Isadora@ Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Vi mottok klasseinndelingen rett før helgen. I brevet står det at det er tatt hensyn til geografisk bosted, fødselsdato mm. Vi er nybinnflyttet og vår datter har blitt godt kjent med og leker med 3 av naboungene på feltet som også begynner i 1 kl. Hun har ikke kommet i samme klasse som noen av de, syntes det er rart og veldig trist for henne.vi bor i samme bolig rekke alle sammen, syntes det er helt merkelig . Noen som har fått gjennomslag på klage ?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Har ikke erfaring med klager på det området, men klager ved andre forhold på sfo og skole. Det har aldri ført til noe gjennomslag, og de noterer at man klager. Det vil si at man blir sett på som en vanskelig forelder, og om noen andre ansatte i skolevesenet/sfo skulle finne på å melde dere til barnevernet i løpet av skoleårene som kommer, så kan du vedde på at det blir tatt med i ‘regningen’. Anonymkode: 984f2...b3a
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 27 minutter siden, Isadora@ skrev: Vi mottok klasseinndelingen rett før helgen. I brevet står det at det er tatt hensyn til geografisk bosted, fødselsdato mm. Vi er nybinnflyttet og vår datter har blitt godt kjent med og leker med 3 av naboungene på feltet som også begynner i 1 kl. Hun har ikke kommet i samme klasse som noen av de, syntes det er rart og veldig trist for henne.vi bor i samme bolig rekke alle sammen, syntes det er helt merkelig . Noen som har fått gjennomslag på klage ? Naboen vår klagde på at jentungen ikke ble plassert i klasse der noen av vennene var, fikk så bytte over til den klassen de gikk i. Anonymkode: 86966...e71 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Det går seg til Jeg opplevde bare at de fortsatt hadde feltet sitt. Og god kontakt med andre trinn i friminutter nettopp på grunn av disse vennene. Samtidig som de fikk enda flere venner i egen klasse. Anonymkode: 61510...320 14
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaring med klager på det området, men klager ved andre forhold på sfo og skole. Det har aldri ført til noe gjennomslag, og de noterer at man klager. Det vil si at man blir sett på som en vanskelig forelder, og om noen andre ansatte i skolevesenet/sfo skulle finne på å melde dere til barnevernet i løpet av skoleårene som kommer, så kan du vedde på at det blir tatt med i ‘regningen’. Anonymkode: 984f2...b3a Bv har da ikke noe med dette å gjøre , er det dummeste jeg har hørt. Dette betyr jo bare at foreldrene vil det beste for barnet sitt! Anonymkode: cb063...221 44
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 Populært innlegg #6 Skrevet 6. august 2018 Hvorfor må det klages på alt, kan du ikke bare ringe de og spørre om det er noe mulighet for å bytte? Anonymkode: e5e35...154 52
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaring med klager på det området, men klager ved andre forhold på sfo og skole. Det har aldri ført til noe gjennomslag, og de noterer at man klager. Det vil si at man blir sett på som en vanskelig forelder, og om noen andre ansatte i skolevesenet/sfo skulle finne på å melde dere til barnevernet i løpet av skoleårene som kommer, så kan du vedde på at det blir tatt med i ‘regningen’. Anonymkode: 984f2...b3a Tull og tøys! Anonymkode: 91aca...75b 13
tirben Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 33 minutter siden, Isadora@ skrev: Vi mottok klasseinndelingen rett før helgen. I brevet står det at det er tatt hensyn til geografisk bosted, fødselsdato mm. Vi er nybinnflyttet og vår datter har blitt godt kjent med og leker med 3 av naboungene på feltet som også begynner i 1 kl. Hun har ikke kommet i samme klasse som noen av de, syntes det er rart og veldig trist for henne.vi bor i samme bolig rekke alle sammen, syntes det er helt merkelig . Noen som har fått gjennomslag på klage ? Synes du skal kontakte skolen og be om at hun kommer i klasse med nabobarna. Slikt pleier å bli tatt hensyn til. 4
Isadora@ Skrevet 6. august 2018 Forfatter #9 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må det klages på alt, kan du ikke bare ringe de og spørre om det er noe mulighet for å bytte? Anonymkode: e5e35...154 Jo det var det jeg hadde tenkt da, utrykte meg feil kanskje:) 4
Isadora@ Skrevet 6. august 2018 Forfatter #10 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, tirben skrev: Synes du skal kontakte skolen og be om at hun kommer i klasse med nabobarna. Slikt pleier å bli tatt hensyn til. Ringer i morgen:) ville bare forhøre meg litt med andre.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 Kan hende det går seg til første skoledag. Vi opplevde da at vi likevel ikke skulle i oppsatt klasse 😝 Anonymkode: 21e2b...c27
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 4 minutter siden, tirben skrev: Synes du skal kontakte skolen og be om at hun kommer i klasse med nabobarna. Slikt pleier å bli tatt hensyn til. Formuleringen "ber om" i denne sammenheng vil oppfattes som "det er slik jeg vil ha det, og det forventer jeg at dere gjør". Man bør heller ringe og si at man har et spørsmål om det kunne være mulig å flytte på eleven. Det er ørten ting som tas hensyn til i klasseinndeling, og det er ikke bare å flytte elever hit og dit. Anonymkode: da361...4d2 13
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaring med klager på det området, men klager ved andre forhold på sfo og skole. Det har aldri ført til noe gjennomslag, og de noterer at man klager. Det vil si at man blir sett på som en vanskelig forelder, og om noen andre ansatte i skolevesenet/sfo skulle finne på å melde dere til barnevernet i løpet av skoleårene som kommer, så kan du vedde på at det blir tatt med i ‘regningen’. Anonymkode: 984f2...b3a Dummeste jeg har lest. Det handler ene og alene om å ikke åpne den døren. Når bytter "kommer ut" er det vanskelig å finne argumenter for at noen får og andre ikke. Så lenge det går stille i dørene kan noe ordnes, men det er sjelden at vennefaktor er nok. Ofte må det en vanskelig fortid, diagnose etc til. Anonymkode: 94475...640 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 Kjenner noen som klagde og fikk flyttet barnet. De måtte mase en del. De ringte vel rektor hver dag en periode. Tipper hun ble jeg alt maset og byttet klasse til slutt. Anonymkode: 8e3b2...997
tirben Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Formuleringen "ber om" i denne sammenheng vil oppfattes som "det er slik jeg vil ha det, og det forventer jeg at dere gjør". Man bør heller ringe og si at man har et spørsmål om det kunne være mulig å flytte på eleven. Det er ørten ting som tas hensyn til i klasseinndeling, og det er ikke bare å flytte elever hit og dit. Anonymkode: da361...4d2 Jeg er lærer og vet at nabolag pleier å være vektige grunner. Spesielt siden dette barnet er nyinnflyttet og dette gjelder 1.klasse. 10
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 Vi klagde aldri men ringte skolen å spurte om de kunne ta hensyn til geografi når de skulle sette sammen klassene. Vi flyttet da hun skulle begynne i 3 klasse og fikk ei veldig god venninne som nabo. Om de tok hensyn til det fordi vi så ifra på forhånd eller om de uansett hadde plassert de sånn vet jeg ikke. Det hadde nok vært lurest å sagt ifra i juni måned men det skader ikke å snakke med skolen nå. Anonymkode: 75c88...3cd 1
Ulrikke Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Du kan selvfølgelig ringe og høre hva de tenker. Det verste som skjer er at de sier at det er spikret. MEN: jeg tenker litt positivt på det også! I selve klassen blir man fort kjent. Hun skal kanskje gå på SFO, der leker jo alle sammen uavhengig av klasse. Og de i gata vil hun ha uansett. Jeg ser egentlig på det som en sjanse til å få enda større vennekrets, jeg.... Istedenfor å basere det meste på de hun har blitt kjent med i sommer.... For alt du vet møter hun andre på skolen hun trives enda bedre med, ihvertfall i tillegg til disse hun har blitt kjent med... Datteren min kom ikke i klasse med noen av dem hun lekte mest med. De var veldig få fra barnehagen hennes som begynte på denne skolen da. De fra barnehagen vil hun "alltid" ha, men hun fikk utvidet bekjentskapene sine helt enormt. Det er mye styrke i å ha mange å spille på! Nå begynner hun på ungdomskolen og kom igjen ikke i klasse med noen av dem hun er sammen med. Men hun har "arvet" mitt syn og sier at de andre ser hun jo uansett, nå har hun sjansen til å bli kjent med flere. En 5-6-åring har selvfølgelig ikke modenhet til å innse det på samme måte, men jeg prøver bare å si at det ikke MÅ være noe "dumt" at hun ikke kommer i klasse med dem hun har blitt kjent med! Men hvis du mener det er viktig, så ring skolen og hør. Det er litt ulik praksis ute og går her, vet jeg! 17
Arkana Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 En venninne av meg bare ringte skolen (før sommerferien) og spurte om datteren hennes kunne få komme i samme klasse som venninnene og det ordnet de uten å mukke. Jeg vet ikke om det hadde vært like enkelt etter skolestart når klassene er endelig satt sammen. Når det er sagt tenker jeg at det ikke nødvendigvis er negativt å ikke komme i samme klasse som gamle venner. Begge guttene mine kjente ingen de gikk i klasse med og det var ikke noe problem i det hele tatt. De ble raskt kjent med andre og fikk gode venner. Noen ganger kan det faktisk være en fordel, fordi man da er mer åpen for å bli kjent med andre framfor å bare holde seg til de man kjenner fra før. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Tenker at en også kan begrunne flytting med tanke på å kunne slå seg sammen med de andre på feltet ang følge osv. Her bytter foreldre på å følge barna til skolen, istedet for at flere foreldre følger hver sitt barn så møtes barna hos en og blir fulgt av en forelder. Og så roteres det på dette. Anonymkode: 86966...e71
Isadora@ Skrevet 6. august 2018 Forfatter #20 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi klagde aldri men ringte skolen å spurte om de kunne ta hensyn til geografi når de skulle sette sammen klassene. Vi flyttet da hun skulle begynne i 3 klasse og fikk ei veldig god venninne som nabo. Om de tok hensyn til det fordi vi så ifra på forhånd eller om de uansett hadde plassert de sånn vet jeg ikke. Det hadde nok vært lurest å sagt ifra i juni måned men det skader ikke å snakke med skolen nå. Anonymkode: 75c88...3cd Vi fikk klasseinndelingen rett før helgen, så regnet ikke med at den ble sånn når vi bor ved siden av hverandre. Ellers hadde jeg sagt fra for lenge siden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå