Gå til innhold

Voldelig forhold som sitter igjen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg var i et veldig voldelig forhold for noen år siden. Jeg endte på legevakten med hjernerystelse og blåmerker både på hals, kragebein, ryggsøylen og på armene. Jeg gikk fra han etter den kvelden, men desverre var ikke det et engangstilfelle og jeg sliter med traumer etter mange slag og psykisk mishandling. Heldigvis flyttet han til en annen by etter jeg gikk fra han. 

Nå har jeg faktisk fått en fantastisk nydelig og rolig kjæreste. Han er rett og slett helt fantastisk. Han er så omtenksom og oppmerksom, han setter meg først uansett. Og det er ikke på en sånn ekkel påtatt måte jeg er vant til. Men så fikk jeg plutselig melding fra denne voldelige kjæresten min om at han var tilbake i byen. Jeg svarte selvfølgelig ikke og blokket nummeret, og jeg vet han skrev det for at jeg skulle bli stressa. Og det ble jeg. Den nye kjæresten min vet alt om han, og jeg fortalte han en kveld om meldingen jeg fikk. Og jeg begynte selvfølgelig å gråte. For jeg er redd for at han eksen min plutselig kommer på døra. 

Og han nye kjæresten min reagerte så "fint". Han trøst meg og sa at han ville ikke la noe skje meg og at jeg kunne ringe han når som helst om jeg skulle høre lyder og bli redd. 

Han nye er fantastisk, rett og slett herlig mot meg. Og jeg er så trygg med han. Men så er jeg så redd for at jeg skremmer han vekk med dette dramaet. Jeg spurte han rett ut om han syntes det var mye å forholde seg til, og han sa ordrett "Selvfølgelig er det mye å forholde seg til at noen har gjort noe sånt mot deg, men jeg er her. Så du får ikke avslutte dette på grunn av han". 

Og jeg vil jo ikke det. Men så er det en stemme inni meg som sier at jeg aldri kan være i et forhold igjen, for jeg drar folk ned med denne angsten. 

Off.. Noen andre som har klart å etablere et sunt og godt forhold etter noe slikt? 

Anonymkode: f55a4...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der. Ti år i voldelig forhold, og jeg møtte utrolig nok han jeg er gift med i dag, samme dagen det ble slutt. Vel og merke etter jeg gjorde det slutt med eksen. Tre uker inn i forholdet vårt, prøvde eksen å drepe meg. Han har laget et helvete med alt fra å ta opp gjeld i mitt navn uten at jeg har visst det, til å henge rundt huset vårt for å skremme, ødelegge tingene våre osv. Han har sendt meldinger med jevne mellomrom, og han har prøvd å få mannen min sparket med løgner. Han er anmeldt x antall ganger uten at noe har skjedd. Jeg krymper meg fremdeles sammen hvis mannen min blir sint og fekter litt med armene i sinne. Og det er mange arr og riper jeg sitter igjen med jeg aldri blir kvitt. Men nå har jeg vært sammen med mannen min i 11 år. Han er her enda. Han har stått ved meg hele veien gjennom alt helvete. Og selvfølgelig er det tøft, det sier han og. Men som han sier, jeg har jo ikke gjort noe galt eller noe for å fortjene at han stikker. Han har vært gjennom ptsd behandling og gudene vet hva han ikke har måtte takle. Det finnes noen gode, ekte mannfolk der ute, som ser DEG og ikke bagasjen din. Og jeg håper og tror at han du har funnet er en sånn en. For det unner jeg deg på alle områder!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...