Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mandel
Skrevet

Ærlig talt synes jeg dette er å gå for langt. Har ikke Bondevik annet å gjøre, enn å henge seg opp i bruksanvisningene til IKEA? :roll:

Videoannonse
Annonse
Gjest kenneth
Skrevet
Ærlig talt synes jeg dette er å gå for langt. Har ikke Bondevik annet å gjøre' date= enn å henge seg opp i bruksanvisningene til IKEA? :roll:

Synes reaksjonene er legitime jeg. Dessuten er det ikke bare Bondevik som mener dette.

Likestilling er faktisk et hett tema. Men i dette tilfellet er tydeligvis profitt viktigere enn ideologi.
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Ser dette her som et krampeaktig forsøk fra Bondevik til å skaffe kvinnelig velgere fra de sosialistiske partiene.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Ser dette her som et krampeaktig forsøk fra Bondevik til å skaffe kvinnelig velgere fra de sosialistiske partiene.
:Nikke:

Tror nok KRF kommer til å gjøre mange sprell nå for å få litt flere velgere.

Gjest Anonymous
Skrevet

Bondevik (og FrPs Siv Jensen) er helt på trynet her.

Det er ikke politikeres oppgave å fortelle store verdensomspennende selskaper at de skal bedrive kvinnekamp i muslimske land.

IKEA har tatt en klar vurdering av hvordan selskapet vil handle i forhold til dette med reklame og bruksanvisninger.

Hva er problemet?!

Først Høybråtens innblanding i hvor mye væske vi skal få ha i glassene våre på bar....og nå dette?!!

Hvor mye dumhet skal vi måtte finne oss i på en og samme uke? Vi har også måttet tåle at Forsvars-katastrofe-Kristin har fått beholde jobben sin! :roll:

Pingler!!

Gjest Valhalla
Skrevet

Svenskene er helt sykt politisk korrekte. Begrunnelsen med at det kan skape problem i muslimske land er helt latterlig. De burde få seg et spark bak for den uttalelsen.

Ellers synes jeg ikke staten skal blande seg inn i slike saker, men det er bra allikevel at Ikea blir gjort oppmerksom på sin latterlige policy.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det er ikke politikeres oppgave å fortelle store verdensomspennende selskaper at de skal bedrive kvinnekamp i muslimske land.

Vel, ser man stort på det, favner vel politikernes oppgaver ganske vidt. Jeg synes det er et sunnhetstegn at folk faktisk bryr seg.

IKEA har tatt en klar vurdering av hvordan selskapet vil handle i forhold til dette med reklame og bruksanvisninger.

Hva er problemet?!

Så fordi folk tar en klar vurdering, så er det altså ok? Problemet er (mangel på) likestilling, hvis det ikke kom klart fram...

Først Høybråtens innblanding i hvor mye væske vi skal få ha i glassene våre på bar....og nå dette?!! Hvor mye dumhet skal vi måtte finne oss i på en og samme uke? Vi har også måttet tåle at Forsvars-katastrofe-Kristin har fått beholde jobben sin! :roll:

Pingler!!

Det fullt mulig å skille person og sak, såvel som likestilling fra alkohol- og forsvarspolitikk. Prøv, kanskje du klarer det.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

For å være helt ærlig: I couldn't care less om det ikke er tegnede damer som skrur sammen møblene i IKEA-bruksanvisningene. Tvert imot tar jeg det som en fornærmelse fra Bondevik sin side at han tydeligvis tror at jeg og alle andre jenter ikke klarer å skru sammen et møbel hvis ikke det er bilde av en dame som gjør det.

Hallo! Er det uansett noen som SKJØNNER de bruksanvisningene? :ler:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
En svært konservativ amerikansk blog har plukket opp saken, sjekk kommentarene, de latterligjør nordmenn hehe

Å nei, nå er dagen min ødelagt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes det er rørende hvordan KrF og delvis FrP engasjerer seg i kvinnefrigjøring og intoleranse i muslimske land.

Særlig med bakgrunn i at det er disse to partiene som her hjemme har desidert flest svin på skogen når det gjelder sitt eget syn på kvinner (nei til prester, ja til voldtekt i partiregi etc), homser og annet man er skeptisk til.

Den dagen de har ryddet i eget hus (sannsynligvis først om en 40-50 år) kan de gjerne ta opp sånne saker - uten å bli ledd av. Nå, derimot, er det mest tragikomisk.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
J ja til voldtekt i partiregi etc),

Hvis Ap- eller H-medlemmer hadde voldtatt noen på et landsmøte, så hadde disse partiene vært for voldtekt?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis Ap- eller H-medlemmer hadde voldtatt noen på et landsmøte, så hadde disse partiene vært for voldtekt?

Nei, men slike saker hadde blitt taklet på en helt annen måte enn måneders fortiing, Siv Jensens juging og Carl Ivars forsøksvise fordømming av den aktuelle kvinnen.

Basic common sense.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Nei, men slike saker hadde blitt taklet på en helt annen måte enn måneders fortiing, Siv Jensens juging og Carl Ivars forsøksvise fordømming av den aktuelle kvinnen.

Joa, der kan jeg nok være enig ;).

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Joa, der kan jeg nok være enig ;).

Gjest Valhalla
Skrevet

Å nei, nå er dagen min ødelagt.

Det kunne være underholdende :roll:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det kunne være underholdende :roll:

Ok.

Skrevet

Eller så er det media som blåser en liten uttalelse opp SVÆRT.

Hva skulle han sagt da? Ja, jeg synes de bør fortsette å kun ha menn? Da vile det ihvertfall blitt ramaskrik.

Gjest Litjmæ
Skrevet
- Det står vel ingenting i Koranen om kvinner i IKEA-kataloger, skyter politisk rådgiver Øistein Mjærum humrende inn fra sidelinjen.

- Nei, og jeg har selv store problemer med å skru sammen slike møbler, småler Bondevik.

Jeg synes denne artikkelen sier mer om Bondevik enn om Ikea, samtidig som jeg er enig i at Ikea kunne brukt damer like godt som menn. Men ærlig talt - det må da være blant de minst viktige "likestillingsspørsmålene"...

Karita Bekkemellem Orheim kommer likevel dårligst ut av det etter min mening:

Men til tross for hard kritikk av IKEAs bruksanvisninger skrur ikke Aps fremste feminist selv. Hos lederen for Aps kvinnebevegelse er det mannen som skrur etter IKEAs monteringsanvisninger.

- Det er sånn jeg har det hjemme. Jeg skrur ikke selv. Det må jeg bare innrømme, sier Bekkemellem Orheim.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...