AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Da broren min skulle bli pappa, spurte han pent om han kunne få låne en god del utstyr til babyen. Jenta vår hadde akkurat fylt 1,5 år, så det passet fint. Jeg sa selvfølgelig ja, mot at vi skulle få tingene igjen når det var vår tur. Det var han helt enig i. Dermed kjørte jeg avgårde maaaasse klær, sengetøy, vugge, dyne, vippestol, ergobaby med innlegg, babygym, babysete til tripp-trapp, bilstol med base, bilstolpose, sammenleggbart badekar og en del andre ting. Men nå er det vår tur igjen, niesen vår har blitt to år, og vi venter barn nr. 2. Jeg spurte derfor broren min om vi kunne få igjen tingene våre. Det viste seg å bli vanskelig.... Svigerinnen har for det første lånt masse av tingene bort videre, og hun husker ikke helt til hvem (?). Hun er en sånn flagrende, veldig snill jente som vil dele alt, men som er ufattelig rotete og glemsk. Hun tar overhodet ikke vare på tingene sine. Noe fikk vi tilbake: Ergobabyen er helt ødelagt i borrelåsen og dermed ubrukelig (den var i perfekt stand da de fikk den). De fleste av klærne er fulle av inngrodde flekker, mange av klærne er borte, og jeg har også fått en del (ikke så fine...) klær jeg aldri har sett før (dette går egentlig greit, regnet med at klærne ville bli preget av slitasje). Men- bilstol med base og vugge er det eneste vi har fått tilbake som er i hel og god stand. Svigerinnen min har sagt at hun skal forsøke å oppspore noen av de andre tingene, men virker ikke veldig engasjert... Nå er jeg mildt sagt ganske frustrert. Broren min (og svigerinnen) tjener godt, og jeg synes de kunne tilbudt seg å erstatte noen av de mest kostbare tingene. Mannen min sier at familie er familie, og at vi bare får bite i det sure eplet og kjøpe inn alt på nytt. Hva synes dere..? Anonymkode: caf48...226 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Betale så klart Anonymkode: 25ddf...740 23
Ulrikke Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 I utgangspunktet mener jeg at bror og svigerinne selvfølgelig skal erstatte det de har rotet bort eller ødelagt. Bare det å finne på å låne videre ting man selv har lånt er jo helt på bærtur... At klær osv får flekker må man vel kanskje regne med, men ellers skal vel ting tåle normal bruk av en ekstra baby. Men så lurer jeg: tror dere at dere skal ha enda et barn? Altså, gå for nummer tre? For i så fall tror jeg at jeg ville vurdert å kjøpe nytt (og absolutt ikke låne bort noe som helst). Er du overbevist om at dette er siste blir det litt annerledes....Da ville jeg nok mast litt mer på å finne igjen ting eller få det erstattet.... 26
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 Her bør de selvsagt betale. Anonymkode: 33ab8...427 8
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 De betaler det det koster å erstatte det som er borte eller ødelagt. Ville aldri lånt bort noe til de igjen. Svigerinna di må være helt blåst som låner bort ting som ikke er hennes. Anonymkode: 8c896...ba0 25
Joppeline Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 (endret) De må selvfølgelig betale for det de har mistet/rotet bort. Må si dere var svært generøse som lånte bort så masse. Leit at de ikke var takknemlige og oppegående nok til å ta vare på tingene. Endret 6. august 2018 av Joppeline 22
altflyter Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Her bør de absolutt betale. Avtalen var at dere skulle få det igjen og den avtalen har de brutt. Familie eller ei. Dere skal da virkelig ikke ha en haug med ekstrautgifter fordi svigerinnen din er vimsete. Her ville jeg enkelt og greit satt foten ned og bedt dem erstatte alle tingene. De burde ha vett nok til å se det selv, men det har de åpenbart ikke, så da må dere si ifra. 22
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Var avtalen at dere skulle få det tilbake? Jeg har nemlig vært i samme situasjon selv, lånte bort endel til min svigerinne. Trodde jeg hadde vært tydelig på at det var et lån, men det viser seg at hun ikke tolket det sånn siden jeg ikke hadde sagt : jeg skal ha det tilbake! Anonymkode: 54cf9...98b 7
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa selvfølgelig ja, mot at vi skulle få tingene igjen når det var vår tur. Det var han helt enig i. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Var avtalen at dere skulle få det tilbake? Jeg har nemlig vært i samme situasjon selv, lånte bort endel til min svigerinne. Trodde jeg hadde vært tydelig på at det var et lån, men det viser seg at hun ikke tolket det sånn siden jeg ikke hadde sagt : jeg skal ha det tilbake! Anonymkode: 54cf9...98b Anonymkode: 33ab8...427
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da broren min skulle bli pappa, spurte han pent om han kunne få låne en god del utstyr til babyen. Jenta vår hadde akkurat fylt 1,5 år, så det passet fint. Jeg sa selvfølgelig ja, mot at vi skulle få tingene igjen når det var vår tur. Det var han helt enig i. Dermed kjørte jeg avgårde maaaasse klær, sengetøy, vugge, dyne, vippestol, ergobaby med innlegg, babygym, babysete til tripp-trapp, bilstol med base, bilstolpose, sammenleggbart badekar og en del andre ting. Men nå er det vår tur igjen, niesen vår har blitt to år, og vi venter barn nr. 2. Jeg spurte derfor broren min om vi kunne få igjen tingene våre. Det viste seg å bli vanskelig.... Svigerinnen har for det første lånt masse av tingene bort videre, og hun husker ikke helt til hvem (?). Hun er en sånn flagrende, veldig snill jente som vil dele alt, men som er ufattelig rotete og glemsk. Hun tar overhodet ikke vare på tingene sine. Noe fikk vi tilbake: Ergobabyen er helt ødelagt i borrelåsen og dermed ubrukelig (den var i perfekt stand da de fikk den). De fleste av klærne er fulle av inngrodde flekker, mange av klærne er borte, og jeg har også fått en del (ikke så fine...) klær jeg aldri har sett før (dette går egentlig greit, regnet med at klærne ville bli preget av slitasje). Men- bilstol med base og vugge er det eneste vi har fått tilbake som er i hel og god stand. Svigerinnen min har sagt at hun skal forsøke å oppspore noen av de andre tingene, men virker ikke veldig engasjert... Nå er jeg mildt sagt ganske frustrert. Broren min (og svigerinnen) tjener godt, og jeg synes de kunne tilbudt seg å erstatte noen av de mest kostbare tingene. Mannen min sier at familie er familie, og at vi bare får bite i det sure eplet og kjøpe inn alt på nytt. Hva synes dere..? Anonymkode: caf48...226 Jeg begriper ikke at du låner bort, eller rettere gir bort, så mye når du vet at du en dag får bruk for tingene dine selv. Du vet hvordan svigerinnen din er, men du selv er jo prikk lik, uten at du vil innrømme elelr ser deg selv slik du beskriver deg selv og vi ser deg. Ting til baby brukt av ett barn ser gjerne tilnærmet ubrukt ut, særlig når vi er personer som tar vare på tingene vår. Når ting har blitt brukt av to barn eller flere er de som regel "oppbrukte"/ godt brukt. Nå har du lært, og får ta en prat med broren din om hvordan dere innbyrdes ønsker å løse situasjonen. Og for egen del, jeg har lært ved å låne bort få ting. Jeg låner ikke bort noe og blir oppfattet som vanskelig. Men jeg vil heller bli oppfattet som vanskelig, enn å få tingene våre herpet av andre og tilbake i ubrukelig stand. Har man laget barn så får man jammen påse å ha økonomi til å skaffe seg det barnet trenger uten å snylte på andre. Anonymkode: 2b268...6a1 6
Bokdamen Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet hvordan svigerinnen din er, men du selv er jo prikk lik, uten at du vil innrømme elelr ser deg selv slik du beskriver deg selv og vi ser deg. Dette skjønte jeg ikke, hvordan er TS helt lik? Og hvem er «vi» som ser henne og hvordan? 19
MissStiles Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 Betale! Han har lånt bort babygym, vippestol og bilstolen til 2 i familien hans. Begge ganger har vi fått alt tilbake. Ingen skader. Men den ene gangen hadde de ikke vasket trekket på vippestolen - gjør man ikke det når man har lånt? 7
Surreal Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 Så lenge dere har vært tydelig på at det er lån, så må de erstatte. Bare å gi beskjed om at dere trenger tingene tilbake innen en viss dato. Klarer de ikke det er det jo bare å spørre om de vil handle inn det de har roter bort selv, eller om du/dere skal gjøre det. Jeg hadde ikke forlangt at de må kjøpe nytt, men jeg hadde forventet å få noe i rimelig god stand. Klær er forbruksvare, så det hadde jeg ikke tenkt mer på😊 9
Surriball Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 Store ting hadde jeg bedt om å få erstatning for, man roter liksom ikke bort en tripptrapp og en babygym... Men klær kan man ikke regne med at kommer tilbake i samme stand... 17
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 De bør helt klart tilby seg å betale for eller erstatte tingene de har ødelagt eller rotet bort. Men jeg ville nok ikke mast og spurt om det mange ganger. Noen er bare utrolig frekke, og sånn er det bare. Ikke lån dem flere ting Anonymkode: 2d5da...c26
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 Pay up bitch! Nå er det på tide å bli VOKSEN og å lære seg å ta ansvar. Er det mulig liksom. Anonymkode: 6a33d...4d8 1
Tiramy Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 Siden avtalen var at dere skulle få tingene tilbake så burde de betale. Det eneste jeg mener de skal slippe å betale for er for klærne. 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Var avtalen at dere skulle få det tilbake? Jeg har nemlig vært i samme situasjon selv, lånte bort endel til min svigerinne. Trodde jeg hadde vært tydelig på at det var et lån, men det viser seg at hun ikke tolket det sånn siden jeg ikke hadde sagt : jeg skal ha det tilbake! Anonymkode: 54cf9...98b Hvordan endte dette? Er borti det samme nå jeg også 😱😱 venter barn nr 2 og søsteren min sier at hun trodde hun fikk tinga så hun har solgt videre... jeg har skriftlig at hun skulle låne 😭 det er snakk om mange tusen her også... jeg handlet til baby nr 1, utstyr for 70 000. Så og si alt dette lånte jeg videre til søsteren min pga hun ventet jente som jeg hadde, og fikk samme årstid-baby 😥 Jeg tror hun lyver da, og oppbevarer det nede i kjelleren. Anonymkode: b9aad...89c 1
Pearl2.0 Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Visste de at det bare var på lån? Hvis ikke så kan jeg forstå dem. Men hvis det var gjort klart og tydelig at du ville ha det tilbake så burde de ha passet bedre på tilstanden og tingenes plassering generelt.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Da broren min skulle bli pappa, spurte han pent om han kunne få låne en god del utstyr til babyen. Jenta vår hadde akkurat fylt 1,5 år, så det passet fint. Jeg sa selvfølgelig ja, mot at vi skulle få tingene igjen når det var vår tur. Det var han helt enig i. Dermed kjørte jeg avgårde maaaasse klær, sengetøy, vugge, dyne, vippestol, ergobaby med innlegg, babygym, babysete til tripp-trapp, bilstol med base, bilstolpose, sammenleggbart badekar og en del andre ting. Men nå er det vår tur igjen, niesen vår har blitt to år, og vi venter barn nr. 2. Jeg spurte derfor broren min om vi kunne få igjen tingene våre. Det viste seg å bli vanskelig.... Svigerinnen har for det første lånt masse av tingene bort videre, og hun husker ikke helt til hvem (?). Hun er en sånn flagrende, veldig snill jente som vil dele alt, men som er ufattelig rotete og glemsk. Hun tar overhodet ikke vare på tingene sine. Noe fikk vi tilbake: Ergobabyen er helt ødelagt i borrelåsen og dermed ubrukelig (den var i perfekt stand da de fikk den). De fleste av klærne er fulle av inngrodde flekker, mange av klærne er borte, og jeg har også fått en del (ikke så fine...) klær jeg aldri har sett før (dette går egentlig greit, regnet med at klærne ville bli preget av slitasje). Men- bilstol med base og vugge er det eneste vi har fått tilbake som er i hel og god stand. Svigerinnen min har sagt at hun skal forsøke å oppspore noen av de andre tingene, men virker ikke veldig engasjert... Nå er jeg mildt sagt ganske frustrert. Broren min (og svigerinnen) tjener godt, og jeg synes de kunne tilbudt seg å erstatte noen av de mest kostbare tingene. Mannen min sier at familie er familie, og at vi bare får bite i det sure eplet og kjøpe inn alt på nytt. Hva synes dere..? Anonymkode: caf48...226 Hvordan endte dette? Er borti det samme nå jeg også 😱😱 venter barn nr 2 og søsteren min sier at hun trodde hun fikk tinga så hun har solgt videre... jeg har skriftlig at hun skulle låne 😭 det er snakk om mange tusen her også... jeg handlet til baby nr 1, utstyr for 70 000. Så og si alt dette lånte jeg videre til søsteren min pga hun ventet jente som jeg hadde, og fikk samme årstid-baby 😥 Jeg tror hun lyver da, og oppbevarer det nede i kjelleren. Anonymkode: b9aad...89c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå