Gjest Kvinnen hans Skrevet 10. mars 2005 #1 Skrevet 10. mars 2005 Jeg prøver på nytt. Følte den forrige tråden min ble ødelagt. Jeg presiserte kanskje ikke klart nok: ØNSKER IKKE EN DEBATT!! Jeg ønsker fakta, historiske opplysninger om behandling av kvinner opp igjenom. Hva du synes om ditt og datt, vil jeg gjerne du diskuterer i en annen tråd. Overskriften er et forsøk på å fange oppmerksomhet. Jeg har til tider en noe "dum" samboer. Nå mener han at det ikke er noe vits i å feire kvinnedagen fordi det ikke har vært eller er noe særlig forskjellsbehandling mellom kvinner og menn opp igjennom. Jeg blir flau, at han sier disse tingene, viser jo hvor uopplyst han er. Kan dere damer, kvinner og jenter på Kvinneguiden lage en liste til samboeren min? En liste som viser hva kvinner har blitt/blir utsatt for av forskjellsbehandling/dårlig behandling. Så skal jeg printe ut lista og gi den til han i kveld. På forhånd takk for hjelp.
Gjest GreenSky Skrevet 10. mars 2005 #2 Skrevet 10. mars 2005 Å lage et innlegg på et debattforum og si at det ikke er et innlegg til debatt finner jeg merkelig. Tror ikke det er så veldig vanskelig å lage en slik liste selv. Finn deg et leksikon.
Gjest gjesta Skrevet 10. mars 2005 #3 Skrevet 10. mars 2005 - Kvinner tjener mindre enn menn http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/4569920.html - Kvinner utfører ulønnet arbeid i hjemmet, mens menn har lønnsarbeid ute. - Kvinner er underrepresentert i styrer i Norge.
Gjest Madeline Skrevet 10. mars 2005 #4 Skrevet 10. mars 2005 Hvis trådstarter trenger liste over hva kvinner har blitt utsatt for gjennom tidene, kan det jo nevnes: Måtte kjempe lang kamp for å få stemmerett. Kvinner fikk ikke utdannelse. Kvinner fikk ikke være prest osv. Historien er full av eksempler på at det har vært mannen som bestemte og at kvinnen skulle gjøre det han befalte.
Gjest Valhalla Skrevet 10. mars 2005 #6 Skrevet 10. mars 2005 Kvinner måtte aldeles ikke kjempe lenge for stemmerett, det kom rimelig kjapt etter at de fleste menn hadde fått stemmerett. Dessuten kom interessen og kampen for stemmerett for kvinner sent i gang. Det var en kamp som lett ble vunnet i Norge.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 10. mars 2005 #7 Skrevet 10. mars 2005 ... og så var det disse skihopperne' date=' da...[/quote'] Tror det er en mann som er imot skihopping for jenter.
Gjest *Fiona* Skrevet 10. mars 2005 #8 Skrevet 10. mars 2005 Å herregud... å lese om folks hverdag og kalle det meninger er jo latterlig - det er jo fakta for hver enkelt. Utover det er det bare å plukke fra øverste hylle, begynne med hvilken som helst bok av Germaine Greer for eksempel. Om du sikter til dobbeltmoralen som har overlevd århundrer og fortsatt lever i beste velgående, eller du tenker på mer konkrete ting som stemmerett osv - mye av forestillingene lever den dag i dag, bare å se rundt seg det. Hekseforfølgelsene. Muligheten til å jobbe. Slå deg løs... deprimerende tema, spør du meg, og jeg er enig med deg; har han ikke fått med seg noe av det er han et SÆRDELES uopplyst eksemplar av arten. Lykke til!
Transe Skrevet 13. mars 2005 #9 Skrevet 13. mars 2005 Jenter får kan klæ seg i hva dem vill og bli akseptert , vi transer får ikke gehør for at vi vil bruke kjole.!!! Likestilling?
Gjest gjest1 Skrevet 14. mars 2005 #10 Skrevet 14. mars 2005 Jenter får kan klæ seg i hva dem vill og bli akseptert , vi transer får ikke gehør for at vi vil bruke kjole.!!! Likestilling? Ingen som nekter deg å bruke kjole vel? Om du kler det, er en annen sak, men det vet ikke jeg noe om...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå