Gå til innhold

Lite bryllaup 'i stillhet' - gåve i etterkant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fekk akkurat ein veldig god nyheit - ei god venninne gifta seg for 3 veker sidan! :)

Me har gått på skule saman for ca. 5 år sidan, og hang mykje saman då. Me har halde kontakten (om enn noko sporadisk), og ho var faktisk toastmaster då me gifta oss for snart 2 år sidan!

Eg vil veldig gjerne sende dei ein liten oppmerksomhet no når dei har gifta seg, men bør eg det? Kan det virke påtrengande, sidan dei hadde eit lite bryllaup (kun foreldre og forlovarar)?

Og viss me bestemmer oss for å sende ei gåve - kva kan vere aktuelt? Har jo aldri sett ønskeliste, veit ikkje kva dei har, korleis dei bur etc... :klø:

Vart brått litt vanskeleg dette synst eg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skader nok ikke, men selv ville jeg nok ikke gjort det.

Skrevet

jeg synes at om du har lyst til aa sende noe, saa kan du godt gjoere det. det blir de sikkert glade for.

Selv om de valgte aa feire bryllupet i stillhet betyr ikke at de ikke liker oppmerksomhet :sjarmor:

Skrevet

Jeg syns det fint går an å gi gave selv om du fikk vite om bryllupet i etterkant. Det er vel bare en hyggelig ting å gjøre :)

Hadde en slektning som giftet seg i "hemmelighet" (av ulike grunner), og de fikk gave i etterkant. Og vi fikk takkekort :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Om ikke kan du jo sende et koselig kort eller noe?

Skrevet

Jeg hadde sent en liten gave om jeg var i din situasjon

Skrevet

Jeg hadde også sendt en liten gave.

Koldbruna

Skrevet

Send en liten gave vel:=) Viser jo bare at du synes det er hyggelig for dem.. På en annen side reagerer hun nok ikke om hun ikke får gave:=)

Skrevet

En gave er jo koselig...eller bare et fint kort!

De forventer det nok absolutt ikke, og blir sikkert glade... Men det trenger jo ikke være noe stort, kan jo nesten bare sende blomster også da, med gratulasjoner. Eller en kjærestevott, eller gi dem en god årgangsvin - hvis de liker det! :wink:

Skrevet

Gave virker garantert omtenksomt og hyggelig, og ikke påtrengende. Synes det var fint tenkt av deg, jeg! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis vi kjenner brudeparet sender vi kort eller gave selv om vi ikke er invitert.

Skrevet

Hadde en nabo som giftet seg i hemmlighet for ikke så lenge siden. de har ikke hatt noe fest... Har mye kontakt med de.

Kjøpte friske blomster til de jeg - tenkte overhode ikke på at det var galt jeg da.... Bare kosliå gjøre slke ting synes jeg nå da..

Skrevet
Hvis vi kjenner brudeparet sender vi kort eller gave selv om vi ikke er invitert.

:Nikke:

Skrevet
Gave virker garantert omtenksomt og hyggelig, og ikke påtrengende. Synes det var fint tenkt av deg, jeg! :)

:Nikke: Helt enig med deg!!!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har en venninde som giftet seg i all stillhet i utlandte. Vi sendte en diger blomst vi, syns det er hyggelig å sende en oppmerksomhet. Ingen blir vel sure for det...?

Skrevet

:Nikke:

Me òg. Var berre litt usikker sidan det no var eit 'stille' bryllaup... Men gåve er kjøpt inn (gjenstår berre å finne den nye adressa deira... :wink:) - me kjøpte ein enkel løpar, liten lysestake og eit stilig lys. :)

Takk for meiningane dykkar - god hjelp! :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...