Gå til innhold

Hvorfor har wienerpølse/pølser så dårlig rykte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det deg igjen? 😴

Du burde lese deg opp om kosthold, og få hjelp med "sunnhetshysteriet" ditt. 

Anonymkode: 13849...821

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Har de? Jeg elsker wienerpølser.

Om de er "usunne" kommer jo an på hva som er den store fienden for noen i øyeblikket, om det er kjøtt, fett generelt, eller bare animalsk fett, eller karbohydratene i brødet...

"Usunt" er relativt.

Anonymkode: 9e95c...20c

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er mye fett i pølser. Kyllingpølser er så klart bedre, men enda mye fett. Ellers er de fleste pølser laget av muk, noe jeg synes er greit nok, men mange ikke vil ha.

Anonymkode: 43c5b...39b

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser ca 3-4 pølser med grove pølsebrød ca et par ganger i måned (oftest sammen med barna). Så lenge man spiser variert i en passende mengde, så ser jeg ikke problemet med å kose seg med pølser. Jeg pleier forøvrig å kjøpe Go&Mager pølser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er mye fett i pølser. Kyllingpølser er så klart bedre, men enda mye fett. Ellers er de fleste pølser laget av muk, noe jeg synes er greit nok, men mange ikke vil ha.

Har de? Jeg spiser kyllingwiener, og på pakningen står det 40% mindre fett. Fra Gilde.

Anonymkode: e584c...178

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, matrobot skrev:

Jeg spiser ca 3-4 pølser med grove pølsebrød ca et par ganger i måned (oftest sammen med barna). Så lenge man spiser variert i en passende mengde, så ser jeg ikke problemet med å kose seg med pølser. Jeg pleier forøvrig å kjøpe Go&Mager pølser.

Hvorfor dem? Mindre fett i go og mager?

AnonymBruker
Skrevet

Må må du faen meg gi deg. Bestill en time ho ernæringsfysiolog. Det virker beint frem farlig å fôre deg med vår mening om all slags mat.

Anonymkode: 8a3dc...f73

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor dem? Mindre fett i go og mager?

Jeg synes at matvarer generelt smaker bedre når de har mindre fett i seg, og ja, det er mindre fett i Go&Mager pølser. Når man har spist go&mager pølser en stund, så merker man hvor mye fett det er i vanlige pølser :)  

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det gjerne er kjipe plser som er sprukne i en kjele, med billig lomper og brød, ketchup sennep, tørka og fersk løk.

Anonymkode: 103c3...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de? Jeg spiser kyllingwiener, og på pakningen står det 40% mindre fett. Fra Gilde.

gilde har ikke kyllingpølser. Men i go mager serien er det 9gram fett og 12 gram proteiner, 4gram karbohydrater og nesten 2gram salt. ikke akkurat sunnhetsprodukt. Men greit nok i ny å ne. Vanlig wiener har 18gram fett og 10 gram proteiner.

Alt dette er jo pr 100gram

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, matrobot skrev:

Jeg synes at matvarer generelt smaker bedre når de har mindre fett i seg, og ja, det er mindre fett i Go&Mager pølser. Når man har spist go&mager pølser en stund, så merker man hvor mye fett det er i vanlige pølser :)  

Ahh. Anbefaler deg kyllingwienerpølsene fra Gilde da, 40% mindre fett. 1 gram mindre fett enn Go og Mager, billigere er dem og.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ahh. Anbefaler deg kyllingwienerpølsene fra Gilde da, 40% mindre fett. 1 gram mindre fett enn Go og Mager, billigere er dem og.

Jeg mener selvsagt Prior.

AnonymBruker
Skrevet

7039610025267.jpg

Disse her er bra.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7039610025267.jpg

Disse her er bra.

10 gram fett, 5.5 gram proteiner og nesten 2 gram fett. Så go mager er da mi dre fett i. Alt for mye salt. Så nei, pølser blir aldri sunt

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 gram fett, 5.5 gram proteiner og nesten 2 gram fett. Så go mager er da mi dre fett i. Alt for mye salt. Så nei, pølser blir aldri sunt

10 gram fett og 2 gram fett, hæ?

Go mager har 9 gram fett btw.

Skrevet

Pølser er finfin mat det, men som med alt annet er posjonskontroll viktig. Ikke småspis mellom måltider, og beveg deg i hverdagen. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

10 gram fett og 2 gram fett, hæ?

Go mager har 9 gram fett btw.

2 gram salt. 

Skrevet

Pølser er dårlig mat fordi de inneholder mye fett og fordi de er et raffinert blandingsprodukt.   

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...