Gå til innhold

Jobb på Vinmonopolet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor involvert er man i vinanbefalinger på polet som nyansatt ekstrahjelp? Sitter mest i kassa og setter ut varer? Får man kursing i starten? Hva med lønn?

Anonymkode: 86937...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De ansatte i Vinmonopolet holder en nokså høy standard, så jeg vil tro du vil få en innføring i de ulike sortene dere selger, hva som passer til hvilken rett og lignende. De som jobber fulltid blir til og med sendt til forskjellige vingårder rundt i Europa.

Anonymkode: 6c02f...7a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jobbet der mens jeg studerte, var utrolig artig og spennende. Jeg fikk ikke formell opplæring fordi jeg bare var ekstrahjelp, de med fast stillingsprosent har ganske intensive nettkurs og samlinger. Butikkene har dog smaking (tror det var en gang i måneden) både med og uten mat før eller etter åpningstid. 

Jeg kunne lite om vin da jeg begynte, men de som var fast ansatte kunne helt utrolig mye og kunne lære meg det grunnleggende. Satt mye i kassa i begynnelsen, men var også ute og fylte på (og da kommer folk og spør, altså!) Jeg spurte kollegaene mine mye fordi jeg etterhvert utviklet en genuin interesse for vin, og det var veldig moro å jobbe sammen med folk som delte den interessen!  

Anonymkode: 91719...a97

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er forresten god timelønn og digg arbeidstid når man jobber på polet ;)

Anonymkode: 91719...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må gjennom et obligatorisk nettkurs (med avsluttende prøve) før du får begynne i det hele tatt. Ansatte holder høy standard, og det vet kundene. Du kan bli spurt selv om du "bare" sitter i kassa. (Utrolig mange som spør hva denne vinen passer til samtidig som de skal betale feks) Å jobbe i polet krever en stor spisskompetanse, og ikke minst interesse for drikkevarer. Det er også en del fokus på hvorfor Vinmonopolet er som det er, og hva som er vår samfunnsoppgave.

Men bra betalt!

Anonymkode: 2dc2a...3ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har jobbet i vinmonopolet i 5 år😊 Tok obligatorisk opplæring på 4 trinn de første månedene etter jeg startet. Og etter har jeg vært på flere kurs og turer. Vi har også masse e-kurs som vi skal ta. Du får vel ikke samme opplæring som ekstravakt, så da må man bare lære av kolleger.

Vi har flere smakinger i måneden og ett par ganger i året har vi tema-smakinger med mat.

Anonymkode: fd618...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg er så glad vi har Vinmonopolet i Norge! 😃

Anonymkode: 69bf8...4e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres interessant ut. Jeg har hørt at det er vanskelig å få høy stillingsprosent, stemmer det? Hvor mange vakter er typisk for en ekstrahjelp pr mnd? Hva ser man etter når noen ansettes? 

Anonymkode: 86937...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker

Noen som vet hva man får i lønn om man får jobb der? 

Anonymkode: c3f41...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På Monday, August 06, 2018 den 19.07, AnonymBruker skrev:

Jeg er så glad vi har Vinmonopolet i Norge! 😃

Anonymkode: 69bf8...4e8

Jeg er i alle fall VELDIG glad for at jeg har så utrolig kort vei til Sverige...              

Anonymkode: d47ae...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...