GÃ¥ til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 hele mitt liv har jeg alltid visst hvem faren min er. Han har aldri betalt barnebidrag iløpet av min oppvekst, siden han da fikk overtalt moren min på å skrive under på en kontrakt på at han ikke skulle ha noe som helst med meg å gjøre. Da jeg var sånn rundt 12 år gammel hadde tanta og onkelen min funnet adressen hans, og selvfølgelig var jeg nyskjerrig på de såkalte halv søskena mine som jeg hadde hørt at jeg hadde. Men det endte bare med at han sendte et brev til moren min på at de hadde en avtale, så ble det lagt på hyllen for en stund... Så noen år senere da jeg begynte å bli mer aktiv på nettet, fant jeg til slutt søskena mine, og prøvde å forklare meg på at jeg var dems halvsøster, for jeg visste ikke om de visste det eller ei. Det visste seg at han eldste visste mye, og ba meg rett å slett slutte å ta kontakt for det var sånn det var og det var ikke så mye man kunne gjøre med det. Og jeg må ærlig si at jeg ble litt skremt av det. Så er det noe som jeg da har tenkt på en veldig lang tid, og det er faktisk og ta en DNA test for å få han inn i systemet og faktisk kreve min rett, rett å slett bare få en avslutning og mer svar. Jeg er 27 år gammel og kunn for noen dager siden så jeg bilde av faren min for første gang, sånn er det når man snoker seg rundt på nett. Beklager dette ble kanskje litt langt. Men hadde dere tatt den DNA testen viss dere var i min situasjon?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Uten tvil!

Anonymkode: 7e7db...6b2

• Liker 5
Skrevet

Selvsagt! Du har krav på din del av arven den dagen han faller fra, uavhengig av hvilken trasig avtale han fikk din mor til å signere da du ble født. Du trenger ikke ha noen kontakt med disse lite trivelige menneskene uansett, men du skal ha farsarv.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

De vil ikke ha noe med deg å gjøre, det må du bare akseptere. Tviler veldig på at du som 27-åring kan forlange dna test av en voksen mann som du påstår er faren hvis han ikke vil. Var en sak på det for ikke så lenge siden, de fikk omsider dna-test av fyren etter han var død, han var ikke faren. Din mor kan jo ha flagret rundt og utpekt denne mannen, du VET ikke at han er din far. 

Anonymkode: efe56...83e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

De vil ikke ha noe med deg å gjøre, det må du bare akseptere. Tviler veldig på at du som 27-åring kan forlange dna test av en voksen mann som du påstår er faren hvis han ikke vil. Var en sak på det for ikke så lenge siden, de fikk omsider dna-test av fyren etter han var død, han var ikke faren. Din mor kan jo ha flagret rundt og utpekt denne mannen, du VET ikke at han er din far. 

Dust, og selvfølgelig kan man kreve fastsettelse av farskap, jeg leste nettopp at alle parter i en slik sak kan kreve fastsettelse av farskap, både mor, barn, juridisk far, antatt far, og til og med far som antar han er far til et barn som har en annen juridisk far, og det er ingen foreldelse i forhold til dette.

Anonymkode: 3f7c0...692

• Liker 6
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg men, jeg vet faktisk hvem min far er, mamma var kunn med han på den tiden, han var separert med kona på den tiden, men stakk tilbake da hun også var gravid, så hun ene halvsøsteren min er født året før. Så ikke kom her å si at jeg ikke vet hvem faren min er. Og i tillegg er jeg veldig lik han, det så jeg selv på bildet. Så ikke ta å sammenlign en annen sak som ikke har noe som helst med denne saken å gjøre. Saken her er faktisk at han er en dårlig far og at jeg faktisk vil vite mer.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, belarina91 said:

Unnskyld meg men, jeg vet faktisk hvem min far er, mamma var kunn med han på den tiden, han var separert med kona på den tiden, men stakk tilbake da hun også var gravid, så hun ene halvsøsteren min er født året før. Så ikke kom her å si at jeg ikke vet hvem faren min er. Og i tillegg er jeg veldig lik han, det så jeg selv på bildet. Så ikke ta å sammenlign en annen sak som ikke har noe som helst med denne saken å gjøre. Saken her er faktisk at han er en dårlig far og at jeg faktisk vil vite mer.

Du skal i det minste, som noen over her nevnte, fastsette farskap for å ha rett på arv, på lik linje med dine søsken, den dagen han faller fra.

Anonymkode: 3f7c0...692

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror aldri du vil få noe forhold til han eller dem, det viser de tydelig at de ikke er interessert i. Men du kan få svar, bevis og rettigheter. Og hvis du føler at du trenger det, så hadde jeg absolutt tatt den testen.

• Liker 1
Skrevet

Ta å krev en test. 

Er din mor som gjorde en avtale, du har ikke vært en del av den. 

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen😊 jeg vet egentlig ikke hvorfor jeg tenker så mye. Har egentlig aldri tenkt no direkte på arv, selv om jeg føler innerst inne at det er noe jeg fortjener siden han aldri har stilt opp. Jeg er veldig interessert i slekt gransking og opphav, og siden jeg egentlig ikke vet så mye der, så føler jeg at det er store deler av livet mitt som mangler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...