Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En venninne jeg har kjent siden vi vokste opp som barn og naboer. Hun har forandret seg litt i det siste, og nå tar hun seg nær av alt. Det er fryktelig slitsomt og jeg setter pris på hvordan jeg skal takle henne. Tror hun er aktiv her på KG, så mulig hun leser dette også.

Hun har i det siste blitt veldig opptatt av å finne seg kjæreste (hun har bare hatt kjæreste da hun var 20 år og hun er nå 37). Snakker om det hele tiden. Jeg tagget henne i et innlegg på facebook der de søker deltakere til Gift ved første blikk, med en del andre navn på single folk jeg kjenner. Og hun klikka! Skrev en sint melding der hun sa jeg mobbet henne for å være singel og var ikke måte på. Jeg skjønner ikke at det er noe å ta seg nær av, selv har jeg blitt tagget i de innleggene mange ganger og syns bare det er morsomt. Og ikke har jeg mobbet noen heller, jeg var singel i maaange år før jeg fikk meg kjæreste selv. 

Jeg kan heller ikke si noe som helst før hun blir sint og skriker til meg :( Hvis jeg sier at det har vært gjengbråk i Holmlia og de som var innblanda var innvandrere så klikker hun og sier at jeg hater alle utlendinger og blir helt gæren. Hun er virkelig aggressiv og blir sint for alt. Klarer virkelig ikke være meg selv rundt denne dama. Og jeg vet aldri hva hun klikker for heller, ene uka kan det være at jeg spiser elgkjøtt og neste kan være fordi jeg sier at jeg gleder meg til ferie med kjæresten. "DU HATER ALLE SINGLE OG SYNS JEG ER SØPPEL DU!" 

Hjelp.. dette er fryktelig slitsomt. 

Anonymkode: 8a5c1...5b0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man tagger ingen uten tilatelse.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Fryktelig pinlig å tagge venner i kommentarer under slike ting (eller forsåvidt det meste annet) etter fylte femten, så jeg hadde blitt lettere irritert og litt oppgitt, men hadde jo ikke blitt sint eller tatt det som noen fornærmelse. Hun hørtes fryktelig slitsom ut. Jeg hadde vel rett og slett bare ikke giddet å forholde meg til henne lenger. I familie og jobb og en del andre sammenhenger er det enkelte folk man bare må tolerere, men av rene vennskapsforhold har jeg etter hvert valgt bort de som gjennomgående er mer slitsomme enn givende. Denne venninnen høres slik ut. 

Anonymkode: d8dda...d0a

• Liker 24
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fryktelig pinlig å tagge venner i kommentarer under slike ting (eller forsåvidt det meste annet) etter fylte femten, så jeg hadde blitt lettere irritert og litt oppgitt, men hadde jo ikke blitt sint eller tatt det som noen fornærmelse. Hun hørtes fryktelig slitsom ut. Jeg hadde vel rett og slett bare ikke giddet å forholde meg til henne lenger. I familie og jobb og en del andre sammenhenger er det enkelte folk man bare må tolerere, men av rene vennskapsforhold har jeg etter hvert valgt bort de som gjennomgående er mer slitsomme enn givende. Denne venninnen høres slik ut. 

Er du en av de som legger ut bilder og muligens tagger personer selvom du vet de ikke liker det, og kan ikke skjønne hvorfor de blir sure?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tar virkelig folk det så seriøst å bli tagget? Hva skjer med att alle blir krenket av alt.. jeez. Er nok noe tung psykiatri involvert, hun gråter mye, fordi hun er så deppa.. men det blir litt for mye for meg å forholde meg til kjenner jeg. Foreslo psykolog eller mental helse men fikk da høre at jeg anklaget henne for å være en psykopat. Så jeg har fått litt nok. Hun har vært på Tinder men ble rasende på meg fordi hun ikke hørte mer fra fyren etter de hadde sex.. alt jeg sa var at hun kunne dra på date og se hva som skjedde. Foreslo ikke at hun skulle ligge med noen i det hele tatt. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ilovemilkshake skrev:

Er du en av de som legger ut bilder og muligens tagger personer selvom du vet de ikke liker det, og kan ikke skjønne hvorfor de blir sure?

Hæ? Nei, jeg er det diametralt motsatte. Jeg har tagget totalt tre personer i noe på Facebook på alle årene jeg har hatt Facebook, og det har vært en kjæreste og to venner. Jeg tagget alle tre mens jeg var med dem og sa det til dem, med kjæresten stort sett på dennes eget initiativ. Jeg har lagt ut et ettsifret antall bilder på Facebook, og det høyeste antall mennesker som har vært på bildene er én - meg selv.

Jeg aner rett og slett ikke hvordan du fikk "dette er et menneske som legger ut ting og tagger folk rett som det er" fra mitt innlegg som startet med "jeg liker ikke at folk tagger hverandre i alt mulig hele tiden". Det er i hvert fall ikke tilfelle.

Jeg synes deirmot det å tolke en slik tagging som trådstarter forteller om som "mobbing for å være singel" var en voldsom reaksjon. Det virket temmelig åpenbart at det ikke var ment som noe slikt, og da gir man heller en forsiktig beskjed om at man helst ikke vil tagges i denslags fremfor å fly i flint. Reaksjonen på dette med slåssing på Holmlia hørtes enda særere ut. Men jeg skrev nå rett ut at jeg ikke liker når man tagger herandre i alt mulig surr, så jeg er da virkelig ikke en som driver med det selv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes hun hadde all rett til å reagere på at du tagget henne. Dersom hun sliter med å finne kjærligheten, så blir det faktisk som å sparke noen som ligger nede. 
For å være ærlig så høres det ut som at du irriterer henne. Så hun fyrer seg opp, fordi hun liker deg egentlig ikke. Så alt du sier og gjør irriterer henne. Er hun slik mot alle? For hvis svaret er nei, så er nok du hennes problem. 

Anonymkode: 06ffc...09b

• Liker 13
Skrevet

Når du vet at sivilstatusen hennes er et skikkelig sårt punkt som hun stresser mye med, er det jo mildt sagt en anelse umusikalsk å drive harselas med akkurat det.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Synes hun hadde all rett til å reagere på at du tagget henne. Dersom hun sliter med å finne kjærligheten, så blir det faktisk som å sparke noen som ligger nede. 
For å være ærlig så høres det ut som at du irriterer henne. Så hun fyrer seg opp, fordi hun liker deg egentlig ikke. Så alt du sier og gjør irriterer henne. Er hun slik mot alle? For hvis svaret er nei, så er nok du hennes problem. 

Anonymkode: 06ffc...09b

Hvorfor er du så frekk? Du kjenner ikke denne dama? Slutter aldri å forundres over folk her på KG altså.. 

Hun er sånn mot alle ja, for å svare på spm ditt. Og hvorfor er det å sparke noen som ligger nede? Jeg har blitt tagget i de innleggene mange ganger, flere andre også, uten problem. Hadde vært noe annet om jeg skrev "Anna Gustavsen: haha her burde du melde deg på, du som aldri finner noen!" Jeg tagget bare navn, ikke mer. Og tagger sjelden folk i det hele tatt på facebook, da jeg ikke er særlig aktiv der. Greit? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt meget sur som singel 35-åring om noen tagget meg på Facebook sånn som du gjorde. 

Anonymkode: 430b9...4a7

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så frekk? Du kjenner ikke denne dama? Slutter aldri å forundres over folk her på KG altså.. 

Hun er sånn mot alle ja, for å svare på spm ditt. Og hvorfor er det å sparke noen som ligger nede? Jeg har blitt tagget i de innleggene mange ganger, flere andre også, uten problem. Hadde vært noe annet om jeg skrev "Anna Gustavsen: haha her burde du melde deg på, du som aldri finner noen!" Jeg tagget bare navn, ikke mer. Og tagger sjelden folk i det hele tatt på facebook, da jeg ikke er særlig aktiv der. Greit? 

Det er jo rimelig tydelig hva du mener med en sånn tag selv om du ikke skriver noe. Du kan ikke anta at fordi du ikke hadde noen problem med offentlig latterliggjøring så gjelder det alle andre. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Hactar skrev:

Når du vet at sivilstatusen hennes er et skikkelig sårt punkt som hun stresser mye med, er det jo mildt sagt en anelse umusikalsk å drive harselas med akkurat det.

Ingen som har drevet harselas. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo rimelig tydelig hva du mener med en sånn tag selv om du ikke skriver noe. Du kan ikke anta at fordi du ikke hadde noen problem med offentlig latterliggjøring så gjelder det alle andre. 

Det er ikke latterliggjøring. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tar virkelig folk det så seriøst å bli tagget? Hva skjer med att alle blir krenket av alt.. jeez. Er nok noe tung psykiatri involvert, hun gråter mye, fordi hun er så deppa.. men det blir litt for mye for meg å forholde meg til kjenner jeg. Foreslo psykolog eller mental helse men fikk da høre at jeg anklaget henne for å være en psykopat. Så jeg har fått litt nok. Hun har vært på Tinder men ble rasende på meg fordi hun ikke hørte mer fra fyren etter de hadde sex.. alt jeg sa var at hun kunne dra på date og se hva som skjedde. Foreslo ikke at hun skulle ligge med noen i det hele tatt. 

Neinei, jeg tar overhodet ikke det å bli tagget så seriøst (hvis det var meg du mente), jeg tror jo folk bare tagger hverandre i slikt fordi de synes det er gøy selv. Jeg synes bare det er kleint når folk tagger venner i alt mulig "moro" så alle kommentarfelt og feeder fylles av sånt surr, og det synes heldigvis de fleste av mine Facebook-venner også siden sånt sjelden dukker opp her. Det er da overhodet ikke noe krenkende eller støtende med å bli tagget.

Jeg hadde aldri i verden blitt lynende forbanna av noe sånt, og jeg hadde aldri sendt noen illsint Facebook-melding til noen fordi de tagget meg i noe jeg ikke syntes var like gøy som dem. Det gjør meg ingenting. Det venninnen din gjorde her hørtes voldsomt ut, og jeg skjønner at det er slitsomt å forholde seg til når du ikke la noen verdens ting i det.

Så skjønner jeg jo også at dette med at hun er singel tydeligvis er jævlig sårt for henne, og da hadde jeg ikke tagget henne her bare for å være på den sikre siden. Det handler tross alt om et opplegg for folk som ikke finner noen å gifte seg med, og det er klart det kan trigge litt ekstra nedstemthet om man først tenker mye på dette. Men de andre historiene du forteller, om f.eks. dette Holmlia-eksempelet var reelt, viser jo at hun tydeligvis reagerer voldsomt på andre ting også fremfor at bare akkurat dette er sårt.

Står uansett fast på det første jeg sa: Virker ikke som du får mer godt enn vondt ut av dette vennskapet, og om det ikke er gode grunner til å holde fast ved det hadde jeg vel bare latt det dø ut. Jeg tror vel ingen av dere har noe voldsomt utbytte av noe vennskapsforhold hvis det er sånn her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syns det jeg skrev til deg er frekt i en tråd der både du og jeg er anonyme: hva tror du hun følte når du henger henne ut med fullt navn på facebook? Det er langt fordi frekt: det er bare ondskapsfullt. 

Anonymkode: 50b0d...a32

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du syns det jeg skrev til deg er frekt i en tråd der både du og jeg er anonyme: hva tror du hun følte når du henger henne ut med fullt navn på facebook? Det er langt fordi frekt: det er bare ondskapsfullt. 

Anonymkode: 50b0d...a32

Hvorfor? Som sagt har jeg blitt tagget i sånne innlegg mange ganger, og de andre jeg tagget syntes bare det var morsomt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? Som sagt har jeg blitt tagget i sånne innlegg mange ganger, og de andre jeg tagget syntes bare det var morsomt. 

Problemet her er at folk er veldig ulike. Noe som kan være uproblematisk for deg kan være svært sårt og vanskelig for venninna di eller for eksempel meg. Du kan ikke bruke dine følelser som en fasit for hvordan alle skal føle. Dette her er ganske ufølsomt, spesielt siden du vet ar hun synes det er vanskelig. Du mente kanskje ikke noe vondt, men hun følte seg nok uthengt og latterliggjort. Og hennes følelser er like riktige som alle andres følelser. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neinei, jeg tar overhodet ikke det å bli tagget så seriøst (hvis det var meg du mente), jeg tror jo folk bare tagger hverandre i slikt fordi de synes det er gøy selv. Jeg synes bare det er kleint når folk tagger venner i alt mulig "moro" så alle kommentarfelt og feeder fylles av sånt surr, og det synes heldigvis de fleste av mine Facebook-venner også siden sånt sjelden dukker opp her. Det er da overhodet ikke noe krenkende eller støtende med å bli tagget.

Jeg hadde aldri i verden blitt lynende forbanna av noe sånt, og jeg hadde aldri sendt noen illsint Facebook-melding til noen fordi de tagget meg i noe jeg ikke syntes var like gøy som dem. Det gjør meg ingenting. Det venninnen din gjorde her hørtes voldsomt ut, og jeg skjønner at det er slitsomt å forholde seg til når du ikke la noen verdens ting i det.

Så skjønner jeg jo også at dette med at hun er singel tydeligvis er jævlig sårt for henne, og da hadde jeg ikke tagget henne her bare for å være på den sikre siden. Det handler tross alt om et opplegg for folk som ikke finner noen å gifte seg med, og det er klart det kan trigge litt ekstra nedstemthet om man først tenker mye på dette. Men de andre historiene du forteller, om f.eks. dette Holmlia-eksempelet var reelt, viser jo at hun tydeligvis reagerer voldsomt på andre ting også fremfor at bare akkurat dette er sårt.

Står uansett fast på det første jeg sa: Virker ikke som du får mer godt enn vondt ut av dette vennskapet, og om det ikke er gode grunner til å holde fast ved det hadde jeg vel bare latt det dø ut. Jeg tror vel ingen av dere har noe voldsomt utbytte av noe vennskapsforhold hvis det er sånn her.

Takk for konstruktivt svar, er enig med deg at det er unødvendig å tagge folk i alt mulig. Nå bryr ikke jeg meg så mye om det da, tar meg ofte måneder mellom hver gang jeg er på facebook uansett. Og jeg ville aldri gjort narr av noen på facebook nei. Visste heller ikke at denne venninna sleit SÅ mye med at hun er singel (jeg har forandret alderen hennes i HI). 

Men at hun er veldig sensitiv og at vi trenger en pause fra hverandre, det er helt klart. Er en annen venninne som var på ferie med henne i sommer og hun oppførte seg ganske likt mot henne og. 

Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen som har drevet harselas. 

Så du er seriøs? Du tenker det vil være en løsning å gjøre det, som for henne tydeligvis er en livskrise, til reality-TV? Eller hva mener du?

Det er annerledes å bli tøyset med angående noe man selv ikke tar så tungt. Men nå er hun 37, hun snakker om det hele tiden, skriver du, hun ser sannsynligvis håpet om en partner og kanskje barn briste. Tiden renner ut, og man kan bare ikke tvinge gjennom en løsning uansett hvor mye man "jobber" med saken. Da er det ikke hyggelig at noen gnir det inn, altså.

Endret av Hactar
  • Liker 5
Skrevet

Hvorvidt du og «de andre» bare synes det er gøy å bli tagget i sånt dritt er jo revnende likegyldig, du såret henne og burde innse det fremfor å desperat bortforklare det.

Hva resten angår høres hun litt ustabil ut. Du får nesten bare kutte henne ut om du plages så fælt. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...