Gå til innhold

Er det bare jeg som synes det er verre når det er JEG som avviser en jeg egentlig liker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker jo fremdeles på han 2 år etter han kom inn i livet mitt. Tråden kan bli lang om jeg forteller historien, men jeg turte hovedsaklig ikke. Jeg følte noe inni meg strittet imot, at jeg burdte gitt det en sjanse, men jeg nektet. Så jeg har bare gått og vært lei meg og det har vært krevende for hjernen min med slik spenning over så lang tid. Det verste har nok lagt seg nå. Jeg er mer der at jeg ikke har lyst til å gi opp håpet 100% , men har også på en måte insett at jeg ikke skal håpe for mye. Han kan neppe ha noen anelse om hva jeg egentlig tenkte og følte. 

Jeg driver å møter en annen mann nå som er interessert i meg, men jeg får bare ikke følelser for han. Jeg tenker liksom "hadde det vært han andre". 

Jeg tror nesten det hadde vært bedre om det faktisk skjedde, enten vi hadde blitt sammen eller funnet ut at vi ikke fungerer sammen. Men jeg fant ikke ut noen ting om det. Kan det være derfor det er så vanskelig å gi slipp?

Anonymkode: 9fc4a...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du skal kunne åpne døra for kjærlighet for noen andre må du lukke døra for han du har avvist. Vær ærlig med deg selv, etter 2 år er det på tide å gi opp alt håp på at det kan bli dere. Det var ikke meningen at det skulle bli det. Gå videre i livet. 

Anonymkode: c7682...6cd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du skal kunne åpne døra for kjærlighet for noen andre må du lukke døra for han du har avvist. Vær ærlig med deg selv, etter 2 år er det på tide å gi opp alt håp på at det kan bli dere. Det var ikke meningen at det skulle bli det. Gå videre i livet. 

Anonymkode: c7682...6cd

men jeg synes det er kjedelig absolutt hele tiden. Har ikke møtt noen enda som jeg liker. Hvordan lukker man døra for noen egentlig? Er så teit med slike metaforer.
Evt gjenoppta kontakten.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

men jeg synes det er kjedelig absolutt hele tiden. Har ikke møtt noen enda som jeg liker. Hvordan lukker man døra for noen egentlig? Er så teit med slike metaforer.
Evt gjenoppta kontakten.

Har du kontaktet ham etter bruddet og snakket med ham? 

Anonymkode: e9e8a...616

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du kontaktet ham etter bruddet og snakket med ham? 

Anonymkode: e9e8a...616

leser dere bare det dere vil lese? eller forklarer jeg dårlig?
Det var aldri noe brudd. Vi datet ikke en gang. Han viste seg interessert. Skrev rett ut at han kunne tenke seg å bli kjent, men jeg ble betatt og gjorde meg opptatt med andre ting. Det ble ikke noen ordentlig avslutning som "jeg tror ikke vi passer sammen, vi avslutter". Det ble bare til at jeg drepte samtalen til hver gang. Til hver jævla gang jeg ser noe fra han så tenker jeg at det kune vært oss. Men kaos som jeg blir av følelser så tenkte jeg at det som vanlig er for godt til å være sant at det kan skje meg nå.  
Nå har vi hverandre stående på venne og følgerlista. 

Skrevet

Spør han da. Hvis han er singel.

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Gent82 skrev:

Spør han da. Hvis han er singel.

nei, jeg er redd for at jeg fremstår som kjempe teit! og nå som følelsene først har begynt å legge seg så tør jeg ikke å fyre opp igjen. men jeg innser nå at livet bare gikk forbi. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

nei, jeg er redd for at jeg fremstår som kjempe teit! og nå som følelsene først har begynt å legge seg så tør jeg ikke å fyre opp igjen. men jeg innser nå at livet bare gikk forbi. 

Bare gjør det, forstår veldig godt at det er kjempevanskelig - men, hva har du å tape på det? :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg driver å møter en annen mann nå som er interessert i meg, men jeg får bare ikke følelser for han. Jeg tenker liksom "hadde det vært han andre". 

Yeah right

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Rumle skrev:

Bare gjør det, forstår veldig godt at det er kjempevanskelig - men, hva har du å tape på det? :)

jeg er ikke sikker nok på at jeg er stabil. jeg aner ikke hva som gikk av meg da jeg begynte å like han. fikk et veldig anstrengt forhold til han pga mine følelser. Alle andre kan jeg ha et avslappet forhold med, men ikke han. Det virker bedre nå som følelsene mine ikke har vært helt i hundre. Jeg brukte alltid lang tid på å svare han for eksempel , og analyserte hvordan jeg skulle svare perfekt. men herregud, jeg ser jo at eg kunne vært mindre høytidelige. noen gange svarte jeg ikke i det hele tatt heller. Fordi jeg var redd for å virke intr!!!!!

Skrevet

Skal du vingle og komme med selvmotsigelser så blir dette en jævla lang tråd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gent82 skrev:

Yeah right

??

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke sikker nok på at jeg er stabil. jeg aner ikke hva som gikk av meg da jeg begynte å like han. fikk et veldig anstrengt forhold til han pga mine følelser. Alle andre kan jeg ha et avslappet forhold med, men ikke han. Det virker bedre nå som følelsene mine ikke har vært helt i hundre. Jeg brukte alltid lang tid på å svare han for eksempel , og analyserte hvordan jeg skulle svare perfekt. men herregud, jeg ser jo at eg kunne vært mindre høytidelige. noen gange svarte jeg ikke i det hele tatt heller. Fordi jeg var redd for å virke intr!!!!!

Har dere noen slags kontakt nå?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Rumle skrev:

Har dere noen slags kontakt nå?

vi liker hverandres bilder i ny og ne. men akkurat nå så nei. hadde i vinter.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

vi liker hverandres bilder i ny og ne. men akkurat nå så nei. hadde i vinter.

Kan du ikke prøve å starte med å ta opp kontakten igjen da? Det er ingen grunn til å føle seg teit :)

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Rumle skrev:

Kan du ikke prøve å starte med å ta opp kontakten igjen da? Det er ingen grunn til å føle seg teit :)

Men jeg aner ikke hva han egentlig synes om meg nå. Han kan ha blitt redd for å gi meg en sjanse pga oppførelen og. 
Jeg tenker at det er min skyld og at jeg får "lide i stillhet" . Jeg tenkte så mye stygt da han skrev med meg også. "han vil bare sex, løper etterpå" "han skriver garantert med 10 andre" "han vil finne ut jeg ikke er bra nok" "jeg minner om ei hun liker" "jeg skal være midlertidig moro"  "dette er for godt til å være sant" osv. 

Men noe annet inni meg sier at han kom i livet mitt fordi jeg skulle være heldig. jeg tok det bare ikke. vi har fri vilje.
men det har gnagd.

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg aner ikke hva han egentlig synes om meg nå. Han kan ha blitt redd for å gi meg en sjanse pga oppførelen og. 
Jeg tenker at det er min skyld og at jeg får "lide i stillhet" . Jeg tenkte så mye stygt da han skrev med meg også. "han vil bare sex, løper etterpå" "han skriver garantert med 10 andre" "han vil finne ut jeg ikke er bra nok" "jeg minner om ei hun liker" "jeg skal være midlertidig moro"  "dette er for godt til å være sant" osv. 

Men noe annet inni meg sier at han kom i livet mitt fordi jeg skulle være heldig. jeg tok det bare ikke. vi har fri vilje.
men det har gnagd.

Du overtenker alt, virkelig. Du må enten prøve å legge det til siden og starte opp en dialog igjen eller akseptere at det ikke ble noe mer og gå videre.

Jeg synes du skal gi det en sjanse :)

Endret av Rumle
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Rumle skrev:

Du overtenker alt, virkelig. Du må enten prøve å legge det til siden og starte opp en dialog igjen eller akseptere at det ikke ble noe mer og gå videre.

Jeg synes du skal gi det en sjanse :)

Hva om han tar opp igjen kontakten! Jeg kan jo gå videre, men prøve igjen dersom han tar kontakt. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om han tar opp igjen kontakten! Jeg kan jo gå videre, men prøve igjen dersom han tar kontakt. 

Det er også en mulighet, men det kan jo fort ende opp med at ingen tar kontakt  :)

Endret av Rumle
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

men det har gnagd.

Ah, som jeg kjenner meg igjen i de tankene, du aner ikke. Om han siste jeg skrev med og møttes litt tenkte jeg at han skrev til meg siden de 10 damene han hadde skrevet til først ikke var ledige for kvelden og at han så på meg som nødløsningen sin, og jeg ghostet han etter det. Trist at man blir så ødelagt av dårlig selvtillit og dårlige erfaringer at slikt kan ødelegge et pontensielt forhold. Syns også du skal sende en uskyldig melding bare for å høre, men om du virkelig ikke vil er det kanskje lurt å blokke han fra steder så du kommer deg lettere videre, det har jo gått 2 år og burde ikke lenger stå i veien for nye flammer. 

Anonymkode: a16b9...39a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...