Gå til innhold

Har du hatt en stalker? Og hvordan ble du kvitt han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke begripe at noen kan være så desperat og tar ikke nei for et nei? Hvis en mann sier han ikke er interessert, så lar han være.

Jeg var på samne middagsselskap som han. Merket han glodde litt på meg, men sa ingenting til meg før han hadde fått drukket nok. Ikke min type, men jeg var hyggelig og var ikke flørtende. Siden jeg var hyggelig, så trodde han jeg var interessert. Han klenget på meg hele kvelden. Ble veldig slitsomt. Fulgte etter meg, skulle sitte ved siden av meg og sånn. Tok ikke hintet selv om jeg gikk vekk osv

Neste dag hadde han funnet meg på FB og jeg fikk masse meldinger fra han. Jeg var sååå pen, sexy, smart, classy, ekte kvinne, drømmedama, vi bare måtte på dare, han drømte om meg, jeg så nydelig osv. Var ikke måte på. Sa på en hyggelig måte jeg ikke var interessert, men han bare fortsatt. Jeg måtte bli krass, men endte med å blokke han. Så begynte han å sende meldinger fra en kamerats profil. Skjønte med en gang det var han. Måtte blokkere igjen 

Noen dager senere,så tikker det inn meldinger på mobilen. Jeg sa "Kan du la meg være i fred?! Jeg har sagt jeg ikke er interessert " Nei, han ba om å få møte meg igjen. Vær så sniiiill? Måtte blokkere igjen.  Var tyst i en uke eller to (trodde jeg var kvitt han) og en dag står han utenfor skolen min!! Jeg gikk rett forbi mens han fulgte etter meg til bilen. Satt meg inn å kjørte. Sa ikke et ord til han. Fikk en melding fra han fra et ukjent nummer og da var jeg så lei og truet med politiet om han ikke lot meg være i fred!! Da ble det helt stille fra han

Bumbet inn i han på byen like etter, men han turte ikke å si et ord. Bare glodde på meg, men bare han lot meg være så var greit

Har du en stalker historie?

Anonymkode: efdf6...712

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Huff.....

Det verste var egentlig da jeg var 13 år og jobbet som avisbud. Hver eneste dag på jobb var det en av gutta fra den lokale pizzasjappa som kjørte bil etter meg. Kastet blomster ut av vinduet, sa jeg var så fin og bla bla bla. Han ville vil skulle skrive kjærlighetsbrev til hverandre. Og han kom med pizza til meg og venninnene mine når vi hang på "hjørnet".

Det endte med at moren min måtte ringe arbeidsplassen hans og be han om å slutte og følge etter meg....

Ellers har jeg jo hatt masse gutter som har klenga i årenes løp og som sjelden tok nei for et nei. Men ingen gærninger som du forteller om da.

Anonymkode: 4542e...33d

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde en slik en på jobben min som aldri tok nei for et nei og hun gav seg ikke før jeg truet med å gå til politiet. Jeg dro faktisk til politiet en gang, men de var stengt når jeg kom frem så det er eneste grunnen til at det ikke gikk videre. Når jeg fortalte det så skjønte hun endelig at jeg ikke var interessert og lot meg være i fred. Ikke veldig gøy..

• Liker 4
Skrevet

Lutt samme historie. Han bombarderte meg med meldinger på snap, Facebook og tlf. Blokket jeg han, så opprettet han bare ny konto! Hjalp ikke å si jeg IKKE var interessert. Så jeg sa ingenting og håpet han ville bli lei til slutt

Det toppet seg da han en dag sto på døra mi. Jeg kjeftet han ut og smalt igjen døra! Han dingte på flere ganger og var i alle vinduene. Åpent vinduet og sa jeg ringer politiet om han ikke stikker. Han gikk, men fikk enda meldinger fra han. Fikk en kamerat til å sende han en melding å si han var kjæresten min. Først da stoppet han.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Var en som jeg flørtet med i noen uker før jeg avsluttet. Men han ville ikke avslutte, han ringte, sendte meldinger og sendte meg ting i posten. Jeg svarte ikke. Så begynte han å komme innom jobben min, men jeg kunne ikke si noe på det, for det var vanlig for kunder å være der i 1 time av slengen og han kjøpte jo ting. Han spurte i resepsjonen om han kunne få nummeret mitt, siden jeg hadde nytt, og resepsjonisten syntes det var så søtt.. Hun ble lang i maska når jeg sa at han stalket meg..

Han ventet utenfor jobben min og fulgte etter meg hjem, jeg så han utenfor hekken på huset og han tok kontakt med mine bekjente. Jeg opplevde han som ufarlig, og han ga ikke lyd fra seg hver dag liksom. Men en dag hadde han sluppet ut lufta fra sykkeldekkene mine og jeg følte at han begynte å ta hevn og ble redd. 

Heldigvis fant jeg ut at han hadde fått kjæreste, og når jeg sa fra til henne ble det stopp. 

Anonymkode: 53005...3a1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en som bokstavelig talt oppholdt seg i hagen min i perioder. Jeg er mann og hun kvinne (bare bemerker det siden overskriften bruker ordet "han"), og sånn sett er vel gutt og jente like passende siden vi var hhv. 19 og 17 den gang. Men hun kunne fint sende 30 meldinger på en dag uten svar, sendte meg meldinger når hun så foreldrene mine (som hun aldri hadde møtt, men hadde funnet ut hvordan så ut) i byen og fikk også veninner til å kontakte meg. Jeg var aldri det spor interessert og hadde aldri gitt henne grunn til å tro det heller. I begynnelsen svarte jeg og ba henne virkelig la meg være i fred, etter hvert måtte jeg bare slutte helt å si noe. Så var hun da ute i hagen vår og sendte melding om det, om jeg ikke ville komme ut. Hun torde heldigvis ikke begynne å ringe på pga. mine foreldre, og da jeg flyttet ut (dette var jo da jeg var 19) ga jeg ikke beskjed om hvor.

På et eller annet tidspunkt, ganske kort tid etter at jeg flyttet ut, søkte hun heldigvis hjelp. Hun fortalte at hun hadde begynt å gå et sted og prate med noen, og selv om hun ikke sa noe om at hun pratet om meg der skjønte jeg jo at jeg i hvert fall var ett av temaene fordi stalkingen avtok etter det. Ønsker henne ikke noe vondt, så det er bare bra hun har fått det bedre, men det var helt vanvittig da det stod på. Jeg ble jo redd etter hvert, selv om jeg av naturlige årsaker nok ikke følte meg så fysisk utsatt som en del kvinner ville gjort med stalkende menn.

Anonymkode: 28132...9d8

• Liker 5
Skrevet

Hadde en stalker i 1år. Var utenfor vinduet mitt. Tok bilde av meg og sendte til meg hvor han skrev: Jeg vet alltid hvor du er :)

Han sendte meg meldinger hver dag og truet med forskjellig. En dag var det nok og jeg fant ut hvor han bodde og ringte på døra og ga han en på tryne når han åpna. Neseblod overalt og etterpå var det slutt på kontakten

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Traff en fyr på ferie. Det var han og en kamerat, og egentlig utmerket de seg negativt med en gang. Var fulle og høyrøstet på buss fra flyplassen. Jeg var med en venninne, og vi hadde bestilt uspesifisert. 

Viste seg at det kun var gamlinger der. Eneste yngre var oss to, og de to idiotene. Vi bestemte oss derfor for å gi dem en sjanse, og de begynte faktisk å oppføre seg bedre da de forsto at vi ikke var imponert over oppførselen deres. Det ble en ganske hyggelig uke. 

Da vi kom hjem ville han ene besøke meg. Jeg bodde med en venninne, og vi hadde et ekstra soverom, så det var ok, men jeg presiserte at jeg ikke var interessert i ham. Han lå også på eget rom, ingen kyssing, og ingen flørting. 

Så reiste han, og begynte å ringe hele tiden. Sa slikt som "Du er ikke den flotteste kvinnen jeg har møtt, men likevel den mest sexy, og jeg bare vet at vi skal gifte oss.", "Skal vi feire jul med min eller din familie?" og "Du er min!". 

Det hjalp ikke å si at det ikke var noe mellom oss, og at jeg overhodet ikke fantes interessert. Han fortsatte som han ikke hørte meg. 

Jeg sluttet naturligvis å svare, men da ringte han på jobben min. Første gang var jeg til pause, og innen jeg kom tilbake hadde han lagt ut til sjefen min om at han var kjæresten min, og mye tull. Jeg måtte derfor forklare til sjefen, og innen en uke var også sjefen min drittlei av mange daglige telefoner fra ham, og måtte true med anmeldelse. Da ga han heldigvis opp. 

Utrolig glad for at han ikke bodde i samme by som meg, for da hadde han utvilsomt stått på både døren hjemme og på jobb. 

Flere år senere fikk jeg venneforespørsel på FB fra ham. Lang melding jeg aldri leste også. Bare slettet melding og blokkerte. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stalker. Han leser sikkert det jeg skriver nå. 

Anonymkode: 8915e...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stalker, fra sukker. Har skrevet om han før. 8 år har han holdt på. I fjor så banket han meg opp sånn at jeg endte opp på sykehuset. Og da hadde han fått besøksforbud og blitt fortalt av politiet å holde seg langt unna meg. Han sender meg stadig vekk meldinger om at jeg er stygg og bør ta selvmord. Han er helt gæren. Og ja han er blokkert fra alt, men det hjelper lite når han sender sms anonymt eller fra andre fiktive navn. Det er helt sykelig. det begynte etter han prøvde å dra meg i armen og tvinge meg til å ha sex med han, og jeg sa nei. 

Det jeg syns er rart, er at hvis han syns jeg er så stygg og jævlig, hvorfor bruker han ikke heller tiden på å finne seg en dame han vil ha? Jeg forstår bare ikke logikken. Noen som forstår seg på hvordan en sånn manisk stalker tenker? Jeg ville jo aldri brukt 8 år på en mann jeg hatet liksom.. har snakket med noen i politiet som har eksperter på denne typen stalkere, og de mente han har en dyssosial personlighetforstyrrelse. Og mulig kan drepe en dag. 

Anonymkode: 0ff17...631

• Liker 6
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en stalker, fra sukker. Har skrevet om han før. 8 år har han holdt på. I fjor så banket han meg opp sånn at jeg endte opp på sykehuset. Og da hadde han fått besøksforbud og blitt fortalt av politiet å holde seg langt unna meg. Han sender meg stadig vekk meldinger om at jeg er stygg og bør ta selvmord. Han er helt gæren. Og ja han er blokkert fra alt, men det hjelper lite når han sender sms anonymt eller fra andre fiktive navn. Det er helt sykelig. det begynte etter han prøvde å dra meg i armen og tvinge meg til å ha sex med han, og jeg sa nei. 

Det jeg syns er rart, er at hvis han syns jeg er så stygg og jævlig, hvorfor bruker han ikke heller tiden på å finne seg en dame han vil ha? Jeg forstår bare ikke logikken. Noen som forstår seg på hvordan en sånn manisk stalker tenker? Jeg ville jo aldri brukt 8 år på en mann jeg hatet liksom.. har snakket med noen i politiet som har eksperter på denne typen stalkere, og de mente han har en dyssosial personlighetforstyrrelse. Og mulig kan drepe en dag. 

Wow, just wow :hakeslepp: Dette er virkelig ille. Huff, føler med deg :(

• Liker 4
Skrevet (endret)

Ikke meg, men min søster hadde en stalker for noen år siden. Tror de møttes på fest og han falt pladask for henne. Hun var virkelig ikke interessert what so ever. Begynte med å sende henne en haug med meldinger og ringte og ga seg ikke selv om hun sa hun IKKE var interessert eller ville møte han. Da hun blokket han overalt, så begynte han å sende flere brev i posten og gaver. Hun bodde i andre etasje og fikk noen ganger se han på utsiden, men hun latet som hun ikke var hjemme. Men han kunne noen ganger bli værende på lekeplassen og vente på at hun ville komme ut eller komme hjem. Hun ville absolutt ikke møte på han

Så fant han ut hvor hun jobbet og kunne henge utafor inngangspartiet og vente på henne. Fikk hun se han på utsiden, så tok hun bakveien. Men bumpet inn i han en gang på utsiden og han hadde med en blomsterbukett. Hun gikk ut med noen kollegaer og de synes det var SÅ søtt. Så kunne han ringe jobben og få prate med henne. Hun la bare på hver gang eller sa hun ikke ville prate. Han begynte å ta kontakt med meg (visste vi var søstere) og jeg måtte be henne ringe han osv.

Til slutt var hun så møkklei at hun sa til han over tlf hvis han ikke lot henne være så ville broren komme å skambanke han! Sa at broren var med i Hells Angles, som var løgn. Da ble han heldigvis så redd at han ikke turte mer

Endret av Aurora**
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en stalker. Han leser sikkert det jeg skriver nå. 

Anonymkode: 8915e...b6b

Ja det gjør jeg ;)

Anonymkode: b6ef0...7f3

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har. Det er noen år siden, en på jobben. Han dukket opp hjemme hos meg, kunne stå utenfor vinduene og se inn, ringte, sendte meldinger, og klarte ikke å ta et nei for et nei (jeg var aldri interessert i han, og ga på ingen måte uttrykk for det, men vi jobbet altså sammen). Jeg tok det opp med sjefen og truet med politianmeldelse, men det ga seg først da kjæresten min ringte ham opp og truet med både det ene og det andre. En fæl situasjon og opplevelse, jeg grøsser ennå ved tanken.

Anonymkode: ca146...c2c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 8/6/2018 at 1:29 PM, AnonymBruker said:

Huff.....

Det verste var egentlig da jeg var 13 år og jobbet som avisbud. Hver eneste dag på jobb var det en av gutta fra den lokale pizzasjappa som kjørte bil etter meg. Kastet blomster ut av vinduet, sa jeg var så fin og bla bla bla. Han ville vil skulle skrive kjærlighetsbrev til hverandre. Og han kom med pizza til meg og venninnene mine når vi hang på "hjørnet".

Det endte med at moren min måtte ringe arbeidsplassen hans og be han om å slutte og følge etter meg....

Ellers har jeg jo hatt masse gutter som har klenga i årenes løp og som sjelden tok nei for et nei. Men ingen gærninger som du forteller om da.

Anonymkode: 4542e...33d

Jeg syns at en voksen gutt som gir seg til å stalke en 13-åring, er ganske gæren da.

18 hours ago, AnonymBruker said:

Sånne typer skulle vært sperra inne for godt.

Anonymkode: b8159...b4f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde en extrem stalker på videregående som gikk 3 året mens jeg fikk 1. Det begynte med at han smilte til meg i gangene mer og mer, så fulgte han etter meg om jeg feks skulle i kantina eller på biblioteket. Plutselig fant han ut hvem jeg var å la meg til på FB og spammet meg med meldinger. Han tryglet om å få møte meg i friminuttene, men jeg sa nei på en hyggelig måte og fortalte at jeg hadde kjæreste. Etter jeg hadde avslått han, kom det gaver på døren som klokker, smykker og roser.. Han hadde en velstående familie, noe han likte å vise..Når jeg og kjæresten flyttet ut hjemmefra en stund senere kunne han stå med bilen sin uttfor leiligheten vår. Når kjæresten skulle på klassetur til London (vi hadde ingen aning hvordan han hadde funnet det ut), stilte han seg i soveromsvinduet vårt og tok bilde av meg når jeg sov og sendte det til kjæresten min og skrev «hun er min nå, kos deg i London». Men det skjedde ingenting mer den kvelden, annet enn at kjæresten var i full panikk og ringte politiet. 

Det skumleste var hvordan han fant ut navnet mitt, hvor jeg bodde hos mamma og hvor jeg bodde når vi flyttet ut. Vi hadde ingen felles venner og han var som sagt 3 år eldre enn meg..

Anonymkode: ed315...94b

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

stilte han seg i soveromsvinduet vårt og tok bilde av meg når jeg sov og sendte det til kjæresten min og skrev «hun er min nå, kos deg i London». 

Anonymkode: ed315...94b

Fy faen, så jævlig creepy! :sjokk: Det der ikke greit. Hvordan ble du kvitt han? Ekkelt hvordan man kan finne ut hvor folk bor hen. Jeg har skjult nummer, så ingen kan søke meg opp på Gule sider heldigvis. Venninnen min måtte flytte til slutt siden han nektet å la hver å møte opp på døra og plage henne. Han fikk besøksforbud, men hun synes det var like greit å flytte. Så slapp hun å være redd han skulle luske rundt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, smalls skrev:

Fy faen, så jævlig creepy! :sjokk: Det der ikke greit. Hvordan ble du kvitt han? Ekkelt hvordan man kan finne ut hvor folk bor hen. Jeg har skjult nummer, så ingen kan søke meg opp på Gule sider heldigvis. Venninnen min måtte flytte til slutt siden han nektet å la hver å møte opp på døra og plage henne. Han fikk besøksforbud, men hun synes det var like greit å flytte. Så slapp hun å være redd han skulle luske rundt.

Det mange ikke forstår er at en stalker vil ofte gå ganske langt for å kontakte sitt offer. Som i mitt tilfelle, der han har opprettet anonyme mobilnumre og ringt/sendt meldinger (jeg aner ikke hvordan det er mulig en gang). Har byttet navn + flyttet men han vet hvor jeg bor likevel. Kunne flyttet til utlandet men det er jo synd om man skal tvinges ut av Norge. 

Har medfølelse med alle som har opplevd en stalker, det er et mareritt! Lurer fortsatt på hva som trigger de, sånn psykisk. Hva er det de har opplevd siden de driver med psykisk terror? 

Skrevet

Jeg har hatt et par. Noen som jeg chattet med på nett som til slutt fant ut hva jeg het og hvor jeg bodde. De dukket opp på jobb og hjemme hos meg, sendte meg meldinger og ringte. Det var også en jeg hadde ONS med som var skikkelig plagsom. Han oppførte seg som om vi skulle ha blitt et par. Sendte blomster til jobben min. Ringte hele tiden, fra nye nummer og sendte så utrolig mange meldinger om alt vi skulle gjøre. På slutten ble alle disse irritert på meg fordi jeg ikke ville ha noe mer med de å gjøre at de begynte å true og kalle meg ei hore og sånne ting. De to på nettet truet jeg med politianmeldelse før de sluttet, han siste anmeldte jeg til slutt. De har heldigvis gitt seg nå, bortsett fra han siste som av og til dukker opp i butikken for å handle selv om han ikke bor i nærheten en gang. Men han har ikke gjort noe mer.

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

pinar, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...