet.. 

Anonymkode: 618b7...c2f

Jeg bruker Tinder og Hot or Not, jeg har hatt et par pauser fordi det tar mye tid å skrive til alle som tar kontakt. Men det er en fin måte å møte nye mennesker på og selvsagt ha sex. Jeg har ikke så mye tro på det er måten å finne "den rette" på, men det har i hvert fall blitt masse deilig sex av det og masse ikke fullt så deilig sex ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Kunne ikke ha vært mer enig med deg! Har noen gutter på sia som jeg kan kose med også, men orker virkelig ikke tanken på enda et ff-forhold. Det har endt dårlig alle 3 gangene jeg har hatt det. Jeg får bare leve i sølibat til jeg finner meg en bra fyr. Trist.

TS

Åssen dårlig gikk det, hva skjedde ?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sikkert det som kommer til å skje med min ff også, jeg får (har...) følelser og det er ikke gjensidig 😞

Anonymkode: 0b7ef...7fb

AnonymBruker
Skrevet

jeg står fortsatt uten en kjæreste.

Jeg opplevede jeg prioriterte feil ved å prøve å få kontakt med noen igjennom nettdating. Det resultaterte iallfall ikke til dialog, og dermed fikk jeg veldig dårlige signaler til norske kvinner. Jeg tenkte for meg selv, er dem virkelig på et sånt lav nivå?

Anonymkode: f2c7a...878

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han første fikk jeg følelser for, det var ikke gjensidig. Han andre likte meg fra før av, men var i utgangspunktet ikke en jeg kunne tenke meg å date. Vi endte allikevel opp med å date hverandre, og det funket ikke. Han siste var veldig kynisk og halvveis egoistisk i senga. Følte meg rett og slett dårlig/brukt av hele greia. Vi hadde en krangel hvor han ble veldig frekk og spydig (hva forventet jeg). Resultert i blokkering. Så vær forsiktig med det du holder på med. Kom deg ut før følelsene er involvert 😕 

TS

AnonymBruker
Skrevet

"Godt" (men trist) å høre at jeg ikke er alene om det. Jeg erfarer det samme som deg de periodene uten dating, ingen har dukket opp for min del. Har vært singel på 4 år! Det er nok grunnen til at jeg alltid går tilbake til nettdating, for møter jo ingen til vanlig. Jeg prøver virkelig å ikke gi opp, men etter x antall ganger blir man jo lei. Har prøvd all slags datingtjenester. Tinder, Happn, OkCupid, Match osv. Størst utvalg er det på Tinder, men som du sier så er de fleste ganske useriøse der. 

Den siste pausen jeg hadde var i november, og den varte helt til mars. Datet en fyr på den tiden da (møttes gjennom fellesvenner). Fra mars til juli har jeg møtt 3 stk, og det har bare vært DRITT. Ble også kjent med en annen som jeg chattet med i flere uker. Hadde mange fine, dype samtaler og satt med en veldig god følelse. Men tror du ikke at han slapp bomba dagen vi skulle møtes eller?? Det var dråpen for meg, slettet hele profilen jeg. Fikk virkelig nok. 

Jeg syns også det er godt å vite at vi er flere. Det er så lett å tro at det er en selv det er noe alvorlig galt med, men selvsagt er det jo konseptet nettdating som er problemet. Ikke oss. For meg gikk det så langt at jeg fikk meg på en skikkelig smell og trodde jeg var stygg og frastøtende. Faktisk hadde jeg noen dager hvor jeg ikke orka og stå opp eller gå ut på grunn av det og hvor jeg begynte å vurderer plastisk kirurgi (!). Det var dråpen for meg for jeg har alltid hatt god og sterk selvtillit, men mennene på nettdating ødela det for meg. Heldigvis kom jeg meg ovenpå igjen. 

Det siste der; akkurat det opplevde jeg også. Chattet med en fyr over lengre tid og vi hadde noen vidunderlige dype samtaler. Faktisk begynte jeg å føle meg trygg på han og så virkelig frem til å få møtt han og bli bedre kjent med han. Plutselig nektet han å svare meldingene mine og på Instagram så jeg hat han likte "ihjel" en annen dame sine bilder. Etterhvert så jeg at de dukket opp på bilder på hver sin profil og i dag er de et par. Han kunne ikke engang avslutte/si i fra til meg! Det var også dråpen for min del og jeg fikk helt nok av alt som heter nettdating etter dette. Man får jo ikke sjans engang til å vurdere om fyren er seriøs eller hvor mange andre han snakker med/treffer bak ryggen din når alt skal foregå på nett. Nei, takke meg til. No more! 

Skjønner godt du fikk nok, for å si det slik. Håper det går bedre med deg ❤️

Kunne ikke ha vært mer enig med deg! Har noen gutter på sia som jeg kan kose med også, men orker virkelig ikke tanken på enda et ff-forhold. Det har endt dårlig alle 3 gangene jeg har hatt det. Jeg får bare leve i sølibat til jeg finner meg en bra fyr. Trist.

TS

Vi er flere om det er noen trøst. Jeg er prinsipielt i mot sånne ff-greier fordi jeg mener det gir bare useriøse menn mer vann på mølla, men det er jo trist. Trist å være alene, trist å gå glipp av nærhet og sånne ting. Jeg tenker at en ff er en som gir kortvarig og "falsk" glede, og at det er noe "uekte". Det hjelper litt ❤️

Anonymkode: 0f337...325

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns også det er godt å vite at vi er flere. Det er så lett å tro at det er en selv det er noe alvorlig galt med, men selvsagt er det jo konseptet nettdating som er problemet. Ikke oss. For meg gikk det så langt at jeg fikk meg på en skikkelig smell og trodde jeg var stygg og frastøtende. Faktisk hadde jeg noen dager hvor jeg ikke orka og stå opp eller gå ut på grunn av det og hvor jeg begynte å vurderer plastisk kirurgi (!). Det var dråpen for meg for jeg har alltid hatt god og sterk selvtillit, men mennene på nettdating ødela det for meg. Heldigvis kom jeg meg ovenpå igjen. 

Det siste der; akkurat det opplevde jeg også. Chattet med en fyr over lengre tid og vi hadde noen vidunderlige dype samtaler. Faktisk begynte jeg å føle meg trygg på han og så virkelig frem til å få møtt han og bli bedre kjent med han. Plutselig nektet han å svare meldingene mine og på Instagram så jeg hat han likte "ihjel" en annen dame sine bilder. Etterhvert så jeg at de dukket opp på bilder på hver sin profil og i dag er de et par. Han kunne ikke engang avslutte/si i fra til meg! Det var også dråpen for min del og jeg fikk helt nok av alt som heter nettdating etter dette. Man får jo ikke sjans engang til å vurdere om fyren er seriøs eller hvor mange andre han snakker med/treffer bak ryggen din når alt skal foregå på nett. Nei, takke meg til. No more! 

Skjønner godt du fikk nok, for å si det slik. Håper det går bedre med deg ❤️

Vi er flere om det er noen trøst. Jeg er prinsipielt i mot sånne ff-greier fordi jeg mener det gir bare useriøse menn mer vann på mølla, men det er jo trist. Trist å være alene, trist å gå glipp av nærhet og sånne ting. Jeg tenker at en ff er en som gir kortvarig og "falsk" glede, og at det er noe "uekte". Det hjelper litt ❤️

Ja, selvbildet ditt blir virkelig satt på prøve gjennom nettdating. Men godt å høre at du har kommet deg ovenpå igjen! ❤️Heldigvis så har jeg aldri gått på en skikkelig smell. Men merker jo på meg selv at jeg har blitt mer kynisk, og ved flere anledninger tvilt på min egen verdi og selvfølelse. 

Den verste følelsen er jo at man ikke engang er verdt et svar.. Folk ghoster og behandler hverandre som søppel. Jeg synes det var skikkelig feigt gjort av fyren din. Hvor vanskelig er det å sende en avsluttende melding? Har man virkelig ingen respekt for et annet menneske lengre? Jeg er fremdeles i "sjokkmodus". Vi har chattet så lenge og hatt flere telefonsamtaler som varte i flere timer. Tre dager senere betyr man ikke lengre en dritt for hverandre. Prøver å tenke at jeg egentlig ikke kjenner fyren, og burde ikke bry meg så mye om hele greia. Men har jo klart å bli betatt, så det er litt vanskelig. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvbildet ditt blir virkelig satt på prøve gjennom nettdating. Men godt å høre at du har kommet deg ovenpå igjen! ❤️Heldigvis så har jeg aldri gått på en skikkelig smell. Men merker jo på meg selv at jeg har blitt mer kynisk, og ved flere anledninger tvilt på min egen verdi og selvfølelse. 

Den verste følelsen er jo at man ikke engang er verdt et svar.. Folk ghoster og behandler hverandre som søppel. Jeg synes det var skikkelig feigt gjort av fyren din. Hvor vanskelig er det å sende en avsluttende melding? Har man virkelig ingen respekt for et annet menneske lengre? Jeg er fremdeles i "sjokkmodus". Vi har chattet så lenge og hatt flere telefonsamtaler som varte i flere timer. Tre dager senere betyr man ikke lengre en dritt for hverandre. Prøver å tenke at jeg egentlig ikke kjenner fyren, og burde ikke bry meg så mye om hele greia. Men har jo klart å bli betatt, så det er litt vanskelig. 

TS

Jeg forstår hva du mener, jeg ble også helt satt ut. Jeg og "min" tosk snakket sammen nesten hver dag i periode på nesten et halvt år. Jeg var klar til å reise for å treffe han faktisk! Også kunne han ikke avslutte engang. Jeg mister helt troen, jeg altså. Høres merkelig ut din, også. 

Jeg fikk et godt råd om menn som ghoster en gang; at dersom man hadde involvert seg med de og det hadde skjedd noe (graviditet, kjønnssykdom, sykdom i familien eller likn), så ville de garantert bare stukket av. For det er jo slik de er, ikke sant? Bare stikker av når ting blir vanskelig? Jeg prøver å tenke slik på tosken, da blir det enklere å heve seg over. Håper du har kommet deg over din ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ser lite pupper på nettdating. 

Anonymkode: f2c7a...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...