Gå til innhold

Dere som "ga opp" nettdating, hvordan har det gått?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ga dere totalt opp eller var det kun en pause? Hvordan har det gått i etterkant? 

Etter 9-8 dates fra Tinder som ikke har resultert i noe annet enn ghosting, mikset signaler, tilfeldig ligg etc. så vurderer jeg å gi opp. Er ikke mer enn 24 år (jente) men merker jeg blir temmelig lei av hele nettdating-konseptet.. 

Anonymkode: 618b7...c2f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga opp. Nettdating er skikkelig stress! Noen måneder etter dukket drømmemannen opp. :rodmer:

Anonymkode: da348...dad

• Liker 5
Skrevet

Jeg har prøvd litt, men det virker ikke som noen er "interessert" i meg. Jeg får flere match, men ingen gidder å ta kontakt først. Det ender alltid med at jeg tar kontakt først og deretter prøver å holde liv i samtalen. Jeg merker fort at personen ikke er interessert, så gadd jeg ikke å fortsette. Jeg synes at det er litt vanskelig å vise hvem jeg er via tekstchat. Det endte med at jeg deaktiverte Tinder.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på vei til å slette alle dating appene. Har bare truffet på masse rare folk. Åpnet Happn en siste gang og så en mann jeg "kjente". Det ble en match, men jeg hadde allerede bestemt meg for å slette appen. Han skrev til meg med en gang og jeg var for nysgjerrig til å ikke sjekke hva det var. Nå 3 måneder senere er vi sammen 😍 det øyeblikket jeg ga opp og tenkte jeg skulle være evig singel var det øyeblikket jeg fant han 😁

Anonymkode: 596c6...417

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker litt på å gi opp selv og bare la det gå som det går, men med så lite hell jeg har med nettdating så tviler jeg på at det blir stort bedre med bare å gi opp siden jeg ikke er en "aggressiv sjekker" til vanlig og har aldri prøvd å sjekke opp en tilfeldig dame jeg aldri har møtt før.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Møtte mye rart, men var en jeg fikk veldig god kjemi med og det virket som om det var gjensidig. Eneste var at han den gang jobbet og bodde noen timer unna meg og egentlig bodde i Danmark. Så han var her bare midlertidig i forbindelse med jobben. Så ble en sommerflørt.

Men så begynte jeg i ny jobb og traff en snill mann der. Eier lite gårdsbruk sammen og har det fint :) men tankene streifer iblant til denne dansken og om det noen gang hadde gått bra hvis vi forsøkte. 

Anonymkode: 79b00...513

AnonymBruker
Skrevet

Nei du vet, fant drømmedama da. Tinder var gøy i et halvt år før jeg gikk lei, men lærte meg hvor interessert jenter egentlig er i kontakt og direkte initiativ. Ble plutselig veldig enkelt å komme i prat med folk her og der, og en av dem var hun som nå er min samboer. 

Anonymkode: 430f6...b22

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Drev med nettdating i 1.5 år. Opplevde det samme som deg. Bestemte meg for å slette alt. Og fikk da en veldig koselig mld på sukker. Bestemte meg for å gi han en kjangs. Har ikke angret på det 😄

Anonymkode: 6975e...109

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ga dere totalt opp eller var det kun en pause? Hvordan har det gått i etterkant? 

Etter 9-8 dates fra Tinder som ikke har resultert i noe annet enn ghosting, mikset signaler, tilfeldig ligg etc. så vurderer jeg å gi opp. Er ikke mer enn 24 år (jente) men merker jeg blir temmelig lei av hele nettdating-konseptet.. 

Jeg har gitt nettdating flere pauser, noen ganske langvarige. Jeg brukte tinder og sukker litt i vår men sletta det tidlig i sommer og kommer ikke til å bruke mer tid på det. 

Min erfaring er den samme som din. Jeg opplever at menn der stort sett er useriøse og bruker nettdating for å rettferdiggjøre at de nettopp er useriøse ("vi møttes jo på tinder, hva forventer du?"). Jeg opplevde også ghosting, at de treffer mange samtidig uten å være åpne om det, at de er ute etter sex, manglende kjemi, at de menn lyver om alder eller fremstiller seg selv som ganske annerledes enn de er i virkeligheten osv. Det ble en del dater, men ikke noe mer for min del. 

Jeg erfarer ikke det samme som de som skriver over her, nemlig at drømmemannen dukket opp da jeg ga opp eller da jeg som minst ventet det. I virkeligheten opplever jeg ikke at menn er tilnærmelige eller at de tar initiativ selv. Så nettdating ble "nødløsningen" min. Den funka heller ikke. Jeg kommer likevel til å holde meg unna nettdating da jeg syns hele konseptet er kvalmt. Jeg kommer heller til å prøve å bli kjent med menn i virkeligheten, på tross av at jeg ikke har lykkes så langt. 

Hva med deg, ts? Hvilke tanker har du om dating fremover? Husk at dating er vanskelig. Det er viktig å ikke gi opp, også når man ser hvor lett det er for "alle andre". 

Hilsen evig singel dame 😘

Anonymkode: 0f337...325

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt pause, har hatt pause siden påske. Alt for lei av menn som bare lyver, er skrudd, og møtt på en som forsøkte og svindle meg og. Har hatt så utrolig uflaks med nettdating. Så nå skal jeg ha en lang pause, og bare nyte at jeg er singel.

Anonymkode: e2fe9...7e1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gitt opp Tinder egentlig, siden jeg fortsatt sveiper daglig, men det er jo bare selvpining, for det fører jo ikke noe som helst positivt med seg. Men når jeg samtidig er så ensom og desperat som jeg er så klarer jeg ikke å legge det bort.

Anonymkode: 1d8d0...934

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har tatt pause, har hatt pause siden påske. Alt for lei av menn som bare lyver, er skrudd, og møtt på en som forsøkte og svindle meg og. Har hatt så utrolig uflaks med nettdating. Så nå skal jeg ha en lang pause, og bare nyte at jeg er singel.

Anonymkode: e2fe9...7e1

Du burde heller matche med slike som meg da vel som ikke er interessert i å spille spill, lyve, eller bedra! :P

Anonymkode: dbe0c...7da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ga opp for jeg orket ikke flere rare, sexgale, bitre eller skada etter sist forhold. Hvordan det gikk? Dårlig. Møter ingen irl heller, for jeg har ingen naturlige møteplasser hvor det er sjanse for å møte noen. Håper det forandrer seg til høsten. 

Anonymkode: c594e...069

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også gitt opp nettdatinga/dating generelt. Lei av å se de samme advokatene på happn, dritt lei tinder og alle som bare skal ha sex eller som ghoster deg, dritt lei okcupid og alle de utrente gubbene som skriver ‘hi my name is .... i would like 2 know u better do u want to talk’, eller alle de som ser noenlunde normale ut som viser seg å være klin gærne fotfetisjister. Nå har jeg fått meg en såkalt søndagskjæreste inntil videre, han er iallefall oppegående og søt, selv om jeg ikke er så glad i tanken på at jeg ikke er bra nok til å være kjæresten hans. Jeg er dritt lei av å tenke på menn og kjærlighet, og selv om jeg vet at jeg helt sikkert kommer til å få kjærlighetssorg på grunn av ff’en, føles det bra å i det minste ha en kjekkas å ligge med hver helg inntil det ikke går lenger/hjertet mitt brister og jeg ser grava i det fjerne.

Anonymkode: 0b7ef...7fb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gitt nettdating flere pauser, noen ganske langvarige. Jeg brukte tinder og sukker litt i vår men sletta det tidlig i sommer og kommer ikke til å bruke mer tid på det. 

Min erfaring er den samme som din. Jeg opplever at menn der stort sett er useriøse og bruker nettdating for å rettferdiggjøre at de nettopp er useriøse ("vi møttes jo på tinder, hva forventer du?"). Jeg opplevde også ghosting, at de treffer mange samtidig uten å være åpne om det, at de er ute etter sex, manglende kjemi, at de menn lyver om alder eller fremstiller seg selv som ganske annerledes enn de er i virkeligheten osv. Det ble en del dater, men ikke noe mer for min del. 

Jeg erfarer ikke det samme som de som skriver over her, nemlig at drømmemannen dukket opp da jeg ga opp eller da jeg som minst ventet det. I virkeligheten opplever jeg ikke at menn er tilnærmelige eller at de tar initiativ selv. Så nettdating ble "nødløsningen" min. Den funka heller ikke. Jeg kommer likevel til å holde meg unna nettdating da jeg syns hele konseptet er kvalmt. Jeg kommer heller til å prøve å bli kjent med menn i virkeligheten, på tross av at jeg ikke har lykkes så langt. 

Hva med deg, ts? Hvilke tanker har du om dating fremover? Husk at dating er vanskelig. Det er viktig å ikke gi opp, også når man ser hvor lett det er for "alle andre". 

Hilsen evig singel dame 😘

Anonymkode: 0f337...325

"Godt" (men trist) å høre at jeg ikke er alene om det. Jeg erfarer det samme som deg de periodene uten dating, ingen har dukket opp for min del. Har vært singel på 4 år! Det er nok grunnen til at jeg alltid går tilbake til nettdating, for møter jo ingen til vanlig. Jeg prøver virkelig å ikke gi opp, men etter x antall ganger blir man jo lei. Har prøvd all slags datingtjenester. Tinder, Happn, OkCupid, Match osv. Størst utvalg er det på Tinder, men som du sier så er de fleste ganske useriøse der. 

Den siste pausen jeg hadde var i november, og den varte helt til mars. Datet en fyr på den tiden da (møttes gjennom fellesvenner). Fra mars til juli har jeg møtt 3 stk, og det har bare vært DRITT. Ble også kjent med en annen som jeg chattet med i flere uker. Hadde mange fine, dype samtaler og satt med en veldig god følelse. Men tror du ikke at han slapp bomba dagen vi skulle møtes eller?? Det var dråpen for meg, slettet hele profilen jeg. Fikk virkelig nok. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Godt" (men trist) å høre at jeg ikke er alene om det. Jeg erfarer det samme som deg de periodene uten dating, ingen har dukket opp for min del. Har vært singel på 4 år! Det er nok grunnen til at jeg alltid går tilbake til nettdating, for møter jo ingen til vanlig. Jeg prøver virkelig å ikke gi opp, men etter x antall ganger blir man jo lei. Har prøvd all slags datingtjenester. Tinder, Happn, OkCupid, Match osv. Størst utvalg er det på Tinder, men som du sier så er de fleste ganske useriøse der. 

Den siste pausen jeg hadde var i november, og den varte helt til mars. Datet en fyr på den tiden da (møttes gjennom fellesvenner). Fra mars til juli har jeg møtt 3 stk, og det har bare vært DRITT. Ble også kjent med en annen som jeg chattet med i flere uker. Hadde mange fine, dype samtaler og satt med en veldig god følelse. Men tror du ikke at han slapp bomba dagen vi skulle møtes eller?? Det var dråpen for meg, slettet hele profilen jeg. Fikk virkelig nok. 

Hilsen TS :)

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også gitt opp nettdatinga/dating generelt. Lei av å se de samme advokatene på happn, dritt lei tinder og alle som bare skal ha sex eller som ghoster deg, dritt lei okcupid og alle de utrente gubbene som skriver ‘hi my name is .... i would like 2 know u better do u want to talk’, eller alle de som ser noenlunde normale ut som viser seg å være klin gærne fotfetisjister. Nå har jeg fått meg en såkalt søndagskjæreste inntil videre, han er iallefall oppegående og søt, selv om jeg ikke er så glad i tanken på at jeg ikke er bra nok til å være kjæresten hans. Jeg er dritt lei av å tenke på menn og kjærlighet, og selv om jeg vet at jeg helt sikkert kommer til å få kjærlighetssorg på grunn av ff’en, føles det bra å i det minste ha en kjekkas å ligge med hver helg inntil det ikke går lenger/hjertet mitt brister og jeg ser grava i det fjerne.

Anonymkode: 0b7ef...7fb

Kunne ikke ha vært mer enig med deg! Har noen gutter på sia som jeg kan kose med også, men orker virkelig ikke tanken på enda et ff-forhold. Det har endt dårlig alle 3 gangene jeg har hatt det. Jeg får bare leve i sølibat til jeg finner meg en bra fyr. Trist.

TS

Skrevet (endret)

Ga det opp for et halvt år siden. Fortsatt singel, og mulig jeg blir det en stund uten nettdating. Men jeg er utrolig lei av å date på nett, så det går egentlig fint.

Nettdating er utrolig overfladisk, og jeg vet ikke om jeg er mentalt klar for å gå gjennom en ´´first date´´med en person jeg chatter med over internett. Jeg vil heller møte en person på ekte, som allerede har sett meg. Om jeg må vente en evighet på det, so be it. 

Endret av Skilpadden
Skrevet

Har gitt opp nettdating og dating ( ikke før lenge siden) og resultatet er at jeg har konstant lyst på sex og nærhet. Utenom det livet er blitt mye mer herlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...