AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Over tid har jeg blitt kjent med en mann som nærmer seg 50 og er singel, jeg liker han bedre for hver gang vi møtes. Til å begynne med virket han ganske kjedelig fordi han aldri tok initiativ til å snakke med meg eller holde samtalen i gang om jeg begynte. Men nå prater vi og han har begynt å vise at han bryr seg. Vi er ikke der at jeg har spurt om han har hatt noen lange forhold, men ut fra litt detektivarbeid ser det ikke ut som han har hatt noen forhold av varighet, eller kanskje det bare er lenge siden. Jada, jeg kan prøve å la det eskalere forsiktig, men det går ikke helt unna i svingene. Mulig jeg er i frendzone selvfølgelig. Har ikke lyst til å dumme meg ut ved å være direkte siden vi skal være i samme hobby-miljø også fremover. Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med å sjekke opp (altså, han er kjærestematerie) en mann som tilsynelatende er evig ungkar? Er det fordi han ikke vil ha kjæreste mon tro? Kanskje kan han ikke bli forelsket? Eller er det fordi han er en rolig type, kanskje litt sjenert til og med, og andre damer bare har gitt opp? Noen som vil dele noen tanker? Anonymkode: d492a...412
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Damer kan ikke havne i friendzone. Det er et fenomen forbeholdt menn. 95% sjans for at han er ufrivillig singel. 5% sjans for at det er selvvalgt. HAn er mest sannsynlig ufrivillig singel fordi han ikke har evner til å knytte relasjoner. Enten er han en skikkelig raring (hold deg unna) eller så har han en psykisk diagnose (hold deg unna). Anonymkode: 75cb5...8fb 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Damer kan ikke havne i friendzone. Det er et fenomen forbeholdt menn. 95% sjans for at han er ufrivillig singel. 5% sjans for at det er selvvalgt. HAn er mest sannsynlig ufrivillig singel fordi han ikke har evner til å knytte relasjoner. Enten er han en skikkelig raring (hold deg unna) eller så har han en psykisk diagnose (hold deg unna). Anonymkode: 75cb5...8fb Enig hvis det er psykisk diagnose, slike er det bare å styre unna. Anonymkode: d6233...34b 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Eller så er han for kresen. Jeg kjenner mannfolk i samme alderen selv som er evig ungkar, aldri hatt kjæreste. Problemet er at de selv er en 3'er eller 4'er på utseendeskalaen men har null interesse for damer som er noe mindre enn en 9'er. Da blir det som regel dårlig med forhold... Dama skal gjerne helst være 25 år yngre også, i tillegg til utseendet... Anonymkode: 1d682...d92 4
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Slapp av ts. Kjør på. Når du som kvinne tror en mann er interessert i deg (noe mer enn vennskap) så er det 99% sikkert han er interessert i fitta di. Anonymkode: 36308...827 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Damer kan ikke havne i friendzone. Det er et fenomen forbeholdt menn. 95% sjans for at han er ufrivillig singel. 5% sjans for at det er selvvalgt. HAn er mest sannsynlig ufrivillig singel fordi han ikke har evner til å knytte relasjoner. Enten er han en skikkelig raring (hold deg unna) eller så har han en psykisk diagnose (hold deg unna). Anonymkode: 75cb5...8fb Joda absolutt mulig å gå i vennefella som dame, har opplevd det selv. Anonymkode: a2a86...84b 4
Collan Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Damer kan ikke havne i friendzone. Det er et fenomen forbeholdt menn. 95% sjans for at han er ufrivillig singel. 5% sjans for at det er selvvalgt. HAn er mest sannsynlig ufrivillig singel fordi han ikke har evner til å knytte relasjoner. Enten er han en skikkelig raring (hold deg unna) eller så har han en psykisk diagnose (hold deg unna). Anonymkode: 75cb5...8fb Så det er overhodet ikke noen andre muligheter? Hvis han for eksempel er sjenert og introvert som meg vil han mest sannsynlig gå singel gjennom livet selv om han ser forholdsvis bra ut. Eller mener du at det å være sjenert og introvert kvalifiserer til en psykiatrisk diagnose? TS: Det kan hende at han er interessert i deg, og det kan hende at han ikke er det. Så lenge han ikke prøver seg må DU prøve deg hvis du vil finne ut av det. Da risikerer du å få et negativt svar, sånn er livet. Jeg har aldri tatt den sjansen, men så er jeg også evig singel. 11
McMary Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Eller så er han for kresen. Jeg kjenner mannfolk i samme alderen selv som er evig ungkar, aldri hatt kjæreste. Problemet er at de selv er en 3'er eller 4'er på utseendeskalaen men har null interesse for damer som er noe mindre enn en 9'er. Da blir det som regel dårlig med forhold... Dama skal gjerne helst være 25 år yngre også, i tillegg til utseendet... Anonymkode: 1d682...d92 Han ser veldig bra ut, men ut fra gamle FB bilder ser han bedre ut nå enn før. Aner ikke noe om preferansene hans, men vil overraske meg om utseende er det eneste han går etter da han har dybde. Introvert, ikke ekstrovert hallå-på-deg type. Vil heller tro han er kresen på intelligensen egentlig, men vet ikke. Ah, ble avbrutt og glemte anonymknappen før publisering der altså. TS Endret 6. august 2018 av McMary 2
McMary Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 1 time siden, Collan skrev: TS: Det kan hende at han er interessert i deg, og det kan hende at han ikke er det. Så lenge han ikke prøver seg må DU prøve deg hvis du vil finne ut av det. Da risikerer du å få et negativt svar, sånn er livet. Jeg har aldri tatt den sjansen, men så er jeg også evig singel. Jeg er TS. Greia er at jeg har vært gift til nå og vil ikke virke desperat, som om jeg bare tar den første og beste for å slippe og være alene. Tvert i mot vil jeg jo egentlig være alene en stund etter å alltid ha vært i et forhold. Men han er så spesiell at jeg ikke vil gå glipp av han ved å liksom være uinteressert og dermed havne på bare-venner lista mens en annen dame trer inn i bildet. Du kjenner uttrykket "hvis noe virker for godt til å være sant, så er det sannsynligvis det". Sånn føles det. Som om jeg har en delikat situasjon og er livredd for å tråkke i salaten. For det som er sært ved en person for andre er spennende for meg, ingen av mine venninner ville falt for denne mannen. Men så tenker jeg, kanskje det er noe riv ruskende galt siden han tross alt er singel og har vært det i hvert fall noen år nå? Skal jeg prøve å koble meg av følelsesloopen før den eskalerer? Jeg synes det er nyttig å lese andres meninger og erfaringer her inne, det får meg til å tenke. Jeg ser jo at andre her inne har vært single i flere år, så det er kanskje ikke helt uvanlig selv om man er normal følelsesmessig? Det er det jeg lurer på da. Har han bare ikke møtt en han har vært forelsket i som har vært forelsket tilbake? Kanskje har jeg er sjanse der andre ikke har siden jeg har noen av de samme særhetene og interessene? Men altså, det er alltid (?) han som avslutter samtaler med at han skal noe annet, så det får meg til å tenke at jeg ikke er så spennende. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 Jeg lurer på det samme selv, bare at min er noen år yngre enn din, nærmere førti enn femti. Så vidt jeg vet har han aldri vært i noe forhold. Jeg kan tenke meg flere gruner, men ingen som ikke også passer for med folk som har vært i forhold. Alle slags folk er jo i forhold: tykke, tynne, sure, slemme, kvisete, deprimerte, uføre osv. Sier ikke at min er alt dette, men du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Det må være en slags x-faktor ved dem som ikke er i forhold? Kanskje vil de ikke? Kanskje får de hetta av å være for nære noen? Jeg synes ‘min’ er fantastisk selv om jeg også ser at han har noen feil som kanskje gjør han mindre attraktiv i manges øyne. Vi er venner og treffes regelmessig på begges initiativ. Treffes dere noe på tomannshånd, Ts? Eller er det kun i forbindelse med hobbyen? Det har mye å si for veien videre. Anonymkode: ffbe5...ba7 2
Collan Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 24 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på det samme selv, bare at min er noen år yngre enn din, nærmere førti enn femti. Så vidt jeg vet har han aldri vært i noe forhold. Jeg kan tenke meg flere gruner, men ingen som ikke også passer for med folk som har vært i forhold. Alle slags folk er jo i forhold: tykke, tynne, sure, slemme, kvisete, deprimerte, uføre osv. Sier ikke at min er alt dette, men du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Det må være en slags x-faktor ved dem som ikke er i forhold? Kanskje vil de ikke? Kanskje får de hetta av å være for nære noen? Anonymkode: ffbe5...ba7 X-faktoren trenger ikke være mer mystisk enn at han er for introvert og sjenert til å ta initiativ. En attraktiv kvinne blir sjekket opp av menn, en attraktiv mann får gå i fred så lenge han ikke tar initiativ selv. Det er selvsagt et lite unntak for menn som tilhører de 4-5% mest attraktive, altså høye, kjekke, god sosioøkonomisk livssituasjon osv., disse kan oppleve å bli aktivt sjekket opp. Er man ikke blant disse 4-5% vil man forbli singel om man ikke tar initiativ. Jeg har fått høre fra kvinner jeg kjenner og kvinner jeg ikke kjenner at jeg ser bra ut, men siden jeg er introvert og sjenert når det kommer til den slags har jeg aldri blitt sjekket opp. Noen få småhint har jeg fått, men det er alt. Disclaimer til slutt: Det hender selvsagt en sjelden gang at kvinner sjekker opp menn som ikke er i det aller øverste sjiktet av attraktivitetsskalaen, men dette skjer svært sjelden sammenlignet med hvor ofte det skjer med de 4-5% mest attraktive. 3
McMary Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på det samme selv, bare at min er noen år yngre enn din, nærmere førti enn femti. Så vidt jeg vet har han aldri vært i noe forhold. Jeg kan tenke meg flere gruner, men ingen som ikke også passer for med folk som har vært i forhold. Alle slags folk er jo i forhold: tykke, tynne, sure, slemme, kvisete, deprimerte, uføre osv. Sier ikke at min er alt dette, men du skjønner sikkert hva jeg vil fram til. Det må være en slags x-faktor ved dem som ikke er i forhold? Kanskje vil de ikke? Kanskje får de hetta av å være for nære noen? Jeg synes ‘min’ er fantastisk selv om jeg også ser at han har noen feil som kanskje gjør han mindre attraktiv i manges øyne. Vi er venner og treffes regelmessig på begges initiativ. Treffes dere noe på tomannshånd, Ts? Eller er det kun i forbindelse med hobbyen? Det har mye å si for veien videre. Anonymkode: ffbe5...ba7 TS her. Interessant. Er de treffene deres dating, eller treffes dere som venner og du lurer på når det skal skje noe mer? Har det skjedd noe mellom dere? Vi treffes og snakkes i forbindelse med hobby, men hender vi er på tomannshånd littegrann, og det er slik jeg har begynt å bli litt bedre kjent med ham. Hvis han spør om vi skal finne på noe annet sammen en dag, ville jeg tatt det som klart tegn på interesse nok til at det er "lov" å begynne å snakke om følelser. Det er litt tidlig for meg å spørre en mann om å gå ut synes jeg, bør vel ha en viss tid alene for å ikke virke for needy, selv om jeg mentalt har vært singel en stund. 1
McMary Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, Collan skrev: X-faktoren trenger ikke være mer mystisk enn at han er for introvert og sjenert til å ta initiativ. En attraktiv kvinne blir sjekket opp av menn, en attraktiv mann får gå i fred så lenge han ikke tar initiativ selv. Det er selvsagt et lite unntak for menn som tilhører de 4-5% mest attraktive, altså høye, kjekke, god sosioøkonomisk livssituasjon osv., disse kan oppleve å bli aktivt sjekket opp. Er man ikke blant disse 4-5% vil man forbli singel om man ikke tar initiativ. Jeg har fått høre fra kvinner jeg kjenner og kvinner jeg ikke kjenner at jeg ser bra ut, men siden jeg er introvert og sjenert når det kommer til den slags har jeg aldri blitt sjekket opp. Noen få småhint har jeg fått, men det er alt. Disclaimer til slutt: Det hender selvsagt en sjelden gang at kvinner sjekker opp menn som ikke er i det aller øverste sjiktet av attraktivitetsskalaen, men dette skjer svært sjelden sammenlignet med hvor ofte det skjer med de 4-5% mest attraktive. Dette her var jo et fantastisk positivt svar i mine øyne. 😄 Han bare går og venter på å bli sjekket opp. Da bare cruiser jeg dette inn. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 6 minutter siden, McMary skrev: Dette her var jo et fantastisk positivt svar i mine øyne. 😄 Han bare går og venter på å bli sjekket opp. Da bare cruiser jeg dette inn. Ja, og de er det mange av, inkl. min samboer. Mange flotte menn der ute som er for sjenerte, ikke så opptatt av festing og drikking osv. Anonymkode: d05a3...25c 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 Liker en sånn en jeg også, men det er så vanskelig å forstå om han er sjenert eller bare overlegen? Hvordan skal man klare å skille på de to da...Han er hyggelig men svarer kort og klarer liksom ikke holde en samtale. Er ikke den som sitter og skravler i pausen og han henger litt for seg selv. Anonymkode: abca6...8c6 1
OppNedPåAlt Skrevet 7. august 2018 #16 Skrevet 7. august 2018 Min stefar var en slik en, evig ungkar, kanskje litt sjenert og kunne sikkert virke uinteressert. Men mamma stod på Kunne ikke hatt en bedre stefar, han er en fantastisk person og de er veldig lykkelige sammen 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #17 Skrevet 7. august 2018 8 timer siden, Collan skrev: X-faktoren trenger ikke være mer mystisk enn at han er for introvert og sjenert til å ta initiativ. En attraktiv kvinne blir sjekket opp av menn, en attraktiv mann får gå i fred så lenge han ikke tar initiativ selv. Det er selvsagt et lite unntak for menn som tilhører de 4-5% mest attraktive, altså høye, kjekke, god sosioøkonomisk livssituasjon osv., disse kan oppleve å bli aktivt sjekket opp. Er man ikke blant disse 4-5% vil man forbli singel om man ikke tar initiativ. Jeg har fått høre fra kvinner jeg kjenner og kvinner jeg ikke kjenner at jeg ser bra ut, men siden jeg er introvert og sjenert når det kommer til den slags har jeg aldri blitt sjekket opp. Noen få småhint har jeg fått, men det er alt. Disclaimer til slutt: Det hender selvsagt en sjelden gang at kvinner sjekker opp menn som ikke er i det aller øverste sjiktet av attraktivitetsskalaen, men dette skjer svært sjelden sammenlignet med hvor ofte det skjer med de 4-5% mest attraktive. Det er mange introverte både kvinner og menn som er i forhold. Introverte er ofte sterke, oppegående mennesker som vet hva de vil. Har ingenting å gjøre med å være sjenert. Noen menn er tafatte, det er sant. Og disse blir ikke kvinner interessert i. Men at kvinner på generell basis ikke sjekker opp menn, det er bare tull. Uansett er det kanskje én type menn jeg kan se for meg som sliter: Det er dem som verken tør å sjekke opp selv, eller ta ballen når en kvinne forsøker å sjekke opp ham. Anonymkode: ffbe5...ba7 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #18 Skrevet 7. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Liker en sånn en jeg også, men det er så vanskelig å forstå om han er sjenert eller bare overlegen? Hvordan skal man klare å skille på de to da...Han er hyggelig men svarer kort og klarer liksom ikke holde en samtale. Er ikke den som sitter og skravler i pausen og han henger litt for seg selv. Anonymkode: abca6...8c6 Hva er det eventuelt som tyder på at han liker deg? Anonymkode: ffbe5...ba7
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #19 Skrevet 7. august 2018 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen menn er tafatte, det er sant. Og disse blir ikke kvinner interessert i. Vi er ikke tafatte. Vi liker damer veldig godt, men vi vil ikke plage dere med å prøve å sjekke dere opp. Anonymkode: f31ea...456 1
McMary Skrevet 7. august 2018 #20 Skrevet 7. august 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er ikke tafatte. Vi liker damer veldig godt, men vi vil ikke plage dere med å prøve å sjekke dere opp. Anonymkode: f31ea...456 Men dere trenger ikke "sjekke opp" heller, bare vis interesse og la det eskalere! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå