Gå til innhold

Stemmer du FRP er du rasist ( Ja/Nei  

81 stemmer

1. 1. Stemmer du FRP er du rasist

Anbefalte innlegg

Gjest Evelynita
Skrevet

Det er helt sikkert rasister som stemmer FrP, men man er ikke automatisk rasist fordi man stemmer FrP.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt ikke. Herregud.

Skrevet
6 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg er heller ikke så veldig rik, akkurat, men jeg bruker ikke innvandrere som syndebukker av den grunn. Jeg synes det heller virker som at de mest fremmedfientlige i befolkningen ofte er mennesker som har lite eller ingen erfaring med innvandrere. 

Ikke-vestlig innvandring koster, og noen må betale den kostnaden.

• Liker 3
Skrevet
9 timer siden, Mari Y skrev:

Jeg er heller ikke så veldig rik, akkurat, men jeg bruker ikke innvandrere som syndebukker av den grunn. Jeg synes det heller virker som at de mest fremmedfientlige i befolkningen ofte er mennesker som har lite eller ingen erfaring med innvandrere. 

Det er forskjell på å mene at innvandrerne er syndebukkene, og at innvandring er problemet. Så er det selvsagt de som da gir innvandrerne skylda selv.

Innvandring er dog en stor kilde til usikkerhet, og virkelig truer levebrøet til mange mennesker avhengige av offentlige ytelser. Hvis du er 35 år og uføretrygded, er du i grunn avhengig av at velferdsstaten skal ta vare på deg i 50+ år til. Med høy innvandring er vil ikke det skje, og du vil få et dårligere livsgrunnlag.

Innvandring vil føre til nødvendige kutt i offentlige ytelser. Det har blant annet Brochmann-utvalget konkludert med to ganger, så det er ikke tatt ut av ingenting.

• Liker 5
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Mari Y skrev:

Det er jeg ikke sikker på, og vi har ikke en så stor ikke-vestlig innvandring som folk vil ha det til: 

https://www.ssb.no/befolkning/artikler-og-publikasjoner/befolkningsgruppe-i-stadig-endring

Den er tredoblet, men de fleste kommer fra oest-Europa 

Fordi du tror mens jeg forholder meg til fakta. En ikke-vestlig innvandrer kister Norge mellom fire og fem millioner i netto livsløpskostnad.

I 2017 kom det over 20000 ikke-vestlige innvandrere til Norge, de fleste av dem asylsøkere og familiegjenforening til asylanter.

Endret av Husholdning1
  • Liker 3
Skrevet
4 timer siden, Example skrev:

Det er forskjell på å mene at innvandrerne er syndebukkene, og at innvandring er problemet. Så er det selvsagt de som da gir innvandrerne skylda selv.

Innvandring er dog en stor kilde til usikkerhet, og virkelig truer levebrøet til mange mennesker avhengige av offentlige ytelser. Hvis du er 35 år og uføretrygded, er du i grunn avhengig av at velferdsstaten skal ta vare på deg i 50+ år til. Med høy innvandring er vil ikke det skje, og du vil få et dårligere livsgrunnlag.

Innvandring vil føre til nødvendige kutt i offentlige ytelser. Det har blant annet Brochmann-utvalget konkludert med to ganger, så det er ikke tatt ut av ingenting.

Det er helt klart det, men det er også mange som automatisk gjør innvandrere til syndebukker i samme slengen. En god del er heller ikke så gode til å forholde seg til fakta. 

Skrevet

Det er helt klart det, men det er også mange som automatisk gjør innvandrere til syndebukker i samme slengen. En god del er heller ikke så gode til å forholde seg til fakta. 

En god start er å begynne med seg selv om sin fornektelse av fakta.

• Liker 4
Skrevet

Nei. Rasister finner du i alle partier, tror det er ganske spredt

Skrevet
19 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Fordi du tror mens jeg forholder meg til fakta. En ikke-vestlig innvandrer kister Norge mellom fire og fem millioner i netto livsløpskostnad.

I 2017 kom det over 20000 ikke-vestlige innvandrere til Norge, de fleste av dem asylsøkere og familiegjenforening til asylanter.

Det er også derfor jeg sier at jeg tror og ikke vet. Og dersom jeg ikke er sikker på noe, så forsoeker jeg og å oppsoeke kilder paa egenhaand. 

Som SSB-artikkelen 

Skrevet
6 minutter siden, Husholdning1 skrev:

En god start er å begynne med seg selv om sin fornektelse av fakta.

Så konkret hva er det du mener jeg fornekter? Kom gjerne med noen eksempler 

Skrevet
1 minutt siden, Mari Y skrev:

Det er også derfor jeg sier at jeg tror og ikke vet. Og dersom jeg ikke er sikker på noe, så forsoeker jeg og å oppsoeke kilder paa egenhaand. 

Som SSB-artikkelen 

Du forstår ikke kilden. For den sier noe helt annet enn hva du gjør. 

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Du forstår ikke kilden. For den sier noe helt annet enn hva du gjør. 

Som...? 

Skrevet
2 minutter siden, Mari Y skrev:

Så konkret hva er det du mener jeg fornekter? Kom gjerne med noen eksempler 

Du fornekter at ikke-vestlig innvandring koster, at ord betyr det de betyr, at ikke-vestlige er overrepresentert på kriminalstatistikker, og at mobbing har som mål æ gjøre skade. Og sikkert en rekke andre feilaktige ting.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Du fornekter at ikke-vestlig innvandring koster, at ord betyr det de betyr, at ikke-vestlige er overrepresentert på kriminalstatistikker, og at mobbing har som mål æ gjøre skade. Og sikkert en rekke andre feilaktige ting.

Gi meg isaafall en kilde på hvor mye ikke-vestlig innvandring Norge  faktisk har, hvor mye det koster osv

Skrevet
7 minutter siden, Mari Y skrev:

Gi meg isaafall en kilde på hvor mye ikke-vestlig innvandring Norge  faktisk har, hvor mye det koster osv

Dette skal du vite før du begynner å diskutere det. Vennligst sett deg inn i sakene før du begynner å kverulere.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Dette skal du vite før du begynner å diskutere det. Vennligst sett deg inn i sakene før du begynner å kverulere.

Deler av det kan man gjerne vite, men så laerer man også mer på veien. 

Skrevet
Akkurat nå, Mari Y skrev:

Deler av det kan man gjerne vite, men så laerer man også mer på veien. 

Hvis man gjør som meg og oppsøker kunnskapen ja. Ikke hvis man ignorerer dens eksistens.

• Liker 3
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Hvis man gjør som meg og oppsøker kunnskapen ja. Ikke hvis man ignorerer dens eksistens.

Om du mener at du har oppsoekt kunnskap, boer du ikke da også vise at du har det? 

Dessuten hvor er det du mener at jeg ignorerer dens eksistens? 

Endret av Mari Y
Skrevet (endret)

Om du mener at du har oppsoekt kunnskap, boer du ikke da også vise at du har det? 

Dessuten hvor er det du mener at jeg ignorerer dens eksistens? 

At du ikke forstår at kunnskapen er presentert betyr ikke at den ikke er presentert. 

Ved å ignorere presentasjonen av den, og ikke oppsøke den selv.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...