Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #1 Del Skrevet 10. mars 2005 Nå leste jeg at mange flere liv kunne vert reddet om folk hadde lært seg førstehjelp. noen har noen timer under kjøreopplæring,men som er mange år siden. hva gjør du om du trenger det il dine barn? har du noen annen form for førstehjelp? Det kan være andre i fam som trenger de også. Alle vil vi vel komme ut for noe en dag som krever at vi trenger litt kunnskap. Hva kan du/gjør du? de fleste sikrer hus/hjem/bil,men desverre tenker de færr4ste av oss på førstehjelp. Vi går rundt og tror at det ALDRI vil ske oss noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. mars 2005 #2 Del Skrevet 10. mars 2005 Nå leste jeg at mange flere liv kunne vert reddet om folk hadde lært seg førstehjelp. noen har noen timer under kjøreopplæring,men som er mange år siden. hva gjør du om du trenger det il dine barn? har du noen annen form for førstehjelp? Det kan være andre i fam som trenger de også. Alle vil vi vel komme ut for noe en dag som krever at vi trenger litt kunnskap. Hva kan du/gjør du? de fleste sikrer hus/hjem/bil,men desverre tenker de færr4ste av oss på førstehjelp. Vi går rundt og tror at det ALDRI vil ske oss noe Jeg er helt enig med deg. Det er utrolig viktig å vite hva en skal gjøre hvis uhellet først er ute. Mange vet nok ikke hvor en skal henvende seg for å lære mer om førstehjelp. Kanskje noen som har litt greie på det kan skrive noe om det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 10. mars 2005 #3 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg kan førstehjelp. Var på kurs for et år siden.. Skal nevne at jeg går på sykepleien, og at det jo er ganske vesentlig å kunne det der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 10. mars 2005 #4 Del Skrevet 10. mars 2005 Måtte selv trå til og gi hjertemassasje til en 16-åring for et par år siden, uten å kunne noe mer enn hva jeg har sett på tv, en annen person ga munn-til-munn, mens den tredje holdt kontakten med sykehuset til ambulansen kom. I januar i år deltok jeg på førstehjelpskurs sammen med de samme menneskene fra den gangen. At det som hendte var tøft, er greit nok, men at reaksjonene skulle bli så sterke mens vi "reddet" dukkene, kom som et sjokk. Jeg skal ha flere førstehjelpskurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 10. mars 2005 #5 Del Skrevet 10. mars 2005 Luftambulansen, Røde Kors, Norsk Folkehjelp, tror de fleste arrangerer kurs. Det koster noen kroner, men en dag har man bruk for det. Kanskje kan det arrangeres i forbindelse med jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #6 Del Skrevet 10. mars 2005 Det var jeg som startet denne tråden. Grunnen var at jeg har snakket med flere med barn og de sier de kan ingenting! Det er jo ikkebare dine barn,men fam,venner,når du er ute,ferie,bilen.Ja sagt overalt. Er det bare for at vi tror det ALDRI sker oss? med tanke på hvor redd de er for alt mulig med barna så forundrer det meg.De sikrer hjem,bil og alt,men en ting de BØR kunne, det blir altså ikke gjort. Kurser får en jo overalt, så det kan ikke være forklaringen heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 10. mars 2005 #7 Del Skrevet 10. mars 2005 Kurser får en jo overalt, så det kan ikke være forklaringen heller. Tror faktisk ikke alle vet hvor de kan få tatt et slik kurs. Burde vært mer informasjon og lettere tilgjengelig. Hvis et slik kurs koster litt også, kan det fort utelate de som ikke har så god råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 10. mars 2005 #8 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg tror det er viktig å friske opp med jevne mellomrom. Jeg har en jobb som tilsier at jeg bør kunne litt førstehjelp så jeg har vært på kurs en gang med denne jobben, en gang med forrige jobb og i tillegg hadde jeg førstehjelp som valgfag på ungdomsskolen, men DET er lenge siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 10. mars 2005 #9 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg tok kurs i hjerte- og lungeredning på jobben for ett par måneder siden - anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #10 Del Skrevet 10. mars 2005 jeg har 40 timers kurs+at jeg stadig har repitisjoner. Jobbavh. Lærer utrolig mye. Man trenger ikke så avanserte kurser som dette.,men man bør kunne det grunnleggende. det er så mye man bør kunne utenom HLR. hVA OM NOEN BRENNER SEG? hVA HAR VI I MEDISINSKAPET. Småbarn er jo utsatt for mye brannskader. Hva om noen faller om+ Setter fast noe i halsen+ får fremmedlegemer i øyne,nese? slik kan vi ramse opp,men hva gjør du? anbefaler alle til å ta et kurs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #11 Del Skrevet 10. mars 2005 ja, åssen ligger det an i heimen hos dere da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #12 Del Skrevet 11. mars 2005 Hvis man er med i Norsk Luftambulanse, får man så mange gratis kurs man ønsker. De arrangerer også egne kurs for småbarnsforeldre. jeg er med hvert år jeg, bare for å friske opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2005 #13 Del Skrevet 11. mars 2005 Nei, det skjer nok aldri meg... eller mine. http://ez.kvinneguiden.no/article/articlev...eview/469/1/50/ ALLE burde gå et førstehjelpskurs i året. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå