Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Søndag er dagen jeg ønsker å få tingene mine flyttet. Jobber de på denne dagen?

Anonymkode: c2dce...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende, men du må nok regne med å betale mer for en søndagsjobb enn en hverdagsjobb. Ta kontakt og spør. 

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes vel flere hundre flyttebyråer i landet, så du må bare kontakte de ulike du kunne tenkt deg bruke å høre om dem jobber søndager... Det er ikke noen faste normer for transportselskaper slik som butikker har... 

Anonymkode: 08474...d85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalt ikke. Søndagsjobbing er brudd på arbeidsmiljøloven (unntaket er selvfølgelig helsepersonell og lignende). Men finnes sikkert de som gjør det likevel da det er få sanksjoner mot dette. Prisen er nok litt høyere. 

Anonymkode: 3ce84...98a

AnonymBruker
Skrevet

Men jobber de ulovlig/svart dersom de flytter tingene min på søndag?

AnonymBruker
Skrevet

TS

Skrevet (endret)
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jobber de ulovlig/svart dersom de flytter tingene min på søndag?

Om de jobber ulovlig kommer an på tolkningen av arbeidsmiljøloven. Jeg ville argumentert for at arbeidets art gjør det nødvendig med søndagsarbeid, og noen vil helt sikkert motstride dette.

Om det jobbes svart eller ikke har ikke ned ukedag å gjøre, men om de betales svart - uten kvittering. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Normalt ikke. Søndagsjobbing er brudd på arbeidsmiljøloven (unntaket er selvfølgelig helsepersonell og lignende). Men finnes sikkert de som gjør det likevel da det er få sanksjoner mot dette. Prisen er nok litt høyere. 

Bare tull. De jobber nok om søndager, men regn med å måtte betale overtidstillegg! 

Hilsen yrkessjåfør

Anonymkode: deb61...de6

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søndag er dagen jeg ønsker å få tingene mine flyttet. Jobber de på denne dagen?

Da må du i tilfellet betale temmelig mye overtidsbetaling for de ansatte. Men har du penger så kan det sikkert la seg ordne.

Sørg bare på å gå til seriøse, ingen bransje er mer klager på enn flyttebransjen.

Anonymkode: 87730...f68

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Unntaket er om arbeidets art gjør det nødvendig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...