Gå til innhold

Hva ville skjedd on alle verdens befolkning ble veganere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spør fordi jeg oppriktig lurer på om det er gjennomførbart... 

Anonymkode: c60d7...7ba

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde svære drøvtyggere, spist oss. 

Anonymkode: 443c6...45e

Gjest GulSol
Skrevet

Vi ville fått haugevis med digg mat overalt! Hurra!

AnonymBruker
Skrevet

Da sulter vi alle sammen. Kan fore opp masse dyr og mennesker på det én veganer trykker i seg. Halvparten av dem er jo "eks"-bulimikere som har sett lyset i veganisme. Binge på plantekost uten å spy og uten å bli tjukk, voila. 

Anonymkode: b74ce...4ae

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da sulter vi alle sammen. Kan fore opp masse dyr og mennesker på det én veganer trykker i seg. Halvparten av dem er jo "eks"-bulimikere som har sett lyset i veganisme. Binge på plantekost uten å spy og uten å bli tjukk, voila. 

Anonymkode: b74ce...4ae

Seriøst? Den der var drøy! Håper du ikke er like dushbag in real life 

Anonymkode: 64a9a...298

• Liker 14
Skrevet

Hvor skal vi gjøre av alle dyra?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst? Den der var drøy! Håper du ikke er like dushbag in real life 

Litt drøy ja men jeg tenkte litt over de veganere jeg kjenner, 4 stk og de alle har slitt med anorexi og/eller bulimi. 

Anonymkode: f747b...a74

AnonymBruker
Skrevet

Produksjonen til de mest effektive og beste plantene hadde blitt igangsatt umiddelbart. 

Når det er sagt, så skjer drastiske forandringer aldri over natten, så om du vurderer bli veganer trenger du ikke tenke på dette. Det mest realistiske er at endringen skjer gradvis, at bøndene gradvis endrer hva de dyrker. Om bøndene skal bli i stand til å tilpasse seg er det bra at flere blir veganere, for da øker etterspørselen etter planter. det er bedre at bønder gradvis dyrker mer planter, enn at de over natten må dyrke bare planter. Det er også det mest realistiske. 

Anonymkode: c3fe7...27e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Oddy skrev:

Hvor skal vi gjøre av alle dyra?

60% av pattedyrene på jorda er husdyr. 36% er mennesker. 4% er ville pattedyr.

Så, det beste ville vel vært å drepe dem som ikke kan klare seg i det fri, og dem som ville ødelagt for de ville dyra. 

Noen kan være kjæledyr og bo i dyrehager. Det ville frigjort enorme områder, og vi ville fått flere ville dyr :)

Anonymkode: 3d6a4...72f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Flere i min familie ville desverre dødd ut da. Vi har arvelige sykdommer som gjør at vi ikke kan leve 100% vegetarisk. 

Ellers tror jeg vi ville fått en altfor høy bestand av mange dyr i verden som igjen ville ødelaht mue dyrkbar mark. 

Og om hele verden skal spise avokado vil vi bruke opp verdens vannforsyning på få år. Også ville vi alle trøstet ihjel som konsekvens. 

Anonymkode: 5b925...a8a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt drøy ja men jeg tenkte litt over de veganere jeg kjenner, 4 stk og de alle har slitt med anorexi og/eller bulimi. 

Anonymkode: f747b...a74

Så fordi man sliter med en spiseforstyrrelse så kan man ikke ta etiske valg. Har selv alvorlig anoreksi og er veganer,men de to tingene har ingen ting med hverandre å gjøre. Jeg har vært opptatt av dyrevelferd siden jeg var 12. Ble veganer for halvannet år siden og er nå 35. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Så fordi man sliter med en spiseforstyrrelse så kan man ikke ta etiske valg. Har selv alvorlig anoreksi og er veganer,men de to tingene har ingen ting med hverandre å gjøre. Jeg har vært opptatt av dyrevelferd siden jeg var 12. Ble veganer for halvannet år siden og er nå 35. 

Nei, selvfølgelig har det ingenting med hverandre å gjøre :fnise:

Anonymkode: a9b99...db9

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så tydelig koblinger i det du sa.

Anonymkode: f49ca...238

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flere i min familie ville desverre dødd ut da. Vi har arvelige sykdommer som gjør at vi ikke kan leve 100% vegetarisk. 

Ellers tror jeg vi ville fått en altfor høy bestand av mange dyr i verden som igjen ville ødelaht mue dyrkbar mark. 

Og om hele verden skal spise avokado vil vi bruke opp verdens vannforsyning på få år. Også ville vi alle trøstet ihjel som konsekvens. 

Og hvilken sykdom er det? Spør fordi jeg er veganer og aktivist og har lest mange studier og artikler og har ennå til gode å finne noe som tilsier at det finnes noen sykdom som tilsier at man dør uten dyreprodukter

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Produksjonen til de mest effektive og beste plantene hadde blitt igangsatt umiddelbart. 

Når det er sagt, så skjer drastiske forandringer aldri over natten, så om du vurderer bli veganer trenger du ikke tenke på dette. Det mest realistiske er at endringen skjer gradvis, at bøndene gradvis endrer hva de dyrker. Om bøndene skal bli i stand til å tilpasse seg er det bra at flere blir veganere, for da øker etterspørselen etter planter. det er bedre at bønder gradvis dyrker mer planter, enn at de over natten må dyrke bare planter. Det er også det mest realistiske. 

Når katastrofer inntreffer, så skjer forandringer ganske kjapt. Tenk Pearl Harbor. Mennesker er svært tilpasningsdyktige. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, selvfølgelig har det ingenting med hverandre å gjøre :fnise:

Anonymkode: a9b99...db9

Og det er morsomt fordi?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg så tydelig koblinger i det du sa.

Anonymkode: f49ca...238

Deg om det

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det hadde blitt nok mat til alle sammen

Anonymkode: e2922...141

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Mest sannynligvis hadde vi hatt labdyrkede alternativer om alle var veganere. Mange næringsstoffer kan dyrkes i lab. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvilken sykdom er det? Spør fordi jeg er veganer og aktivist og har lest mange studier og artikler og har ennå til gode å finne noe som tilsier at det finnes noen sykdom som tilsier at man dør uten dyreprodukter

Du kan ikke leve sunt på veganermat uten tilskudd.

Og om barn lever på kun veganerkost blir de lavere, enn om de hadde hatt kjøtt i kosten som voksne. Jeg ville ikke gjort det mot barna mine iallefall. Ikke en sykdom, men en negativ konsekvens.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...