AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Vi har hatt elekronisk dørlås (kode) i mange år nå, og er fornøyd med det, men det er bare en veldig dum ting med låsen, og det er at det er så utrolig tungvindt å deaktivere smekklåsen. For å deaktivere smekklåsen må vi taste kommando 3 tall - masterkode 7 tall - gjenta kommando 3 tall- låsekode 8 tall. Kort sagt 21 tastetrykk for å deaktivere funksjonen, og det samme for å aktivere den igjen. Så nå lurer jeg på om det finnes noen låser som har en litt enklere måte å deaktivere smekklåsen på? Det er så utrolig tungvindt å måtte taste inn låsekoden x antall ganger pr dag, når jeg er bare rett på utsiden, enten for å hente posten, kaste søpla, eller bare er i hagen. Anonymkode: 57359...874
Belima Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Kan du ikke bare sette noe som stopper døra fra å gå helt igjen, en sko eller noe annet, når du bare skal ut med søppel eller lignende.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 Må du deaktivere/reaktivere den så mange ganger da? Skulle tro det holdt å bare låse døra? Anonymkode: 8f212...c45
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 4 minutter siden, Belima skrev: Kan du ikke bare sette noe som stopper døra fra å gå helt igjen, en sko eller noe annet, når du bare skal ut med søppel eller lignende. Nei. På grunn av dyr må døren lukkes hver gang jeg går ut. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må du deaktivere/reaktivere den så mange ganger da? Skulle tro det holdt å bare låse døra? Anonymkode: 8f212...c45 Den låser seg automatisk, og da må jeg låse den opp for hver eneste lille tur jeg har ut. Jeg kan deaktivere den på morgenen, men da må jeg aktivere den hver gang jeg skal ut (på butikken, jobb, med venninner), deaktivere den på nytt når jeg kommer hjem, for så å huske å reaktivere den før jeg legger meg. Det er dette som er så utrolig tungvindt. Jeg ønsker tips om elektroniske dørlåser som har en lettere løsning på dette, hvis det finnes. Anonymkode: 57359...874
Juni15 Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Det er veldig enkelt på Yale Doorman. Da må du kun taste masterkode. Men hvorfor bare ikke ha den deaktivert og låse manuelt? 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 7 minutter siden, Juni15 skrev: Det er veldig enkelt på Yale Doorman. Da må du kun taste masterkode. Men hvorfor bare ikke ha den deaktivert og låse manuelt? Det er ikke en mulighet på vår lås. Er smekklåsen deaktivert kan ikke døren låses uten å aktivere smekklåsen først, deretter kan vi låse. Anonymkode: 57359...874
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 37 minutter siden, Juni15 skrev: Det er veldig enkelt på Yale Doorman. Da må du kun taste masterkode. Men hvorfor bare ikke ha den deaktivert og låse manuelt? Da har jeg sjekket ut brukermanualen til Yale Doorman, og det virker enkelt å koble ut automatisk låsning, og kun bruke den i manuell modus. Takk for tips. Anonymkode: 57359...874
Juni15 Skrevet 7. august 2018 #8 Skrevet 7. august 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg sjekket ut brukermanualen til Yale Doorman, og det virker enkelt å koble ut automatisk låsning, og kun bruke den i manuell modus. Takk for tips. Anonymkode: 57359...874 Vi bruker den kun uten smekklås, og er kjempe fornøyd med den. Skulle ønske at det var mulig å aktivere en modus som låste døra etter 10/30/60 minutter, det hadde vi hatt mer behov for enn smekklås. Men allikevel, den er enkel i bruk, både når man skal sette nye koder og når man bare låser opp/igjen 😊
OppNedPåAlt Skrevet 7. august 2018 #9 Skrevet 7. august 2018 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Da har jeg sjekket ut brukermanualen til Yale Doorman, og det virker enkelt å koble ut automatisk låsning, og kun bruke den i manuell modus. Takk for tips. Anonymkode: 57359...874 ID Lock fra NorDan kan man også gjøre det med. Har en slik selv, veldig fornøyd
AnonymBruker Skrevet 7. august 2018 #10 Skrevet 7. august 2018 58 minutter siden, Juni15 skrev: Vi bruker den kun uten smekklås, og er kjempe fornøyd med den. Skulle ønske at det var mulig å aktivere en modus som låste døra etter 10/30/60 minutter, det hadde vi hatt mer behov for enn smekklås. Men allikevel, den er enkel i bruk, både når man skal sette nye koder og når man bare låser opp/igjen 😊 Slik du beskriver den, kan den brukes som en vanlig dørlås, bortsett fra at man bruker kode/brikke i stedet for nøkkel. Det er akkurat det vi er ute etter. 30 minutter siden, OppNedPåAlt skrev: ID Lock fra NorDan kan man også gjøre det med. Har en slik selv, veldig fornøyd Takk for tipset. Jeg skal sjekke den også Anonymkode: 57359...874
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå