AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Alle byer og bygder har noen originaler. Naboen vår er en av dem. "Hele byen" vet hvem hun er.. En enkel sjel. Hun driver en hobbygruppe/forening og har en tilhørende facebookside med en god del følgere. På grunn av denne foreningen har hun flere ganger vært i lokalavisa. Dette er hun stolt av og hun tror hun er noe spesielt. Jeg blir flau over ting hun legger ut på facebook fordi hun tydeligvis ikke ser selv hvordan hun fremstår.. Av og til slenger jeg en kommentar til samboer om dette etter eller med en kompis og samboern min overhører det. Her om dagen sa samboer at nå var hun "drittlei av mobbingen" min. Jeg har selvfølgelig ikke mobbet... men hun mener at det er slemt av meg å gjøre narr av naboen og le av alle rare påfunn og ting hun legger ut på facebook spesielt fordi hun kanskje er litt enkel, selv om dette er noe hun gjør frivillig. Det er jo ikke sånn at jeg faktisk sier dette så naboen vår vet om det, dessuten er samboer av typen som aldri gjør en flue fortred og som vil alle vel alltid. Jeg mener hun for lett blir krenket på alle andres vegne, derfor trenger jeg noen innspill fra damene her (jeg er mann). Hva kan jeg svare henne så hun fortstår at det ikke er så galt som hun skal ha det til og at det er helt menneskelig å bruke andre mennesker som stikker seg frem som kilde til litt hverdagshumor. Anonymkode: f1fed...8c2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 Populært innlegg #2 Skrevet 6. august 2018 Jeg er som deg og gjør det samme, men samboeren din har unektelig et poeng. Anonymkode: 9dda1...425 51
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er som deg og gjør det samme, men samboeren din har unektelig et poeng. Anonymkode: 9dda1...425 Hvorfor mener du hun har et poeng da? Tror vi er mange som gjør dette og som ikke ser noe galt i det. Anonymkode: f1fed...8c2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Det er vel mer baksnakking enn mobbing. Jeg er nok litt som deg. Men det blir veldig påfallende å kommentere noe HVER gang dette menneske legger ut noe. Anonymkode: b3f4d...8a1 19
Peaches Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Det er da helt uskyldig "mobbing" av naboen, vil tro at det er veldig vanlig. Jeg gjør det selv med flere på Facebook. Er man så dum at man legger ut utilsiktet morsomme ting på facebook, ja så fortjener man å bli gjort litt narr av. Lei av at folk tar seg nær av absolutt alt for tiden. Men da har muligens ikke kona di den type humoren, så kanskje best å la det være, men du må jo kunne spøke med kompiser... 🙄 3
Gent82 Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 Hun har et poeng hvis du kommenterer det jevnt og trutt. Det er litt slitsomt å høre på sånt etter en del runder. 31
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Kanskje samboeren din synes du er litt enkel og blir bekymret for at andre ler av deg bak din rygg på samme måte? Anonymkode: 5840c...360 34
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Ganske så enkelt å gå å rakke ned på andre mennesker også må jeg si. Hvorfor bryr du deg så innmari om hva denne naboen legger ut? Anonymkode: 20528...d28 25
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor mener du hun har et poeng da? Tror vi er mange som gjør dette og som ikke ser noe galt i det. Anonymkode: f1fed...8c2 Fordi det er lite fruktbart å gjøre narr av andre, enten de vet det eller ei. Du drar deg selv ned i søla og blir et dårligere menneske. Snu det heller på hodet, så bra at folk tørr å være "rare"/annerledes enn norm. Hvis du gjør det og ikke ser noe galt i det har du defintivt et problem. Men som sagt jeg gjør til tider sånn selv(synes det er bedre å le av enn med) men er fullstendig klar over at det er en lite matnyttig ting å drive med. Jeg beundrer de som har evnen til å la være. Anonymkode: 9dda1...425 14
Gjest hind Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 Mobbing er det vel ikke akkurat, men du baksnakker henne nok temmelig ofte siden samboeren din reagerer. Kan du ikke bare roe ned på det da?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 Det er vel kanskje mer hakking enn mobbing, men det er ikke akkurat en tiltalende egenskap det heller. Jeg ville jobbet med å legge det fra meg, om jeg var deg. Vet ikke om dere har barn eller planlegger det etterhvert? Det er veldig viktig å være obs på at barn lett får med seg om foreldrene hakker eller slenger dritt, og de kan da fort få forståelse over at det er greit og så kan det eskalere til at barna blir mobbere. Anonymkode: 6857d...628 28
Gjest HerrBæsjerumpehull Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 Ja, det er galt å slarve, og ja, de fleste slarver fra tid til annen. Det er ikke nødvendigvis en stor greie. Men når det er sånn at det går på repeat, om den samme naboen hver jævla gang, så blir det også så uendelig kjedelig å høre om for alle andre, og nesten litt komisk på en mindreverdighetskompleksaktig måte. Så bare for ikke å begå ennå mer sosialt selvmord, kan det være lurt av deg å gjøre som samboeren din sier her.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ganske så enkelt å gå å rakke ned på andre mennesker også må jeg si. Hvorfor bryr du deg så innmari om hva denne naboen legger ut? Anonymkode: 20528...d28 Hvorfor ikke? Noen er enkle, andre gjør enkle ting? 😛 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er lite fruktbart å gjøre narr av andre, enten de vet det eller ei. Du drar deg selv ned i søla og blir et dårligere menneske. Snu det heller på hodet, så bra at folk tørr å være "rare"/annerledes enn norm. Hvis du gjør det og ikke ser noe galt i det har du defintivt et problem. Men som sagt jeg gjør til tider sånn selv(synes det er bedre å le av enn med) men er fullstendig klar over at det er en lite matnyttig ting å drive med. Jeg beundrer de som har evnen til å la være. Anonymkode: 9dda1...425 Lite matnyttig ja, fælt og slemt nei. Jeg skader ikke naboen på noen måte, gjør ingenting galt sånn sett. Det er heller ikke sånn at hun er så uskyldig selv, hun har en historie med dårlig oppførsel hun og (mot andre, ikke meg), så på en måte kan du kalle det karma. Anonymkode: f1fed...8c2 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 Jeg ville ha gjort som deg og det gjelder nok de fleste. De færreste ville vel ha omtalt det som mobbing. Når det er sagt finnes det mennesker som genuint lever etter at dette ikke er greit å gjøre. Beundringsverdig, men ikke noe for meg beklagelig nok. Anonymkode: 89b62...ebd 1
Honey Dew Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 Hadde det vært greit for deg hvis det var omvendt? Du lager og gjør noe du er stolt over og naboen din ler av deg og baktaler deg? Det vitner om at du har dårlig selvbilde og må heve deg over andre, ved å le av dem. La naboen din være i fred og jobb med å endre synet ditt på andre mennesker som kanskje ikke er like "heldig" og som har like gode ressurser som deg selv. 16
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke? Noen er enkle, andre gjør enkle ting? 😛 Lite matnyttig ja, fælt og slemt nei. Jeg skader ikke naboen på noen måte, gjør ingenting galt sånn sett. Det er heller ikke sånn at hun er så uskyldig selv, hun har en historie med dårlig oppførsel hun og (mot andre, ikke meg), så på en måte kan du kalle det karma. Anonymkode: f1fed...8c2 Du tok ikke poenget. Du skader deg selv, det var poenget. Anonymkode: 9dda1...425 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Mobbing, baksnakking eller latter, det er uansett dårlig oppførsel av deg, ts. Tenk akkurat hva du vil, men hold det for deg selv. Anonymkode: 44ce2...63b 8
Gent82 Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: hun har en historie med dårlig oppførsel hun og (mot andre, ikke meg), så på en måte kan du kalle det karma. Om det stemmer, og du bare mobber innom husets fire vegger så kommer du ikke SÅ dårlig ut her nå, men hør på samboeren din. 3
Gjest førstedamen Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Håper ikke dere har barn, for barn har en tendens til å få med seg slikt og disse barna blir ofte god å baksnakke selv. Å baksnakke andre for underholdning er ikke en god egenskap og om jeg var deg ville jeg holdt tankene om naboen for meg selv. Folk er forskjellige og det er faktisk positivt!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er vel kanskje mer hakking enn mobbing, men det er ikke akkurat en tiltalende egenskap det heller. Jeg ville jobbet med å legge det fra meg, om jeg var deg. Vet ikke om dere har barn eller planlegger det etterhvert? Det er veldig viktig å være obs på at barn lett får med seg om foreldrene hakker eller slenger dritt, og de kan da fort få forståelse over at det er greit og så kan det eskalere til at barna blir mobbere. Anonymkode: 6857d...628 Mobbing er det ingen andre enn samboer som mener det er tror jeg. VI har ikke barn, men skal definitivt ha hvis ting går som planlagt. Kommer selvfølgelig til å lære våre fremtidige barn at det ikke er riktig å slenge dritt eller baksnakke. Hvis vi hadde hatt barn nå da hadde jeg nok ikke sagt dette foran barnet, nei. Det jeg tror ikke kommer ordentlig fram her er at selv om hun er naboen vår så er hun en person som selv stikker seg frem i offentligheten og derfor er som en offentlig person å regne. Ikke kjendis akkurat, men hun er heller ikke "private Lene" på facebook og når hun er i lokalavisa som leder av foreningen sin. Og det er dette jeg reagerer på og kommenterer, ikke om dørskiltet på døra til hennes private hjem er stygt eller fint, for å sette det på spissen. Pluss at hun som sagt har sine svin på skogen og har muligens vært på kanten av loven noen ganger. Hadde reaksjonene deres vært det samme dersom det var Erna Solberg jeg lo av? Det tror jeg ikke. Anonymkode: f1fed...8c2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå