Gå til innhold

Kredittkort uten egen inntekt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal leie bil i utlandet, og siden jeg ikke har lappen skal mannen min kjøre. Derfor trenger vi et kredittkort i hans navn, men siden vi akkurat flyttet tilbake til Norge har han ingen inntekt å vise til (fikk akkurat tilbud om deltidsjobb, men begynner ikke før i september). Han prøvde å søke om kort et par steder, men fikk automatisk avslag (det kan jeg for så vidt forstå). Jeg har både inntekt og kredittkort, men ser ut til at alle utleiefirmaer krever kredittkort i sjåførens navn... Er det noen måte å løse dette på?

Anonymkode: d75b2...f6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er forresten utlending og har tidligere kun jobbet i hjemlandet sitt, jeg er norsk.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det kan la seg gjøre. Utleiefirmaene vil jo bare ha den økonomiske sikkerheten kredittkortet gir (om dere pådrar bilen/dere bøter og slikt). Hvis du skriver under på at du tar det økonomiske ansvaret, bør det gå greit.

Men kontakt firmaet dere skal leie bil av, og spør.

Anonymkode: 5168d...401

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi skal leie bil i utlandet, og siden jeg ikke har lappen skal mannen min kjøre. Derfor trenger vi et kredittkort i hans navn, men siden vi akkurat flyttet tilbake til Norge har han ingen inntekt å vise til (fikk akkurat tilbud om deltidsjobb, men begynner ikke før i september). Han prøvde å søke om kort et par steder, men fikk automatisk avslag (det kan jeg for så vidt forstå). Jeg har både inntekt og kredittkort, men ser ut til at alle utleiefirmaer krever kredittkort i sjåførens navn... Er det noen måte å løse dette på?

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er forresten utlending og har tidligere kun jobbet i hjemlandet sitt, jeg er norsk.

Da må han søke kredittkort i det landet han har pass fra. 

Der er ingen lovlige måter å omgå dette på. Alternativt må du få førerkort, men de fleste bilutleiefirma krever at du har hatt førerkort en periode for å få leie bil. 

Anonymkode: c302b...c5c

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil tro at det kan la seg gjøre. Utleiefirmaene vil jo bare ha den økonomiske sikkerheten kredittkortet gir (om dere pådrar bilen/dere bøter og slikt). Hvis du skriver under på at du tar det økonomiske ansvaret, bør det gå greit.

Men kontakt firmaet dere skal leie bil av, og spør.

Juridisk går ikke denne tenkte løsningen din å omgjøre til praksis.

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Oppdaget at jeg kan bestille et tilleggskort til mitt kredittkort med mannen min sitt navn på. Så da bør det være i orden.

(Synes forresten at det er litt unødvendig å være så skråsikker på at det ikke finnes noen (realistiske) løsninger som AB rett over her når det viser seg å ikke stemme)

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Juridisk går ikke denne tenkte løsningen din å omgjøre til praksis.

Jeg innrømmer at jeg ikke har videre kjennskap til dette, og at jeg antok.

Hvorfor går det ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt problemer når min samboer som ikke har lappen har bestillt leiebil og brukt sitt kort. Jeg blir skrevet opp som sjåfør og hun signerer alle papirene og vi kjører avgårde. Skal sies at vi alltid bruker Avis eller Hertz ved bruk av leiebil.

Anonymkode: 89cdf...637

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bank Norwegian deler ofte ut kredittkort der andre får nei.

Anonymkode: e0b29...eaf

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...