Gå til innhold

Venninne med din/dine svigerinne(r)?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nyskjerrig

Det sies mye rart om svigermødre. Men hva med svigerinner? Hva slags forhold har du til din/dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

I mitt forige ekteskap var vi goe venner. Kan komme a at vi kente hverandre siden vi var eldig unge.

så ble eg skilt. etter noen år i voksen alder ble eg gift på nytt. eg alenemor, selvstendig med hus. Klarte meg bra osv...Å nei, ble ikke godtatt. Aldri på prat med de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dolphina

Vi er ikke gift noen av oss, men har et veldig godt forhold til min "svigerinne"!

Er ofte sammen i helgene og trener sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porselen

Den ene bor så langt unna meg, men det går greit de gangene vi møtes, selv om vi er helt forskjellige.

Har også hatt to andre svigerinner, men den broren min klarer ikke å holde på damene så kontakten blir borte når de flytter ut. Før det skjer har vi god kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline

Jeg har to svigerrinner. Den ene har jeg et veldig godt forhold til selv om vi er forskjellige. Med den andre derimot er det litt mer anstrengt. Hun er noen år yngre enn meg og har et barn. Var veldig umoden da hun ble mor og har hatt en del problemer. Jeg har alltid vært hyggelig mot henne og til tider kan vi ha en god tone. Problemet er at hun blir veldig fort sjalu og missunnelig. Tåler ikke at andre får ros for noe. Skulle hun få litt kritikk for noe, kan hun holde seg unna de personene i månedsvis for å furte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt forhold til min svigerinne, som jeg dessverre ser alt for sjeldent pga avstand. Har vært heldig og har et veldig godt forhold til hele min "svigerfamilie"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

den ene svigerinna mi er veldig grei og koselig, men hun er så streng og "jeg går rett frem samme hva jeg møter på"-dame(bulldoserdame), men jeg har et helt greit forhold til henne, men er glad for å ha henne på avstand, for hun kunne lett tatt styring over livet mitt...hun er 12år eldre enn meg

hun midterste er 19 men er så sjenert at jeg tror jeg bare har hørt henne si 20ord tilsammen i løpet av 6år...men de få orda hun sier er iallefall hyggelige

den siste er 16 og er kjempekul. Hun har egne meninger, og egen stil, bryr seg ikke med motepress og hvordan man "skal" være. hun har bein i nesa, og er veldig morsom å prate med. Hadde hun vært litt eldre kunne vi vært gode venninner(men det kommer vel med tida)

min manns bror(min svoger) har en kjæreste som er veldig koselig. Hun er nesten litt FOR perfekt, for det er ingenting galt med henne. Hun er ordentlig, men ikke FOR ordentlig, kan være alvorlig og tullete, koselig, ærlig, real, søt men ikke FOR søt, bestemt på en måte som ikke fornermer noen osv....hun har jeg et kjempegodt forhold til, og skulle ønske vi kunne møtes mye oftere

alt i alt er jeg kjempefornøyd med den "nye familien"min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Dama til broren min har jeg blitt veldig god venn med. Vi har mange felles intr og henger mye sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min svigerinne vet mer om barn enn meg. og mener at alt hun sier er rett!

Ellers er hun grei og snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mannen min har en søster som jeg har fin kontakt med. Vi har det veldig koselig sammen når vi møtes! Likeledes når vi treffer min manns bror og kone. Veldig hyggelige de også! Så jeg koser meg i deres selskap! Men de bor langt borte, så det er ikke så ofte vi treffes... :-(

Ellers så har jeg bare søstre, så på den siden blir det svogere. Har veldig god kontakt med han som er igjen. (den ene døde for noen år siden... :cry: ) Og nå holder jeg på å få en ny :-) ! Ser ut til at det er en som jeg/vi kan komme godt ut av det med!!!

Er glad for at jeg/vi har så god og fin kontakt med den nærmeste familien!!! Ville ikke vært foruten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 6 svigerinner.Min mann har 3 søsken på farsiden og 3 på morsiden.

Min manns søster på 36 har jeg kjempe god kontakt med.Vi snakker mye sammen,og er gode venninner.

Hun på 34 har jeg ikke så god kontakt med,vi har ikke snakket med henne på 8 år.

Så har min mann 3 søsken på morens side,de er 20,17 og 12 og det har jeg kjempe god kontakt med.Har fulgt de jentene i 10 år nå.

Hun på 20 er også min datters "gumor"

Så hun siste,hun er samboer med min manns bror.Jeg føler at vi også har god kontakt,men vi snakker ikke sammen daglig.

Koldbruna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min brors kone har jeg et kjempegodt forhold til. De bor i utlandet så vi ses ikke så ofte, men holder kontakt pr mail og tlf. Er gode venner når vi møtes. :)

Samboerene til min sambos brødre kjenner jeg ikke like godt. De bor også langt borte, men vi går godt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 3 svigerinner som jeg har møtt 1-2 ganger. Kjenner de ikke dessverre. Men det er fordi min mann ikke har kontakt med sine søsken :-(

Min forrige svigerinne hadde jeg veldig god kontakt med, og hang ofte sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i begge svigerinnene mine. De er lette å snakke med, morsomme og i det hele tatt kjempe fine mennesker.

AnnKristn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Jeg skulle ønske jeg hadde god kontakt med min svigerinne. Men hun gjør alt hun kan for å skape splid i familien. Har mistet mer og mer kontakten med den ene av mine to brødre (den andre er ikke gift/sambo). Dette har skjedd over mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har foreløbig bare en svigerinne og hun klarer jeg i meget små doser. Hun er en veldig bestemt og brautende person som avbryter meg i ett sett når jeg prater. Typisk "kjerring" som bare prater barn og hus og meg, meg, meg. Når hun i tilegg er selværklert overbeskyttende mor blir jeg helt stresset av å være i nærheten av henne og ungene.

Noen ganger er det kjekt å være på besøk hos henne mens andre ganger er det pyton.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Når hun i tilegg er selværklert overbeskyttende mor blir jeg helt stresset av å være i nærheten av henne og ungene.

Ja, den utgaven er festlig du - "Jeg er sååå snill mot barna mine" - "Jeg tenker kun på barnas beste" osv. Det rare er at dette oftest kommer fra de som alltid setter seg selv først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerinne er veldig hyggelig, men vi treffes ikke så ofte på grunn av avstand. Om vi hadde bodd nærmere, så hadde vi kanskje vært venninner - men vi er ganske forskjellig også, så jeg vet ikke om vi hadde blitt bestevenninner, akkurat. Og flere svigerinner enn henne blir det ikke (så fremt sambo og jeg ikke gjør det slutt, eller min søster blir lesbisk! :ler: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...