AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #1 Skrevet 6. august 2018 Jeg vet remsa som kommer nå, sosiale medier er ikke virkeligheten, gi nå faen, voks opp osv. Som sikkert kommer fra dere med haugevis av følgere som ikke har kjent på det her. Men jeg har en liten klump i magen, for siden jeg elsker fotografi anskaffet jeg meg instagram for en stund siden for å dele litt av lidenskapen min. Jeg følger per dags dato 180 stk, og bare 23 følger meg.. Har bare lagt til venner, kollegaer og medstudenter, ikke fremmede. Det ble også sendt ut beskjed på FB, men ingen av mine 600 «venner» der ville følge meg. Jeg vet ikke om noen med så få følgere, jenter i klassen som er helt vanlige har 500+ følgere, så jeg føler meg så patetisk, og lurer på om jeg rett og slett er en person folk ikke liker. Dere må jo innrømme at det gjenspeiler virkeligheten til en viss grad? Menn jeg har datet og vært seriøs med har heller ikke ville følge meg da vi holdt på, så kanskje folk til og med skammer seg over å kjenne meg, så de tør ikke trykke følg tilbake? I virkeligheten føler jeg meg godt likt, blir alltid bedt i masse bursdager, fester, 17 mai frokoster ++, men nå begynner jeg å lure på om folk ber meg av plikt, og at egentlig ingen ønsker mitt vennskap. Anonymkode: a131a...553
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #2 Skrevet 6. august 2018 Det kan rett og slett bety at de ikke er aktive på sosiale medier. Anonymkode: f7cb0...066
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #3 Skrevet 6. august 2018 .....for du også sier du det selv: " I virkeligheten føler jeg meg godt likt, blir alltid bedt i masse bursdager, fester, 17 mai frokoster ++, men nå begynner jeg å lure på om folk ber meg av plikt, og at egentlig ingen ønsker mitt vennskap. " Der er ikke aktive på sosiale medier. De er aktive i RL. Anonymkode: f7cb0...066 5
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #4 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: .....for du også sier du det selv: " I virkeligheten føler jeg meg godt likt, blir alltid bedt i masse bursdager, fester, 17 mai frokoster ++, men nå begynner jeg å lure på om folk ber meg av plikt, og at egentlig ingen ønsker mitt vennskap. " Der er ikke aktive på sosiale medier. De er aktive i RL. Anonymkode: f7cb0...066 Men jeg ser jo at de følger andre, og legger ut bilder i ny og ne siden jeg følger dem. Teit, men har fått en selvtillitsknekk av dette Anonymkode: a131a...553
Gent82 Skrevet 6. august 2018 #5 Skrevet 6. august 2018 Kan godt være at produktet ditt ikke traff rett på de vennene dine da. Mange av dem følger kanskje mer enn nok folk og sider allerede? Det skal muligens litt mer til å få folk til å følge deg enn å regne med at de er så snille og trykker 'følg'. Du har sikkert bra ting å vise, men noen ganger må det være det lille ekstra. De liker deg nok uansett. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #6 Skrevet 6. august 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan rett og slett bety at de ikke er aktive på sosiale medier. Anonymkode: f7cb0...066 🤣 Anonymkode: 88d46...c12
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #7 Skrevet 6. august 2018 Livet er ikke instagram. Ja voks opp. 1.world problem! Anonymkode: f0e9d...1c6 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #8 Skrevet 6. august 2018 Ts, ja det betyr at du er mindre populær ja. men du tenkt på hva du har istede. du hae 23 stk som følger deg, det er lite, men det er ikke så litte.. Anonymkode: 88d46...c12 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #9 Skrevet 6. august 2018 Hvor lenge siden er det du laget kontoen? Bruker du hashtags (og forstår du hvordan de fungerer)? Anonymkode: 59e22...428 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #10 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, Gent82 said: Kan godt være at produktet ditt ikke traff rett på de vennene dine da. Mange av dem følger kanskje mer enn nok folk og sider allerede? Det skal muligens litt mer til å få folk til å følge deg enn å regne med at de er så snille og trykker 'følg'. Du har sikkert bra ting å vise, men noen ganger må det være det lille ekstra. De liker deg nok uansett. Men de vet jo ikke hva jeg legger ut da de ikke har trykket følg, så er ikke det som er årsaken. Og folk man har hengt med i årevis burde jo følge tilbake uten det lille ekstra når de følger andre til stadighet? Anonymkode: a131a...553 1
Gent82 Skrevet 6. august 2018 #11 Skrevet 6. august 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men de vet jo ikke hva jeg legger ut da de ikke har trykket følg, så er ikke det som er årsaken. Og folk man har hengt med i årevis burde jo følge tilbake uten det lille ekstra når de følger andre til stadighet? Anonymkode: a131a...553 Hm. Tja..
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #12 Skrevet 6. august 2018 Du sier at det ble sendt ut beskjed til dine 600 venner på Facebook. Dette tror jeg ikke du kan regne med. Antagelig har bare et veldig lite antall av de 600 fått dette opp i nyhetsstrømmen sin. Anonymkode: 59e22...428 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #13 Skrevet 6. august 2018 Just now, AnonymBruker said: Hvor lenge siden er det du laget kontoen? Bruker du hashtags (og forstår du hvordan de fungerer)? Anonymkode: 59e22...428 1 år ca. Bruker ikke hashtags siden jeg har privat profil, men kan enkelt bilder bli synlige for andre med hashtags selv om profilen er privat? For da kan jeg begynne med det. Vet hvordan de fungerer mtp at andre kan lete opp og at man lettere kan bli sett på den måten. Anonymkode: a131a...553
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #14 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du sier at det ble sendt ut beskjed til dine 600 venner på Facebook. Dette tror jeg ikke du kan regne med. Antagelig har bare et veldig lite antall av de 600 fått dette opp i nyhetsstrømmen sin. Anonymkode: 59e22...428 Det var nesten godt å høre, trodde hele lista som har instagram fikk beskjed. Anonymkode: a131a...553
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #15 Skrevet 6. august 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: 1 år ca. Bruker ikke hashtags siden jeg har privat profil, men kan enkelt bilder bli synlige for andre med hashtags selv om profilen er privat? For da kan jeg begynne med det. Vet hvordan de fungerer mtp at andre kan lete opp og at man lettere kan bli sett på den måten. Anonymkode: a131a...553 Dette er vel svaret, tror jeg. Profilen er privat og derfor får du ikke flere følgere. Terskelen for å følge en privat profil er mye høyere enn for åpne profiler. De som har private profiler og mange følgere har sannsynligvis hatt åpen profil tidligere. Anonymkode: 59e22...428 7
powpow Skrevet 6. august 2018 #16 Skrevet 6. august 2018 (endret) Kanskje de fleste du kjenner lastet ned instagram for mange år siden da det kom, og ikke har fulgt noen nye siden da. Fort gjort å overse et varsel om en ny følger. Du kan jo eventuelt like noen av bildene de legger ut, og følger de deg ikke da tilbake og du synes det blir ukomfortabelt, er det bare å "unfollow". Å ha en mer personlig instagram med færre følgere har mange fordeler det også! Endret 6. august 2018 av powpow
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #17 Skrevet 6. august 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er vel svaret, tror jeg. Profilen er privat og derfor får du ikke flere følgere. Terskelen for å følge en privat profil er mye høyere enn for åpne profiler. De som har private profiler og mange følgere har sannsynligvis hatt åpen profil tidligere. Anonymkode: 59e22...428 Takk for tips har ikke tenkt på at det har noe å si siden jeg selv ikke har tenkt over om de jeg legger til har åpen eller privat profil. Tvert imot tenkte jeg at privat profil gir fler følgere siden man må følge for å se bildene. Anonymkode: a131a...553
Gjest gjestvest Skrevet 6. august 2018 #18 Skrevet 6. august 2018 Jeg ville heller hatt få følgere jeg satt stor pris på enn mange som var ubetydelig.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2018 #19 Skrevet 6. august 2018 Men du har jo 600 følgere på FB?! Hurrey! det er mange, det! Og ingenting å få en knekk i selvtilliten av! At du har 23 følgere pr nå...? javel, det er nok veeeldig mange som ikke har fått det med seg. Av de 600 på FB tipper jeg 100 har klart å få det med seg, kanskje færre. Du VET jo du er populær, og godt likt. Ikke bry deg om dette. Dette var grunnen til at jeg droppet både FB og alt annet på SoMe for over 10 år siden. Jeg gadd ikke la "likes" og følgere , styre humøret mitt eller verden min. Bare dropp det om du vet det får deg til å føle deg bedre...og vær takknemlig for hvordan det er i real life, det er tross alt viktigst Lykke til Anonymkode: a47e5...6da
Noomie Skrevet 6. august 2018 #20 Skrevet 6. august 2018 Kan jo være dine bekjente ikke er interessert i fotografi. Så hva med å bli medlem i diverse foto-grupper på facebook og dele instagram kontoen din der? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå