Gå til innhold

Et lite dilemma

Fremhevede innlegg

Gjest Jomfru
Skrevet

Jeg skal gifte meg til sensommeren med min elskede. Men jeg har et lite problem. Min mor og min tante kan ikke fordra hverandre. Hva gjør jeg? Mamma sier at hvis jeg inviterer tante, kommer hun ikke, noe som vil være veldig trist. Skal jeg unnlate å invitere tante og hennes familie? Vi har lite kontakt med dem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huffda, dette var ikke bra..

men din mor er vell i prinsippet viktigere enn din tante...

(min personlige mening uten aa vite detaljer...)

saa om mor ikke kommer dersom din tante er invitert, hadde jeg nok latt vaere aa invitere...

(mine besteforeldre er skilt og skyr hverandre som pesten, men jeg inviterer dem begge og forventer at begge kommer...)

Skrevet

Jeg synes ikke du skal unnlate å invitere noen. At de to ikke kan fordra hverandre er ganske umodent, klarer de ikke å være normalt høflige og omgås hverandre de få timene et bryllup varer så er det deres problem og ikke ditt. La dem ordne opp i det selv, og forhåpentligvis er de såpass voksne at de kan begrave stridsøksen for din skyld.

Skrevet

:o

Kan ikkje forestille meg at di eiga mor vil unnlate å kome i bryllaupet ditt uansett... Kva om dei vert plasserte laaangt vekke frå kvarandre?

Men viss valet faktisk står mellom mor og tante veit eg jo kva eg ville valt.

Uff, så kjedeleg med slike kjedelege dilemma no når de berre skal gle dykk! :trøste:

Skrevet
Jeg synes ikke du skal unnlate å invitere noen. At de to ikke kan fordra hverandre er ganske umodent' date= klarer de ikke å være normalt høflige og omgås hverandre de få timene et bryllup varer så er det deres problem og ikke ditt. La dem ordne opp i det selv, og forhåpentligvis er de såpass voksne at de kan begrave stridsøksen for din skyld.

:Nikke:

Men hvis du virkelig MÅ velge - så er jo mammaen din viktig da...rart å skulle feire bryllup uten henne, med mindre dere hadde hatt et særs dårlig forhold.

Vet det har vært en lignende tråd et sted...med noe av den samme problemstillingen!

Personlig synes jeg det er helt tåpelig av voksne mennesker å oppføre seg sånn (selv om jeg jo ikke kjenner årsakene og bakgrunnen for det)... Det er jo deres dag og dere som skal kunne bestemme hvem dere vil invitere, at en av dem evt. takker nei pga. den andre - det er leit, men da er det dems valg igjen...og deres tap!

Gjest Jomfru
Skrevet

Jeg personlig har ingenting imot tante og hennes familie (hun er gift, har to små barn og et stebarn på min egen alder). Jeg har også andre tanter og onkler og de blir invitert. Syns dette er veldig vrient, men jeg vil jo klart at mamma skal være i bryllupet.

Skrevet

Har et lignende problem med sambos stemor og sambos stesøster... riktignok ikke en mamma inne i bildet men.. Vi skal be begge to, så får de ordne opp selv..Forventer jo at de vil oppføre seg i bryllupet.

Synes kanskje du skal ta det opp med din mor. Litt dårlig gjort at hun sier hun ikke vil komme hvis tanten kommer, det skal jo trossalt ikke gå utover DEG!

Det er DIN dag, og da er det jo litt egoistisk å tenke på seg selv og hvem hun liker og ikke liker...

Men det er min mening da..kjenner jo ikke hele historien heller...

Gjest baby-E
Skrevet

du får minne moren din på at det er DIN dag, ikke hennes. Og at hun virkelig burde ta seg sammen for din skyld.

Ærlig talt, voksne mennesker!

Skrevet

ville invitert begge jeg. Jeg har liknende problemer i familien min, men det er faktisik ikke mitt problem. alle blir invitert, så får de slåss om hvem som skal komme og ikke.

Skrevet

Jeg er i nogen lunde samme situasjon som deg. Min mamma og hennes søster/min tante kommer ikke overens pga noe som skjedde for noen få år siden.

Min mamma har sagt at det skal gå ok om min tante kommer, men min tante sier at hun ikke kommer om mamma kommer :evil:

Jeg synes det er utrolig barnslig gjort av henne, men hun bestemmer selv. Har da mest lyst til å la være å be henne, men da vet jeg at da får min bestemor høre det fra min tante - noe som er enda mer teit :sur:

Så for freden sin skyld vil hun få innbydelse, så får jeg egentlig håpe at hun takker nei :-?

Betyr tanten din mye for deg? Har du prøvd å snakke med mammaen din om hvor mye det betyr for deg?

Når jeg tenker på mamma og min tante, så er det søren ikke rart det er krig i verden :frustrert:

Skrevet

Jeg håper det ordner seg for dere alle og husk det er DERES dag, ikke mammas, tantes, stemors osv.

Skrevet

Har samme "problem"...!

Mamma og min tante på min fars side har aldri kommet overens. (Hun er gift med min fars bror, mamma og pappa er skilt.) Jeg ser heller ikke denne familien noe ofte, så jeg har invitert dem til kaffe.

Der blir det mange gjester og de kan lett holde seg unna hverandre...

I tillegg har jeg det samme problemet med min eks-stefar, som var min stefar i 13 år.

Bestefar har sagt at han ikke kommer i bryllupet hvis eks-stefaren min kommer til middag.

Så derfor ber jeg han til middag også.

Man må prioritere....! :)

Skrevet

Vi har også litt det samme "problemet". Jeg ser ikke på det som et problem fordi vi gjør som vi ville gjort under normale forhold for ikke å trekkes inn i dramaet. Det er altså min samboers mor som ikke vil at vi skal invitere hennes søster. Denne søsteren har jeg aldri møtt, og vi har ingenting med de å gjøre nå, men hun er sambos ene fadder, noe som gjør at vi mener det er uetisk å ikke invitere henne. Faktisk har også presten vår, som er disse søstrene sin bror, også sagt at han synes ikke hun burde bli invitert.

Men vi satser rett og slett på at hun sier nei takk til invitasjonen. Bryllupet er ganske langt unna, de må reise over nesten halve Norge for å komme dit. Det øker jo sjansene for at hun ikke kommer. Satser også på å få noen av de to brødrene deres til å spille litt i kulissene hvis de alle likevel er enige. Men vi vil ikke være de som sier at hun ikke er invitert når alle andre tanter og onkler er det.

Hvis hun likevel skulle si ja så får vi alle bare gjøre det beste ut av det. Folk må kunne oppføre seg som voksne mennesker. Like før jeg sier det til svigermor nå sånn som hun maser om det der...

Skrevet

Jeg hadde invitert begge,så hadde de selv bestemt om de vil komme eller ikke.

Gjest Jomfru
Skrevet

Nei jeg vet jammen ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vet at mamma ikke kommer dersom hun har bestemt seg. Besteforeldrene mine kommer til å bli kjempe lei seg dersom jeg ikke inviterer tante og hennes familie.

Gjest Gjesta
Skrevet

Be muttern om å skjerpe seg. Jeg hadde invitert de jeg ønsket å ha der, uavhengig av sånne barnslige kommentarer. Det er mutterns tap om hun ikke stiler opp for deg på din store dag, og det viser jo hvem som er den voksne også.

Gjest Vigdis_brud05
Skrevet

Noe av det samme her i huset. Men da med svigermor og svigerfar :o

Sambo tok turen til svigerfar (han som ikke ville komme) og tok han for seg. Forklarte og ba.

Til slutt sa enderlig svigerfar ja. Han kommer han også! :hoppe:

(Så får vi håpe de kan late som om de er voksne den dagen)

Skrevet
Be muttern om å skjerpe seg. Jeg hadde invitert de jeg ønsket å ha der' date=' uavhengig av sånne barnslige kommentarer. Det er mutterns tap om hun ikke stiler opp for deg på din store dag, og det viser jo hvem som er den voksne også.[/quote']

Må bare si meg enig med det Tex sier her. Det er jo deres dag, og klarer de ikke legge en gammel feide til side den dagen, ja da kan de la vær å komme!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble ikke invitert i min nieses bryllup da hun giftet seg for to år siden. Det var utrolig sårende, men jeg sendte gaver til dem alikevel. Tror ikke det var hun som hadde det avgjørende ordet, men "gamlemor" (svigerinna mi)selv. Selv om slektninger er bitre fiender må det vel gå ant å legge stridsøksa fra seg akkurat dager som denne. Er selv gravid og når tiden kommer har jeg tenkt å invitere både min niese m/fam og hennes foreldre til barnets dåpsdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...