Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte søke en jobb. Men man er på jobb 22-8.30 og får lønn kun som 30% Hvem kan leve av det? Jobben er 70% Er ikke lett å gå videre på jobb da når vakten er slutt 8.30. Jeg sover dårlig og er var på lyder. Ville nok slitt å sovet borte også. Sovetiden er fra 23-07. Noen som jobber slik? Menn hadde ikke funnet seg i slik arbeidstid. Her burde man blitt lønnet i minst 50% slik at man kan leve av lønnen. Ville likt å sett offshorearbeidere bli trukket i lønn mens de sov på plattformen. Her bør fagforbundet inn.

Anonymkode: 72d22...a9f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å hvor mye mener du at du skulle hatt for å sove på jobb? 

Anonymkode: 5714f...9c1

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte søke en jobb. Men man er på jobb 22-8.30 og får lønn kun som 30% Hvem kan leve av det? Jobben er 70% Er ikke lett å gå videre på jobb da når vakten er slutt 8.30. Jeg sover dårlig og er var på lyder. Ville nok slitt å sovet borte også. Sovetiden er fra 23-07. Noen som jobber slik? Menn hadde ikke funnet seg i slik arbeidstid. Her burde man blitt lønnet i minst 50% slik at man kan leve av lønnen. Ville likt å sett offshorearbeidere bli trukket i lønn mens de sov på plattformen. Her bør fagforbundet inn.

Forskjellen er at på en plattform jobber man hele dagen, ikke bare kommer på jobb for å sove.. 

Anonymkode: fe6b5...272

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å hvor mye mener du at du skulle hatt for å sove på jobb? 

Jeg skrev jo det. 50% Må jo ut av huset og være der. Ikke alle sover 7 timer non stop. Man kjører jo på jobb og er borte nesten 11 timer. Og får kun lønn for 3 av dem. 

Skrevet

Hvilende nattevakter er et gufs fra fortiden. Ingen burde finne seg i sånt lønnet arbeid

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde hvilende nattevakt under utdannelse og en stund mens barna var små. Arbeidstiden var 2200-0800, fikk betalt for 6 timer. Sov som en stein hver natt, og kunne ikke hatt en bedre jobb i min daværende situasjon  :) 

Anonymkode: 95a30...a19

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev jo det. 50% Må jo ut av huset og være der. Ikke alle sover 7 timer non stop. Man kjører jo på jobb og er borte nesten 11 timer. Og får kun lønn for 3 av dem. 

Ikke alle sover 7 timer non-stop, men det er mulighet for det. Alle må kjøre til og fra jobb og ingen får betalt for det uansett. 

Er bare å la være å søke på jobben om det ikke passer deg.

Anonymkode: 6d6af...b43

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Mkigjen skrev:

Hvilende nattevakter er et gufs fra fortiden. Ingen burde finne seg i sånt lønnet arbeid

Helt enig. Hvem kan jobbe 70% men kun få lønn for 30% Blir ikke stor pensjonssparing av slikt. Utbetalt ca 9000 etter skatt. Tåpelig!

Skrevet

Da vi hadde hvilende nattevakt var arbeidstiden fra 23:00-09:00. Hviletiden var fra 00:00-06:00 og man fikk lønn for 6 timer. Jeg tok noen ekstravakter som hvilende nattevakt, men angrer meg alltid fordi jeg sleit med å sove osv. Trives mye bedre med vanlige nattevakter hvor man er våken og får betalt for hele vakta :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, fresia skrev:

Da vi hadde hvilende nattevakt var arbeidstiden fra 23:00-09:00. Hviletiden var fra 00:00-06:00 og man fikk lønn for 6 timer. Jeg tok noen ekstravakter som hvilende nattevakt, men angrer meg alltid fordi jeg sleit med å sove osv. Trives mye bedre med vanlige nattevakter hvor man er våken og får betalt for hele vakta :) 

Også får man tillegg på nesten hele vakten 👍

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånne arbeidsjern som du burde fått hvilkende nattevakter fra 21-08, og 150% overtid mellom 23-07.

Anonymkode: aef82...7e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...